صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و سه - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و سه - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

خیرخواه:درهانگژو مدال می گیریم
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری در ادامه گفت: قول سرمربی برای  مدال بازیکنانش شجاعت می‌خواهد اما من  قول صد درصد می‌دهم اگر مشکلی پیش نیاید اولین مدال‌های آسیایی ژیمناستیک را در هانگژو بگیریم.  البته من از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواهش می‌کنم کمک کنند تیم ژیمناستیک کامل اعزام شود. اگر تیم ناقص به بازی‌های آسیایی برود کار ما سخت می‌شود و نتیجه خوبی نمی گیریم. تیم ما هم باید ۵ نفره باشد تا در بخش تیمی شرکت کند. »


بنزما: الاتحاد قوی‌تری خواهید دید
کریم بنزما فوق ستاره الاتحاد عربستان در دیداری دوستانه مقابل اسپرانس تونس برای تیمش گلزنی کرد. این دیدار که در چارچوب رقابت‌های جام باشگاه‌های عرب برگزار شد، با گلزنی کریم، ستاره جدید سعودی‌ها و البته تشکرش از حمایت‌های هواداران همراه بود. او در پایان این مسابقه در گفت و گو با یکی از شبکه‌های عربستان در‌باره شرایطش در الاتحاد گفت:«مسابقه‌ای قوی و عالی بود. ما در تمرینات روزانه خود برای این تقابل، سخت تلاش کرده بودیم و فکر می‌کنم کم‌کم تیم را بهتر و قوی‌تر خواهید دید.»


تیم تکواندو امید راهی یونان شد
تیم تکواندو امید ایران برای حضور در کمپی تمرینی راهی یونان شد. این کمپ به مدت 10 روز با حضور تیم‌های یونان، قرقیزستان و مقدونیه در یونان برگزار خواهد شد. حسین لطفی، امیرحسین ملکی، محمدمهدی عمادی، امیرسینا بختیاری، محمدحسین یزدانی، مهدی طاهرخانی و مهدی عابدینی ملی پوشان حاضر در این کمپ هستند که با اتمام این تمرینات در یونان، بلافاصله برای  حضور در کمپ تمرینی دیگر عازم صربستان خواهند شد.  علی‌محمد بسحاق به عنوان سرمربی و هادی مستعان به عنوان مربی ملی پوشان را در این تمرینات هدایت خواهند کرد.


 ادامه بی‌ثباتی در بسکتبال خوزستان
دومین سرپرست هیأت بسکتبال خوزستان انتخاب شد. بی‌ثباتی در مدیریت بسکتبال خوزستان همچنان ادامه دارد و در حالی که مدت کوتاهی بود هیأت این استان با سرپرست اداره می‌شد، جواد داوری، فرد دیگری را به تازگی به‌عنوان سرپرست‌ جدید انتخاب کرد. رئیس فدراسیون در حکمی خادم علی تهذیبی را به‌عنوان سرپرست جدید معرفی کرده است. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که پیرعباسی که ریاست هیأت بسکتبال خوزستان را برعهده داشت سال گذشته و قبل از مسابقات پایان دوره ۴ ساله‌اش از سمت خود برکنار شد.


یک تیر و دو نشان والیبال زیر 16سال
تیم والیبال زیر 16سال پسران ایران با شکست چین‌تایپه در نیمه‌نهایی با یک تیر دو نشان زد؛ هم فینالیست قهرمانی آسیا شد و هم سهمیه رقابت‌های جهانی 2024 را گرفت.شاگردان آرش صادقیانی دیروز در هفتمین روز رقابت‌های قهرمانی زیر 16سال آسیا، به مصاف چین‌تایپه رفت و بعد از باخت ست اول و دوم، با کامبک 3- 2 برد. با امتیازات -25 و 14-25، 25- 22، 25 - 17 و 15 - 13. با این حساب تیم زیر 16 سال ایران با یک تیر، دو نشان زد هم فینالیست آسیا شد و هم سهمیه جهانی 2024 را گرفت. بازی فینال زیر 16 سال آسیا امروز بین ایران و برنده بازی ازبکستان و پاکستان برگزار می‌شود.


عبدالوند هم به عراق رفت
کوتاه بودن مسابقات باشگاهی و همچنین مبالغ قرارداد خوب به نسبت این زمان کوتاه باعث شده است که بازیکنان شاغل در لیگ برتر زنان ایران یکی پس از دیگری به تیم‌های عراقی بپیوندند. مسابقات قهرمانی بسکتبال زنان عراق از سه‌شنبه ۱۰ مرداد آغاز می‌شود و تا امروز چهار بازیکن ایرانی به تیم‌های عراقی پیوسته‌اند. ظاهراً این رقابت‌ها حدود دو هفته به شکل تورنمنت برگزار می‌شود و به گفته یکی از بازیکنان، مبلغ دریافتی برای حضور در این مسابقات با قراردادهای یک فصل لیگ ایران (برای بازیکنان با درآمد متوسط) برابر است. پریسا کرمی اولین بازیکنی بود که با آفرودیت عراق قرارداد بست. زهرا حقجو به سنحاریب و الناز سیاهی به غازی شربان عراق پیوستند و طبق شنیده‌ها، شادی عبدالوند هم دیروز با تیم دربندی خان عراق توافق کرد.


صعود تاریخی تنیس به سید 2 جهانی
 تیم ملی تنیس ایران با سه پیروزی در مسابقات سید 3  دیویس‌کاپ، برای اولین بار مقتدرانه  به سید 2 جهانی صعود کرد. تیم ایران با ترکیب حمیدرضا نداف، سینا مقیمی، علی یزدانی و سامیار الیاسی و حمیدرضا بادی به سرمربیگری محمدرضا توکلی راهی رقابت های دیویس‌کاپ سید 3 منطقه آسیا و اقیانوسیه به میزبانی سریلانکا شد که با شکست  تیم های ویتنام، عربستان و سریلانکا ، با صدرنشینی گروهش برای اولین بار صعود تاریخی به سید 2 جهانی را تجربه کرد. با تغییر گروه‌های تنیس، گروه‌بندی در آسیا از سوم تا پنجم است، سپس گروه دو و گروه یک جهانی، مرحله QUALIFIERS و در نهایت مرحله فینال قرار دارند. تیم ایران هم در گروه‌بندی جدید برای اولین بار به گروه دو جهانی صعود کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی