صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

همراهی دو قوه مجریه و قضائیه برای بازگشت بنگاه‌های اقتصادی تعطیل شده به چرخه تولید

ساز تولید در ایلام کوک می شود

 

 

احیای واحدهای راکد تولیدی و بازگرداندن آنها به چرخه تولید از ابتدای کار دولت سیزدهم یکی از برنامه‌های کلیدی اعلام شده و با تلاش مسئولان حالا در همه استان‌ها نهضت احیای واحدهای تولیدی شکل گرفته است. با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل رکود و توقف تولید در بنگاه‌های تعطیل شده ، دستور قضایی به خاطر آرای صادرشده در پرونده‌های شکایت، بدهی‌های بانکی و... است. همراهی و هماهنگی دو قوه مجریه و قضائیه باعث شده است موانع قانونی و قضایی بازگشت بنگاه‌های تعطیل شده به چرخه تولید رونق بیشتری بگیرد. بنا بر اعلام «علی کریم پور» دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی از ابتدای سال  جاری تا کنون ۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل  در کشور احیا شده است.
در این میان استان ایلام سال گذشته از نظر تعداد واحدهای تولیدی فعال شده به نسبت واحدهای تعطیل رتبه چهارم کشور را کسب کرده و حالا در آستانه سفر رئیس جمهوری به این استان احیای واحدهای تولیدی راکد از مهمترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر اعلام شده  است.

احیای  ۱۰۶ واحد تولیدی  در ایلام
«محسن کوشش تبار»، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزارت کشور در آستانه این سفر در نشستی با  استاندار ایلام  و مدیران کل حوزه اقتصادی این استان  به بررسی طرح‌های انجام شده در این زمینه پرداخت.
معاون وزیر کشور در این نشست با اشاره به  کسب رتبه نخست ایلام در حوزه اشتغال کشور، اظهار داشت :  در دولت سیزدهم  ۱۰۶ تولیدی  در ایلام احیا شده و علاوه بر احیای این واحدها، هیچ  واحد راکد دیگری به استان اضافه نشده  است. با احیای این واحدها  بیش از یکهزار فرصت شغلی جدید  هم در استان ایجاد شده است.
کوشش‌تبار در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در ایلام خاطرنشان کرد: با همت استاندار ایلام و مجموعه تیم اقتصادی استانداری فضا برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران در استان ایلام امید‌آفرین و امید‌بخش است.
وی ضمن تأکید بر پیگیری مسئولان  گفت:  تدوین اطلس سرمایه‌گذاری و توجه به زنجیره ارزش سرمایه‌گذاری باید در دستور کار قرار گیرد.

 احیای واحدهای صنعتی نیازمند حمایت  
«رضا محمدرحیمی»، رئیس سازمان صمت ایلام  هم اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان صمت استان در حوزه تولید، فعال سازی واحدهای راکد صنعتی است.  بحث شناسایی واحدهای راکد، پیدا کردن و احصای دلایل رکود و تعطیلی این واحدها از 3  سال گذشته در استان فعال شده و برای امسال احیای ۳۰ واحد از واحدهای صنعتی راکد استان در دستور کار قرار گرفته است.
 وی افزود: در سال گذشته ۲۵ واحد صنعتی راکد را که داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی مختلف در سطح کل استان بودند شناسایی و احیا کردیم. هدف‌گذاری ما برای سه ماهه اول  سال جاری احیای 4واحد صنعتی بوده که خوشبختانه این چهار واحد  در حال حاضر احیا و به چرخه تولید بازگشتند.
رئیس سازمان صمت ایلام با تأکید بر اینکه سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این استان به تعطیلی کشیده نشده است، گفت: مهمترین مانع پیش روی این واحدها تأمین مالی، مسائل بیمه‌ای، مالیاتی و زیست محیطی است که تلاش شد با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بخشی از این مشکلات مرتفع شود.
محمدرحیمی تسریع در راه‌اندازی طرح‌های در دست اجرا و ایجاد مشوق برای شروع واحدهای جدید را از دیگر برنامه‌های حوزه صنعت استان اعلام کرد و گفت: ایلام از نظر شرایط سرمایه‌گذاری به حالت اشباع نرسیده و تشنه حضور سرمایه‌گذاران است و تلاش داریم با توجه به این وضعیت زمینه حضور فعالان این عرصه را در استان فراهم آوریم.
وی افزود:  به‌زودی در سطح استان، تعدادی سرمایه‌گذاری جدید آغاز خواهد شد که یکی از مزایای آن، اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم است،

جستجو
آرشیو تاریخی