صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

50 پرونده جعل اسناد و مدارک تشکیل شده است

افزایش طلاق و ازدواج‌های صوری در مهاباد به‌خاطر وام

مهاباد - براساس آمارهای ثبت اسناد و ثبت احوال افزایش ثبت طلاق و ازدواج نشان از احتمال ساختگی بودن این واقعه دارد که برای مقابله با آن نیاز به تمهیدات ویژه در راستای شناسایی افراد واجد شرایط است.
رئیس اداره ثبت احوال مهاباد در این رابطه گفت: امسال ۱۸۹ فقره پرونده طلاق در شهر و ۳۶ واقعه طلاق در سطح روستاهای تابعه شهرستان ثبت شده که از این تعداد ۶۵ فقره صوری و ساختگی بوده که با اهداف مختلف انجام شده است.
به گزارش ایرنا رحیم خوش پرواز تأکید کرد: اخذ طلاق توافقی از طریق دستگاه قضایی به راحتی امکان پذیر بوده و از طرفی دفاتر ثبت ازدواج نیز آن را ثبت و شرایط برای ازدواج دوباره افراد به بهانه دریافت تسهیلات بانکی به این طریق فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه قانون اجازه تعویض شناسنامه و حذف اسامی همسران قبلی در شرایط فوت یا طلاق را به متقاضیان داده است، گفت: طی سه ماهه آخر سال گذشته، ۷۰ مورد تعویض شناسنامه که با هدف حذف نام بوده به منظور ازدواج صوری و دریافت وام درخواست شده که این روند با هماهنگی اداره کل ثبت احوال آذربایجان غربی متوقف شده است.
خوش پرواز از شناسایی ۳۰ شناسنامه جعلی نیز خبر داد و یادآور شد: اعلام جرم برای تمامی افرادی که از مدارک جعلی سوءاستفاده و به صورت غیرقانونی از خدمات دولتی استفاده کرده‌اند، انجام و پیگیری لازم صورت می‌گیرد.
 سرهنگ امیررضا رسولیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مهاباد هم گفت: ۵۰ پرونده جعل اسناد و مدارک هویتی با هدف ازدواج دوباره و گرفتن وام در این شهرستان تشکیل شده و در همین رابطه نیز سه متهم شناسایی شده‌اند که در مرحله جلب و دستگیری قرار دارند.
 حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد نیز با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج باید براساس ارزیابی دقیق مدارک متقاضیان باشد، گفت: مدیران شعب بانکی شهرستان قبل از پرداخت وام تکلیفی از جمله ازدواج باید از اداره ثبت‌احوال از واجد شرایط بودن متقاضی مطمئن باشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی