صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و نه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

خبر

حضور ایرانیان در بازار مسکن عراق

در حاشیه چهارمین روز از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، مشاور نخست‌وزیر عراق و رئیس اتاق تعاون ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. رئیس اتاق تعاون ایران در این بازدید گزارشی از نمایشگاه صنعت ساختمان ارائه کرد و گفت که تا به امروز بیش از ۱۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور دنیا در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و تولیدکنندگان در حوزه تولیدات ساختمانی آمادگی دارند هر آنچه مورد نیاز کشور عراق است با بهترین کیفیت فراهم کنند. این نمایشگاه را در سال گذشته دو بار در مسکو، یک بار در الجزیره و یک بار در دمشق برگزار کردیم و تا آخر سال در چهار کشور دیگر برگزار خواهیم کرد. بهمن عبداللهی ادامه داد: آمادگی داریم که این رویداد نیز در کشور عراق برگزار شود و با توجه به کیفیت تولیداتی که ایران دارد، به سهولت و با اطمینان کامل نیازهای کشور عراق را تأمین کنیم. رئیس‌جمهور کشورمان نیز تعهد کردند که در طول ۴ سال سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود و ما وظیفه تأمین بخشی از نیاز آنها به مصالح را برعهده داریم. عبداللهی افزود: محصولات ما علاوه بر اینکه با محصولات اروپایی به لحاظ کیفیت قابل رقابت است، قیمت آن نیز مناسب است. این ظرفیت در کارخانجات ما وجود دارد که نیاز کشور عراق به مصالح برای ساخت مسکن را برآورده کنیم و در صورت برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در عراق، سازندگان شما می‌توانند از نزدیک تولیدات ما را مشاهده کنند.

 

ورود سازمان مرکزی تعاون روستایی به خرید توافقی لیمو
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: با ورود شبکه تعاون روستایی برای خرید لیمو ترش در استان‌های جنوبی، بهای این محصول به نفع باغداران متعادل شده است.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا هادربادی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: براساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و تأکید وزیر، خرید لیمو ترش در استان هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شده است و تا متعادل شدن بازار این محصول ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه مراکز خرید لیمو در استان‌های مذکور تجهیز شده و تحویل لیمو از باغداران آغاز شده است، تصریح کرد: این مراکز آماده خرید توافقی لیمو ترش مرغوب با قیمت حداکثر ۱۰ هزار تومان از باغداران هستند.
به گفته هادربادی، خرید لیمو توسط مراکز خرید و تعیین کیفیت آن زیر نظر اعضای کمیسیون استانی شامل نماینده مباشر، نماینده مدیریت تعاون روستایی و نماینده جهاد کشاورزی انجام می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به فسادپذیری، بلافاصله پس از خرید محصول باغدار، نسبت به فرآوری و تبدیل آن به لیموی خشک یا سایر فرآورده‌ها اقدام می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی