صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و چهار - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر «سده» بخاطر آب

خواف - همه پنج عضو  شورای اسلامی شهر «سده» خواف خراسان رضوی در اعتراض به مشکل کمبود آب استعفا کردند.
به گزارش ایرنا «محمد شیرین سده‌ای»، رئیس شورای اسلامی شهر «سده» در این خصوص اظهار داشت:‌‌ شهر سده بخش سلامی خواف در سال جاری با مشکل شدید تأمین آب شرب مواجه بوده و هم اکنون ۵۰ درصد جمعیت ۱۰ هزار نفری این شهر و3 روستا از این شهرستان با کمبود شدید آب مواجه هستند.
وی با اشاره به  اینکه چاه آب موجود شهرستان جوابگوی نیاز مردم و مشترکان نیست ادامه داد:‌ در حال حاضر ۴۰ درصد از شبکه آب شرب شهر فرسوده است و بخش زیادی از هدر رفت آب از این محل صورت می گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر سده  با تأکید بر اینکه نامه استعفای همه اعضای شورای اسلامی شهر سده به فرمانداری ارسال شده است ، افزود:‌ این مشکل از ۲ سال قبل به مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی منعکس شده ولی تاکنون گام مؤثری در این زمینه برداشته نشده است. در حال حاضر مسئولان  باید برای رفع این مشکل در کوتاه مدت نسبت به تأمین آب آشامیدنی از چاه های آب کشاورزی و در بلند مدت نسبت به حفر چاه اقدام کنند.
وی اضافه کرد:‌ شهر سده در روزهای اخیر با کمبود شدید آب مواجه بود و با توجه به حجم کم منابع آبی موجود، حتی برای برخی نقاط قدرت جیره بندی آب وجود نداشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی