صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به بیانیه بی‌نام نمایندگان علیه وزیر کشور:

انتقادهای انتخاباتی تعارض منافع است

 
معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به بیانیه بی‌نام و نشان و بدون امضای عده‌ای از نمایندگان علیه وزیر کشور، گفت: درست است در سال انتخابات به سر می‌بریم و برخی اخبار منفی و انتقادها ممکن است در رسانه‌ها بازتاب بیشتری پیدا کنند ولی این یکی از مصادیق تعارض منافع است.
به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی در این باره با تأکید بر اینکه اصطکاک و تنش میان دو قوه به نفع مردم نخواهد بود، تصریح کرد: باید اعضای دولت و نمایندگان مراقبت کنند تا به رابطه و تعامل سازنده و مفید میان دولت و مجلس شورای اسلامی خدشه وارد نشود.
وی در ادامه بیان کرد: برخی سایت‌ها و پایگاه‌های خبری، از اطلاعیه‌ای که از سوی سایت خانه ملت منتشر شد به نحوی استفاده کردند که انگار بیانیه‌ای در مجلس امضا و به تصویب رسیده است و آن را به عنوان نظر کلی مجلس شورای اسلامی تلقی کردند در حالی که گفته شد این بیانیه از سوی جمعی از نمایندگان و البته بدون درج نام افراد صورت گرفته و بعد هم از سایت حذف شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور دلیل حذف این بیانیه از روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس را این‌گونه توصیف کرد: این بیانیه مضمون تندی داشت و محتوای آن اختلاف میان قوا را تشدید می‌کرد؛ منتشر کنندگان حتماً متوجه این موضوع شده و از این جهت آن را حذف کردند.
حسینی در توصیه‌ای به نمایندگان مجلس برای پرهیز از اقدامات سیاسی و اختلاف افکنانه گفت: دائماً با نمایندگان در حال صحبت هستیم؛ درست است در سال انتخابات به سر می‌بریم و برخی اخبار منفی و انتقادها ممکن است در رسانه‌ها بازتاب بیشتری پیدا کنند ولی این یکی از مصادیق تعارض منافع است که آیا مصلحت نظام، کشور و مردم را ترجیح می‌دهیم یا مصلحت شخصی خود را. وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند اگر بعضی نسبت‌ها را به دولت بدهند، موقعیت بهتری پیدا می‌کنند، به نمایندگان توصیه کرد که مراقب این مسائل باشند. حسینی با بیان اینکه اگر صحبتی شود که بدون حساب‌ و کتاب و خلاف واقع باشد، مردم متوجه آن خواهند شد. وی ماجرای ادعاهای خلاف واقع برخی نمایندگان مانند ادعای کشته شدن روزانه هزاران نفر در جاده‌ها یا تورم ۱۲۰ درصدی را یادآوری کرد و گفت: زیر سؤال بردن خدمات دولت دور از انصاف است. مردم فهیمی داریم که صحبت‌ها را بررسی می‌کنند و بدون دلیل حرفی را پذیرا نیستند. البته ممکن است صحبتی در کوتاه مدت تأثیراتی داشته باشد ولی در دراز مدت به نفع خود نمایندگان هم نخواهد بود.
گفتنی است که پایگاه خبری مجلس شورای اسلامی عصر سه‌شنبه - سوم خرداد - بیانیه‌ای را به نام «جمعی از نمایندگان مجلس» منتشر و در آن از عملکرد وزیر کشور انتقاد کرد. این بیانیه پس از ساعاتی در حالی از خروجی حذف شد که اغلب دیگر نمایندگان هم از جزئیات و متن آن بی‌اطلاع بودند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی