صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

ضدانقلاب، همواره
بازیچه غرب بوده‌ است
 خبر اول اینکه، شکست سنگین اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» که با حمایت سرویس های غربی طراحی شده بود، هر روز باعث بیان اعترافات تازه ای از سوی ضدانقلاب خارج نشین می شود. تازه ترین اعتراف از این دست، متعلق به محمد نوری زاد، ضدانقلاب سابقه دار است که گفت جمهوری اسلامی در همه زمینه ها سر ما را به طاق کوبید. وی که به عنوان کارشناس در شبکه ضدایرانی اینترنشنال صحبت می کرد، گفت: «جمهوری اسلامی در همه زمینه ها سر ما را به طاق کوبید و دنبال برگزاری عاشورا و تاسوعای خودشان بودند.» وی البته واقعیت دیگری را هم بیان کرد و آنکه غرب از ضدانقلاب، همواره به عنوان یک ابزار استفاده می کند و هرجا منفعتش اقتضا کند، این ابزار را دور می اندازد!
 
 استاندارد دوگانه BBC
در قبال مجازات اعدام
 دست آخر اینکه،  بی‌بی‌سی فارسی بدون آنکه حکم «اعدام» برای متهم حمله به یک کنیسه یهودی در امریکا را زیر سؤال ببرد، به پوشش خبر محاکمه این فرد در یک دادگاه ایالتی پرداخت. در جریان این حمله 11 یهودی کشته شده بودند.
نکته جالبی که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت، احترام رسانه سلطنتی انگلیس به قوانین ایالتی در امریکا و «مجازات اعدام» بود؛ رسانه‌ای که تا پیش از این حکم اعدام برای قاتلان شهدای امنیت در ایران را زیر سؤال می‌برد و حتی در جریان مجازات عوامل داعشی حمله به حرم شاهچراغ(ع) در شیراز، به حمایت از متهمان این حادثه پرداخته بود.
استاندارد دوگانه رسانه‌های ضدانقلاب در قبال حوادث ایران و جهان همواره مورد توجه قرار گرفته است. این درحالی است که نه تنها در قبال موضوعات امنیتی و نظامی بلکه حتی در پوشش اخبار حوادث طبیعی مانند «گرمازدگی»، «زلزله»، «سیل» و... نیز این رسانه‌‌ها بدون هیچ تقیدی به اصول حرفه‌ای خبرنگاری همواره درصدد تأثیر منفی روی افکار عمومی ایرانیان بوده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی