صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و شش - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

تحقیقات کنگره درباره موجودات فرازمینی جنجال آفرین شد

پنهان کاری پنتاگون!

زهره صفاری/  برای سال‌ها دولت امریکا به پنهان کردن حقایقی درباره تقابل‌های نظامی با موجودات فرازمینی متهم بود، اما در همه دوره‌ها این موضوع از سوی مقامات وقت زیر سؤال می‌رفت و شواهد و تحقیقات دانشمندان نیز هرگز نتیجه مدنظرشان برای اثبات این اتهام را ایجاد نمی‌کرد. با این حال نمایندگان کنگره امریکا حدود یک ماه قبل، نشست استماع بحث‌انگیزی را با احضار شماری از شاهدان و دانشمندان در این حوزه برگزار کردند که گرچه نتوانست همچنان در روند اثبات فرضیه پنهان‌کاری واشنگتن تغییری ایجاد کند، اما فصل تازه‌ای را درباره وجود پرونده‌های محرمانه در این باره مطرح کرده است.
آن‌طور که تحلیلگران سایت پی‌بی‌اس مدعی شده‌اند، موضوع یوفوها و پنهان‌کاری‌های پنتاگون درباره تقابل با موجودات فرازمینی نخستین بار در سال 2017 با گزارش سایت نیویورک تایمز به صورت عمومی مطرح شد. در واقع به‌رغم آنکه نمایندگان کمیته 18 مورد فعالیت هوایی را در تحقیقات سال‌های بعد ثبت کرده بودند، اما هرگز نتوانستند لاشه یا شواهدی بر مداخله نظامی پیدا کنند. اما این گروه بار دیگر با همکاری ناسا وارد عمل شد و پیش از نشست اخیر، یک بار در ماه مه امسال نیز نتایج تحقیقات برای نمایندگان کنگره بیان شد، با این حال خروجی این جلسه نبود شفافیت و شواهد روشن درباره موجودات فرازمینی بود که خشم نمایندگان کنگره را برانگیخت.
اما در آخرین جلسه استماع کنگره که در ماه ژوئن برگزار شد و بسیاری آن را فصل تازه تحقیقات درباره فرضیه‌های موجودات فرازمینی می‌دانند، فرمانده سابق نیروی دریایی امریکا، یک خلبان اف 18 و افسر اطلاعاتی نیروی هوایی تجربیات و مشاهدات خود از تقابل با موجودات فرازمینی و حتی برخورد با موجودات فضایی دارای ویژگی‌های بیولوژیکی را بیان کردند و در نهایت مدعی شدند که دولت امریکا در یک مأموریت محرمانه سعی در سنگ‌اندازی در افشای حقایق دارد.
درخواست شفاف‌سازی از دولت
به نظر می‌رسد تمامی تلاش دانشمندان و کارشناسان نظامی سابق امریکا بر آن است تا دست پنتاگون و دولت امریکا را در پرونده پنهان کردن حقایق درباره موجودات فرازمینی رو کنند و این بار برخی نمایندگان دو حزب نیز خواستار شفاف‌سازی در این باره شده‌اند. باور آنها بر این است، اینکه وجود این موجودات عجیب و غریب به سیارات دیگر بازمی‌گردد یا نه، مهم نیست اما رؤیت آنها در حریم هوایی امریکا با هر ماهیتی می‌تواند نگران‌کننده باشد. بنابراین به باور کارشناسان لس‌آنجلس تایمز، تنها توجیه سکوت دولت امریکا، امریکای لاتین و اروپا درباره ماهیت این موجودات، وجود اسناد فوق‌محرمانه و طبقه‌بندی شده است که مقامات پنتاگون همواره سعی در پنهان کردن آنها دارند؛ چرا که به‌رغم تحقیقات ناسا هنوز با قاطعیت نمی‌توان وجود این موجودات را به اثبات رساند.
واکنش شدید پنتاگون
پس از نشست استماع کنگره، واکنش مقامات ارشد پنتاگون درباره اظهارات شاهدان و دانشمندان در برابر نمایندگان جالب توجه بود. دکتر سین کرک پاتریک، با انتشار نامه‌ای در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی به روند شهادت حاضران در این نشست انتقاد تندی کرد چراکه به باور او، تنها نتیجه چنین جلساتی، قوت دادن به فرضیه زندگی فرازمینی‌ها در سراسر جهان است. اما در عین حال لحن تند کرک پاتریک برای زیرسوال بردن حقایق افشاشده در نشست کنگره، فرضیه وجود پرونده‌های سری را با اما و اگر همراه کرده است. او نوشت: «تا همین الان هم نشست کنگره به مقامات وزارت دفاع و کمیته اطلاعاتی این وزارتخانه توهین کرده است. در واقع افرادی به خاطر نگرانی‌های بی‌دلیل، امنیت امریکا را به مخاطره انداخته‌اند.»
در پست دیگری سو گاگ، سخنگوی پنتاگون گفت: «اینکه هیچ مدرکی برای تلفات یا تبعات جانبی در این تحقیقات شناسایی نشده است در واقع فرضیه‌ها درباره مهندسی دولت برای مقابله با موجودات فرازمینی را زیر سؤال می‌برد.» این در حالی است که او سال گذشته از آغاز تحقیقات از صدها خلبان و دیگر شاهدان مدعی یوفو خبر داده بود.
جستجو
آرشیو تاریخی