صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

۵۰ درصد اراضی پادگان ۰۴ بیرجند به مردم بخشیده شد
ایران زمین -  فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: ارتش به منظور حل اختلافات اراضی پادگان ۰۴ بیرجند در توافقی با راه و شهرسازی ۵۰ درصد اراضی را به مردم بخشیده است مشروط به اینکه معوض آن پرداخت شود.
 امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری افزود: طبق توافق قرار شد ۱۹ هزار و ۹۹۱ متر مربع زمین کارشناسی شود که براساس نظر کارشناسان دو طرف ۱۸۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ارزشگذاری شد اما از آنجایی که ارتش خود را فدای ملت می‌داند از این میزان ۵۰ درصد به مردم شهرستان بیرجند بخشیده شد که معادل ۹۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان است.
وی گفت: این بخشش به خاطر حل اختلافات بوده است. بعد از این توافق هم قرار شد طی ۲ ماه زمین معوض معادل ۹۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به ارتش واگذار شود. فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش ادامه داد: زمین معوض هم مشخص شده اما روندی باید طی شود و مستحدثاتی دارد که باید نحوه واگذاری اعیانی‌ها تدبیر شود و در حال انجام است. وی با تأکید بر اینکه ارتش در خراسان جنوبی کمیسیون ماده پنج را پذیرفته است، اظهار کرد: هر جایی که نیاز به تعریض داشته باشد چون ارتش نهاد بین‌المللی است و جایگاهی بین مردم و جهان دارد، در صورت رعایت جایگاه و جلوگیری از تضعیف طبق قانون و براساس مصوبه سفر مقام معظم رهبری که پایبند آن هستیم عقب نشینی خواهیم کرد اما حق ارتش باید پرداخت شود.
امیر شاطری گفت: پادگان ۰۴ ارتش سال‌های گذشته از بیرجند به خارج شهر منتقل شده و اکنون ارتش در قالب مجتمع اداری فعال است تا عملیات‌ها را کنترل کند. لذا تجهیزاتی در این مجتمع وجود ندارد و تنها برای حفاظت است. وی درباره خشک شدن درختان پادگان قدیم ارتش در بیرجند گفت: درختان آفت گرفته بودند و تعدادی خشک و قطع شد اما کمتر از ۶ ماه مشکل را رفع کردیم. همچنین ۷۵ هزار اصله درخت در خوسف کاشته شده است.

اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در رفسنجان
کرمان - رئیس دادگستری رفسنجان با اشاره به فراوانی محصول پسته در سال جاری نسبت به سال‌های قبل گفت: احتمال افزایش سرقت پسته وجود دارد، از این رو طرح پیشگیری از سرقت پسته کلید خورده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کرمان، حسین رمضانی‌زاده افزود: در اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته باید ضمن پلمب مراکز فاقد مجوز خرید و فروش این محصول، اقدام مقتضی در زمینه کنترل و برخورد با تبلیغات خرید و فروش پسته در فضای مجازی نیز انجام شود. وی طرح قرق باغ‌های پسته و کنترل‌های ضابطه‌مند، انسداد راه‌های فرعی، نگهداری سارقان و معتادان متجاهر تا پایان فصل برداشت پسته در زندان، تشدید کنترل باغ‌ها و محل نگهداری پسته و مراقبت نسبت به استفاده از اتباع فاقد مجوز در فصل برداشت پسته را از موارد پیش‌بینی شده در طرح پیشگیری از سرقت پسته در این شهرستان برشمرد. رئیس دادگستری رفسنجان اضافه کرد: همراه داشتن کارت شناسایی برای نگهبانان و داشتن گواهی عدم سوءپیشینه برای آنان ضروری است که این موضوع باید توسط دهیاری‌ها کنترل شود. دادستان رفسنجان نیز گفت: سارقان پسته پس از دستگیری تا پایان فصل برداشت پسته در بازداشت نگه داشته می‌شوند.
علیرضا محمدی با اشاره به تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم سرقت پسته در رفسنجان افزود: در صورتی که سارق از اتباع بیگانه باشد کارت آنها باطل خواهد شد.

جهاد آبرسانی در ۳۹۱ روستای آذربایجان غربی
ارومیه - با اعتباری بالغ بر ۹۶۶ میلیارد تومان ۳۹۱ روستا در آذربایجان غربی آبرسانی می‌شود.
«محمد اشرفی»، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌ها اجرای سیاست محرومیت زدایی در دولت سیزدهم است؛ بر این اساس و با توجه به آغاز پروژه جهاد آبرسانی، ۳۹۱ روستای استان در مدت ۳۰ ماه آبرسانی می‌شود. وی افزود: این طرح تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. علاوه بر این در ۹۰۲ روستای استان پروژه‌های آبرسانی اجرایی شده و در بخش شهری نیز ۲۲ پروژه آبرسانی در حال اجراست تا بخشی از مشکلات تأمین آب شرب مردم این استان برطرف شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی تأکید کرد: دغدغه و چالش اصلی، تغییر اقلیم و کاهش نزولات آسمانی در سطح استان است.
اشرف با اشاره به اینکه همکاری مردم درصرفه‌جویی و مصرف بهینه آب، کمک شایانی برای عبور از بحران‌ها است، گفت: میانگین بارش‌ها نسبت به ۵۰ سال گذشته در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و حوضه آبریز ارس کاهش چشمگیری داشته که این امر بر مشکلات تأمین آب در استان افزوده است.
وی، برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب خصوصاً در بخش کشاورزی را عامل دیگر بروز مشکل عنوان کرد و افزود: نقش مصرف‎کننده در بخش آب، استفاده بهینه و رعایت الگوی مصرف، کمک شایانی برای عبور از مشکلات کمبود آب و احیاناً ایجاد بحران‌هاست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‎غربی با اعلام اینکه 2 هزارو ۸۰۰ روستا و ۴۰ شهر استان با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت نیاز به آب شرب دارند اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان با تمام توان در تلاش است تا آب سالم وبهداشتی را در اختیار مردم قرار دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی