صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

قرآن سوزی جدید
در سوئد
در پی امضای مجوزی از سوی پلیس سوئد برای اعتراض در مقابل پارلمان این کشور، آنطور که رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند، ترتیب دهندگان اعتراض مجدداً دست به هتک حرمت قرآن زدند. به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، این تحرک جدید توسط فردی عراقی به نام «سلوان نجم» انجام شده که پیشتر نیز به سلوان مومیکا، شهروند عراقی در دو اقدام اخیرش در هتک حرمت و آتش زدن قرآن در مقابل یک مسجد و مقابل ساختمان سفارت عراق پیوسته بود. روزنامه اکسپرسن خبر داده است، مومیکا در حالی که قرآن را در مقابل تجمع کنندگان تحت حمایت پلیس سوئد آتش می‌زد، با وقاحت تمام گفت: من سرکش و شجاع هستم و به سوزاندن قرآن ادامه می‌دهم تا زمانی که در سوئد ممنوع شود.

 

انگلیس، واگنرها را تروریست نمی‌داند
در پی اتفاقاتی که پس از شورش گروه واگنر در مسکو اتفاق افتاد، لندن اعلام کرد نظامیان واگنر را در فهرست تروریستی قرار نمی‌دهد. سایت روزنامه انگلیسی تایمز در این باره نوشت؛ مبنای قانونی برای تروریستی خواندن گروه شبه نظامی واگنر پیچیده است و وقایع پس از شورش در مسکو نشان می‌دهد ورود این گروه به فهرست تروریست‌ها پای مسکو را نیز به میان می‌آورد و لندن چنین چیزی نمی‌خواهد.

 

درخواست ترکیه از جامعه بین‌الملل
روند عادی‌سازی روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای صلح منطقه ضروری و الزامی است. هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه با تأکید بر این امر در نشست خبری مشترک با همتای خود از جمهوری آذربایجان گفت: «جامعه بین‌الملل باید از صلح حمایت کند و نباید تبعیض واقع شود بنابراین کریدور زنگزور باید برای حفظ ثبات منطقه بازبماند.»

جستجو
آرشیو تاریخی