صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و سه - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و سه - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

میزبانی اردن در قهرمانی آسیا افتضاح بود

عظیمی: عطش زیادی برای طلای جهان دارم

 

 

پریسا غفاری / بی شک مبین عظیمی، یکی از پدیده های کشتی ایران در ماه های اخیر بوده که موفق شده پله های موفقیت را با وجود سن و سال کم به خوبی طی کند؛ عضو تیم ملی کشتی آزاد جوانان در وزن ۹۲ کیلوگرم کارش را از قهرمانی جوانان کشور آغاز کرد و پس از آن،در جام تختی بزرگسالان موفق شد در حضور ستاره های بزرگی همچون محمد جواد ابراهیمی، ارشک محبی و… اول شود و بار دیگر هم قهرمانی اش در آسیا را تکرار کند.عظیمی هفته گذشته دوباره قهرمان قاره کهن شد و حالا آماده است تا پس از سال ها تلاش برای موفقیت در مسابقات جهانی جوانان دورخیز کند.
چطور شد در اردن دچار مسمومیت شدید؟
متأسفانه نمی دانم مسمومیت بود یا چه بیماری، اما میزبانی اردنی ها افتضاح بود. نمی دانم به دلیل غذا بود یا نه، بچه های ایران بخصوص بچه های روز دوم مسموم شدند و خیلی اذیت شدند. شرایط به گونه ای بود که بعد از مسابقات هیچ کس توان بیرون رفتن نداشت و بچه ها خیلی بی حال بودند.
گفته می شود سطح رقابت ها بالا بود؟
باید بگویم شرایط در آسیا خیلی فرق کرده است.همه کشورهای آسیایی در حال پیشرفت هستند؛ تیم ما هم تیم خوبی بود تا جایی که کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوگرم ما اولین تجربه برون مرزی اش را پشت سر می گذاشت. سطح مسابقات هم واقعاً بالا بود.
هندی ها در اردن یقه اغلب کشتی گیران ما را گرفتند.چرا؟
من نمی دانم آن بچه ها هم مسموم شده بودند یا نه چون حال خودم خوب نبود و شرایط مساعدی نداشتم، اما قطعاً آن شرایط تغذیه و مسمومیتی که بود در کشتی گیران تأثیر گذاشت و مقابل کشتی گیران هند اذیت شدند.
برنامه ات برای جهانی چیست ؟
من عطش بالایی برای قهرمانی جهان دارم و مدت زیادی صبر کرده ام تا به این مدال برسم. باید درهمین مدت ۱۰ تا ۱۲ روز باقیمانده تمرینات پرفشاری را پشت سر بگذارم و بدنم را در فشار بگذارم تا برنده شوم. اصلاً هم برایم مهم نیست با چه حریفی کشتی بگیرم؛ اتفاقاً دوست دارم با رقبای قدرتمند همچون روس ها کشتی بگیرم تا ارزش موفقیت و قهرمانی ام بیشتر شود. ان شاءالله تمرینات خوبی را پشت سر بگذارم تا بتوانم به این موفقیت برسم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی