صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

مصاحبه و خبر

فوتسالی‌ها از 18 مرداد به اردو می‌روند
سلیمانی: هدف بازی‌های بانکوک است
اولین اردوی انتخابی تیم ملی فوتسال زنان از 18 مرداد ماه در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود. فروزان سلیمانی سرمربی این تیم از مارال ترکمان، مهتاب بنایی، الهام پاکدل، زینب کرمی، هما آقایی، مهسا کمالی، نسترن مقیمی، طاهره یاقوتی، نگار بازیار، رضوانه زارع، نسا احدی، نازنین استکی فر، فرزانه توسلی، مبینا ملا آقایی، نگار سادات یعقوبی، هانیه محمدی، الهام عنافچه، طاهره مهدی‌پور، ندا تابعی، وجیهه صادقی، فهیمه قنبری، نگین خیرالهی، سارا شیربیگی، زهرا مردانی و زیبا افروغ دعوت کرده تا به مدت یک هفته زیر نظر او تمرین کنند. سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان درباره برگزاری اولین اردوی تیم گفت:« پس از چند ماه تعطیلی لیگ فوتسال، اولین اردوی انتخابی را استارت می‌زنیم تا بازیکنان را ارزیابی کرده و برترین‌ها را انتخاب کنیم.»
او ادامه داد:« برنامه‌ریزی‌ای که برای حضور در رقابت‌های داخل سالن آسیایی بانکوک داشتیم این بود که از مرداد ماه اردوها را شروع کنیم که خوشبختانه با حمایت کمیته بانوان و مسئولان فدراسیون، برگزاری تمرینات در دستور کار قرار گرفت. هدف ما گزینش برترین بازیکنان است تا با برنامه‌ریزی کامل، روند آماده‌سازی تیم برای بازی‌های داخل سالن آسیایی شکل گیرد. در کنار ملی‌پوشان باتجربه باید جوانان و بازیکنان باانگیزه نیز حضور داشته باشند تا با برنامه‌ریزی به اهدافمان برسیم.»


قهرمانی نوجوانان کشتی فرنگی در جهان
 رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۹ تا ۱۱ مردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ایران با مدال طلای پیام احمدی در وزن ۴۸ کیلوگرم، مدال نقره احمدرضا محمدیان در وزن ۷۱ کیلوگرم و ۲ مدال برنز علیرضا امیری در وزن ۴۵ کیلوگرم و امیرحسین عبدولی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به‌عنوان قهرمانی دست یافت.در رده بندی تیمی ایران با ۱۱۳ امتیاز به‌عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های جمهوری آذربایجان با ۱۰۸ و گرجستان با ۹۶ امتیاز دوم و سوم شدند.


صعود شطرنج بازان ایرانی در مرحله سوم جام جهانی
پرهام مقصودلو و سید محمدامین طباطبایی دو شطرنج باز ایرانی، با شکست رقبا به مرحله سوم جام جهانی باکو رسیدند.
پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران با ریتینگ 2719 بعداز استراحت مرحله اول مسابقات، آیدین سلیمانلی استاد بزرگ آذربایجانی را با نتیجه ۱.۵ - ۰.۵ برد و به مرحله سوم رسید.سید محمد امین طباطبایی دومین مرد شطرنج باز ایرانی، رقیبش از شیلی را با نتیجه ۱.۵ - ۰.۵ برد وبه مرحله سوم صعود کرد.
بردیا دانشور سومین شطرنج باز ایرانی، رقیب روسی‌اش را در دو بازی متوقف کرد تا بازی سوم تکلیف او را برای صعود به مرحله سوم روشن کند.


پایان فصل جدید لیگ برتر در سال
سرانجام فدراسیون والیبال بعداز مدت‌ها، پایان فصل جدید لیگ برتر را در سال جدید تمام می‌کند. در حالی که تا فصل قبل لیگ برتر والیبال روزهای آخر اسفندماه تمام می‌شد تا بازیکنان بعداز استراحت از فروردین ماه در اردو تمرین را شروع می‌کردند، اما بعداز انتقادات زیاد کارشناسان به پایان زود هنگام و عدم سازگاری با تقویم فدراسیون جهانی، سازمان لیگ فدراسیون والیبال برای فصل جدید قرار است لیگ برتر را از مهرماه شروع کند و سال آینده تمام کند. به این ترتیب بازیکنان ملی‌پوش با آمادگی بیشتر در اردوی تیم ملی حاضر می‌شوند.


یزدانی در آستانه کسب عنوان بهترین کشتی‌گیر تاریخ
در بسیاری از رده بندی‌های افتخار در ورزش دنیا برای مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک به ترتیب 20، 10 و 5 امتیاز در نظر گرفته و برای طلا، نقره و برنز جهانی به ترتیب 10، 5 و 2 امتیاز می دهند.بر این اساس حمید سوریان با 80 امتیاز ناشی از یک طلای المپیکی و 6 طلای جهانی در رده اول قرار دارد و حسن یزدانی با 72 امتیاز در رده دوم ایستاده است.اگر امسال حسن یزدانی بتواند در مسابقات جهانی طلا بگیرد با 82 امتیاز بالاتر از حمید سوریان قرار خواهد گرفت، البته اگر او امسال نقره بگیرد و سال آینده هم در المپیک مدال بگیرد در صدر فهرست بهترین کشتی‌گیران تاریخ کشورمان قرار خواهد گرفت. 1 - حمید سوریان با 80 امتیاز 2 - حسن یزدانی با 72 امتیاز 3 - عبدالله موحد با 70 امتیاز و مرغوبیت طلا نسبت به تختی 4 - غلامرضا تختی با 70 امتیاز
5 - امامعلی حبیبی با 50 امتیاز و مرغوبیت طلا نسبت به رسول خادم 6 - رسول خادم با 50 امتیاز
 7 - ابراهیم جوادی با 45 امتیاز و مرغوبیت طلا نسبت به دبیر 8 - علیرضا دبیر با 45 امتیاز
 9 - محمدرضا گرایی و امید نوروزی با 35 امتیاز و مرغوبیت طلا نسبت به کمیل قاسمی 10 - کمیل قاسمی با 35 امتیاز

جستجو
آرشیو تاریخی