صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

افزایش خروجی آب زاینده رود
برای باغداران اصفهانی
اصفهان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: از دوم مردادماه خروجی سد زاینده‌رود برای آبیاری باغات غرب استان اصفهان به مدت ۱۰ روز افزایش یافته است.
به گزارش آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۳۸۱ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای کشاورزی از سد چم آسمان اصفهان صورت گرفته است.
وی افزود: از طریق محل سدها و شبکه‌های آبیاری گلپایگان، خمیران، کمانه، حنا، قره آغاچ، پادنا و آغچه نیز برای کشاورزی شهرستان‌های تحت پوشش رهاسازی آب انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تا پایان شهریورماه در دو نوبت دیگر نیز رهاسازی آب ادامه خواهد داشت.
برق 30 سازمان ملی و استانی پرمصرف تهران قطع شد
تهران - با تداوم گرمای هوا و رکورد‌ شکنی‌های پی‌در‌پی مصرف برق کشور، برق 30 سازمان ملی و استانی پرمصرف دیگر در شهر تهران قطع شد، اداراتی که همکاری نکرده‌اند به مراجع ذی‌ربط نیز معرفی می‌شوند.
به گزارش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ مدیرعامل این شرکت به اداراتی که همکاری لازم را در اجرای طرح‌های مدیریت بار نداشته‌اند هشدار داد و تأکید کرد فهرست اداراتی که اقدام به اجرای مصوبه هیأت دولت درخصوص مدیریت مصرف برق نکرده‌اند به مراجع ذی‌ربط اعلام خواهد شد.
کامبیز ناظریان خاطرنشان کرد از ابتدای خردادماه سال‌جاری تاکنون بیش از 400 دستگاه اداری پرمصرف در شهر تهران مشمول قطع برق شده و اسامی برخی از این ادارات نیز جهت آگاهی عموم شهروندان منتشر شده است.

پیشرفت ۹۵ درصدی ایستگاه راه‌آهن همدان - تهران
همدان - فرماندار شهرستان همدان گفت: ۹۵ درصد پروژه ایستگاه راه‌آهن همدان - تهران اجرا شده که اگر اعتبار تزریق شود می‌توان آن را تا هفته دولت امسال در شهریور ماه افتتاح کرد.
 مسلم مخفی  در کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات شهرستان همدان را ۲۳۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به این اعتبارات، توزیع منابع نیز متنوع است و سعی کردیم طبق اولویت‌ها پیش برویم.
وی با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی بودجه شهرستان همدان نسبت به سال گذشته گفت: ۸۳ درصد از این اعتبارات ملی است و باید تلاش شود پروژه‌های بزرگ شهرستان دیده شود.

آبیاری فضای سبز استان مرکزی
 از ساعت ۸ تا ۱۸ ممنوع شد
اراک- با هدف جلوگیری از هدر‌رفت آب، آبیاری فضای سبز در استان مرکزی از ساعت ۸ تا ۱۸ ممنوع شد.
فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها باید زمان آبیاری فضای سبز را به ساعات دیگر برای کاهش هدررفت آب تغییر دهند، اظهار داشت:آبیاری چمن هم باید حذف شود و به جای کاشت چمن از پوشش‌های سبزی که به حداقل آب نیاز دارند برای زیباسازی شهر استفاده شود.
استاندار مرکزی درباره مدیریت آب آشامیدنی در ویلا‌باغ‌های استان هم گفت:باغ‌ویلاهایی که از چاه غیرمجاز استفاده می‌کنند باید شناسایی شوند و نسبت به مسدود کردن این چاه‌ها اقدام کرد.
وی همچنین درباره انتقال آب از فلات مرکزی بیان کرد:انجام این طرح آبرسانی از نیاز‌های اساسی استان است و پیگیری آن توسط آب منطقه‌ای از ضروریات است. همچنین لازم است الگوی کشت محصولات در حوزه کشاورزی با دخالت و نظارت مستمر مورد توجه قرار گیرد.
 
کاهش پنج درصدی آمار تولد در کردستان
سنندج- مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در سه ماهه اول امسال پنج هزار و ۵۰۳ واقعه ولادت در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل۵.۳ درصد کاهش دارد.
علی جوکار اظهار کرد: ولادت‌های ثبت شده چهار هزار و ۲۱ مورد در شهرها و هزار و ۴۸۲ مورد نیز در روستاهای استان بود.
وی با بیان اینکه نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۵.۱ است، افزود: در مقابل هر ۱۰۰ واقعه تولد دختر حدود ۱۰۵ واقعه تولد پسر امسال در استان به ثبت رسید.
مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۸۲۴ نوزاد پسر و ۲ هزار و ۶۷۹ نوزاد دختر در استان به دنیا آمدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی