صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و هفت - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

نشست ویژه رفع موانع تولید با حضور رئیس جمهور و برخی اعضای کابینه برگزار شد

رفع مشکلات تولید در دستور کار دولت

طی روزهای تعطیل، جلسات و برنامه‌های کاری رئیس‌جمهور همچنان به قوت خود باقی بود. از جمله، چهارشنبه گذشته که آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت، افزایش تولید نفت را که به واسطه تلاش متخصصان و کارکنان تلاشگر شرکت نفت حاصل شده است، شایسته قدردانی دانست و اظهارکرد: با توجه به برخی گزارش‌ها درباره طولانی شدن فرایند اجرای برخی قراردادها در مجموعه شرکت نفت، ضروری است تمهیدات لازم برای کوتاه‌تر شدن این فرایند اندیشیده شود.
آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در ارتباط با سکوهای فناوری، با بیان اینکه برخورد با تخلف ضروری است، اما اعمال محدودیت برای این سکوها راه‌حل صحیح مواجهه با تخلفات نیست، تصریح کرد: مشکلات ایجاد شده در ارتباط با این سکوها می‌بایست از طریق مراجع ذی‌ربط با همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات پیگیری شود.

دیدار چهره به چهره رئیس‌جمهور با مدیران 6 شرکت صنعتی
عصر پنجشنبه گذشته، رئیس‌جمهور میزبان مدیران 6 شرکت بزرگ صنعتی کشور بود و در جلسه‌ای 3 ساعته به صورت چهره به چهره پای صحبت‌های آنان نشست و مشکلات این شرکت‌های تولیدی و صنعتی را جویا شد. در این جلسه مدیران شرکت‌های «کاله»، «بهیار صنعت اصفهان»، «مجتمع آهن و فولاد بافق»، «خودروسازی زامیاد»، «شیشه کاوه» و «آی.تی.آی شیراز» در حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان، ‌معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، رئیس سازمان استاندارد، رئیس کل گمرک کشور و معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت جداگانه با آیت‌الله رئیسی دیدار و به بیان مشکلات اداری و اجرایی واحدهای تولیدی خود پرداختند.  رئیس‌جمهور پس از شنیدن صحبت‌های مدیران این شرکت‌ها و توضیحات مقامات مربوطه، ناظر بر مشکلات مطرح و راه‌حل‌های ارائه شده، دستورات لازم را صادر و مسئولان مربوطه را به پیگیری و رفع مشکلات آنان تا حصول نتیجه نهایی و همچنین گزارش اقدامات صورت گرفته مکلف کرد.
آیت‌الله رئیسی همچنین در پایان این جلسه در سخنانی با بیان اینکه امروز «تولید» محوری‌ترین مسأله کشور است، بر عزم دولت برای حمایت از همه تولیدکنندگان و کارآفرینان در سراسر کشور تأکید کرد و گفت‌: این جلسات به عنوان یکی از مسائل مهم و اولویت‌دار دولت ادامه خواهد داشت.

دیدار همزمان سه وزیر دولت سوریه
آیت‌الله رئیسی عصر سه‌شنبه در دیدار آقایان «فیصل مقداد»، «محمد سامر الخلیل» و «ایاد الخطیب» وزرای خارجه، اقتصاد و تجارت خارجی و ارتباطات و فناوری جمهوری عربی سوریه، با اشاره به توافقات حاصل از سفر اردیبهشت ماه خود به دمشق، بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته در این سفر بویژه در بخش اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

گفت‌و‌گوی سران ایران و عمان
سه‌شنبه گذشته سران ایران و عمان، ضمن مرور آخرین وضعیت پیشرفت اسناد همکاری امضا شده در سفرهای متقابل سران دو کشور، بر اراده تهران-مسقط برای ارتقای روابط به سطوح بالاتر و گسترش تعاملات فیمابین تأکید کردند. آیت‌الله رئیسی و «هیثم بن طارق آل سعید» همچنین همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی طرفین در عرصه‌های مختلف را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

انتخاب مخبر دزفولی به عنوان رئیس فرهنگستان علوم
سه‌شنبه گذشته جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد که طی آن، محمدرضا مخبر دزفولی به عنوان رئیس جدید فرهنگستان علوم انتخاب و از تلاش‌ها و خدمات 25 ساله دکتر داوری اردکانی به این مجموعه علمی قدردانی شد. در این جلسه، با عضویت پیوسته 18 نفر از اساتید برجسته کشور در فرهنگستان علوم موافقت شد.

دیدار با خانواده شهیدان خالقی‌پور
رئیس‌جمهور شامگاه چهارشنبه با حضور در منزل شهیدان خالقی‌پور، با مادر و دیگر اعضای خانواده این شهیدان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. آیت‌الله رئیسی در این دیدار گفت:  برخلاف خواست دشمن که به‌دنبال کمرنگ و محو کردن یاد و اثرگذاری شهداست، خانواده‌های شهدا در هر کوی و برزنی پرچم برافراشته فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی