صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

استارت بسکتبال بانوان با کره جنوبی در جام ویلیام جونز

کاپوچیانی: بدانید ما جنگجو هستیم

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران جام ویلیام جونز را با دیدار مقابل کره جنوبی آغاز می کند. شاگردان النی کاپوچیانی تینا عیسیان، فائزه شهریاری، گلشید امیدیان، کیمیا تهرانی، ناهیده اسدی، دلارام وکیلی، فرناز خدامرادی، آناهیس خداوردیان، معصومه اسماعیل زاده، مهلا عابدی، زینب غفاری، شیدا شجاعی، نگین رسولی و آیدا گل‌محمدی بعد از اردوهای تهران و بازی‌های دوستانه اردن  به آخرین تورنمنت تدارکاتی خود پیش از آغاز رقابت‌های کاپ آسیا دیویژن B در چین تایپه اعزام شدند. این مسابقات از امروز تا 18 مرداد ادامه دارد و تیم ملی در اولین روز ساعت 11:30 به وقت تهران به مصاف کره جنوبی می رود. این تیم همچنین در ادامه بازی‌ها به ترتیب با فیلیپین، چین تایپه الف، ژاپن و چین تایپه ب دیدار می کند. ملی پوشان پس از جام ویلیام جونز با خط خوردن دو بازیکن، مستقیماً به تایلند میزبان کاپ آسیا می روند.
النی کاپوچیانی، سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال زنان پیش از اعزام درباره شرایط آمادگی تیم قبل از حضور در این رقابت‌ها گفت: «از زمانی که اینجا آمده‌ام تیم پیشرفت خوبی داشته است و بازی‌های خوبی در اردوی اردن داشتیم. اگر ویدیویی از روز اول را با اکنون که نزدیک مسابقات هستیم، تهیه کنید می‌بینید که چقدر تیم پیشرفت داشته است. بازیکنان در گذشته بازی‌های دوستانه زیادی نداشتند و باید به آنها کمک کنیم این اطلاعات را درک کنند.
در این بازی‌ها نقاط ضعف ما که در دفاع بود، مشخص شد و بعد از آن سعی کردیم این ضعف را پوشش بدهیم. در فاز حمله هم باید روی حمله به سمت سبد تمرکز کنیم.»
او اولین حضور تیم ملی ایران در این جام را اینطور توصیف می کند:
«تیم‌های حاضر در ویلیام جونز قوی‌اند و مهارت بالایی دارند. می‌خواهم بازیکنانمان را تست کنم که ببینم تحت فشار فیزیکی و ذهنی چه عملکردی دارند. در این تورنمنت اصلاً روی نتیجه تمرکز نمی‌کنم و مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد چگونگی اجرای تاکتیک‌ها و استراتژی‌هاست .قطعاً برایم خیلی مهم است و چالش سختی خواهد بود. افتخار می‌کنم اینجا هستم و بازیکنان را هدایت می‌کنم. تا وقتی اینجا هستم ایرانی خواهم بود و در هر تورنمنتی که شرکت می‌کنم بسکتبال ایران را به نمایش می‌گذارم. سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم.»
سرمربی تیم ملی در مورد اینکه قرار بود بازیکنان ایرانی-امریکایی به تیم اضافه شود اما این اتفاق نیفتاد، بیان کرد: « به همراه آقای داوری، رئیس فدراسیون، خیلی سعی کردیم که این کار را انجام بدهیم اما به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاد. آنها بازیکنان خوبی هستند که در سطح بالاتری بازی می‌کنند. می‌توانستیم با آنها کیفیت بهتری داشته باشیم اما الان این تیم و بازیکنان را داریم و مطمئناً می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.علاقمندان به بسکتبال زنان هم بدانند ما جنگجو هستیم، اصلاً تسلیم نمی‌شویم و تا لحظه آخر می‌جنگیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی