گزارش «ایران» از تهدید و فشار برخی نمایندگان علیه وزیر کشور تأیید شد

انکار در صحن، اصرار در پشت صحن

اینجا ستون «ذره بین» است و ما با دقت بیشتری به جزئیات یک سوژه خبری پرداخته ایم:


یک روز پس از انتقاد «ایران» از مجلس شورای اسلامی به جهت انکار فشار سیاسی برخی نمایندگان به وزیر کشور و دخالت در امور اجرایی که به بهانه بخشنامه اخیر معاونت سیاسی این وزارتخانه صورت گرفت، بار دیگر حملات سازماندهی شده علیه وزیر کشور در سال انتخابات شدت گرفته است. آقای قالیباف در حالی روز دوشنبه در صحن علنی بهارستان گفته بود که مجلس به دنبال استیضاح وزیر کشور نیست که خبرگزاری «خانه ملت»  بیانیه‌ای علیه وزیر کشور و منسوب به جمعی از نمایندگان منتشر کرد که حتی نام نمایندگان ادعایی در آن نیز درج نشده است. این بیانیه تا ساعت‌ها نیز تیتر یک خبرگزاری مجلس قرار گرفت. نکته جالب توجه‌تر آنکه این خبرگزاری در اقدامی غیرحرفه‌ای، متن مصاحبه‌های هفته گذشته برخی نمایندگان علیه وزیر کشور را بار دیگر ضریب داده و در قسمت اصلی سایت بازنشر کردند! اقدامی که در کنار غیرحرفه‌ای بودن، معنادار است و نشان می‌دهد به‌رغم آنکه رئیس مجلس منکر فشارهای سیاسی بر وزارت کشور شده اما مجموعه تحت مدیریت او در خارج از صحن علنی، خط استیضاح را به بهانه بخشنامه اخیر معاونت سیاسی این وزارتخانه پیگیری می‌کند. اگرچه خبرگزاری خانه ملت سعی داشت تا در مصاحبه با نمایندگان منتقد، سخن از استیضاح وحیدی را متمایز از ماجرای بخشنامه جلوه دهد اما یکسان بودن مواضع این نمایندگان در انکار این مسأله، خود گواهی بر چرایی طرح استیضاح شد. همچنین در حالی که بسیاری از نمایندگان در گفت‌و‌گو با سایر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها به انتقاد از رویه رئیس مجلس و نمایندگان منتقد پرداختند.

اعتراض دانشجویان
در همین زمینه روز گذشته بسیج دانشجویی چند دانشگاه کشور در بیانیه‌ای به انتقاد از واکنش‌های منفعت‌طلبانه در ماجرای بخشنامه وزارت کشور پرداختند؛ دانشجویان همچنین به غیرقانونی خواندن بخشنامه معاونت سیاسی وزارت کشور از سوی قالیباف اعتراض کردند.
گفتنی است، بر اساس آنچه در بند 4 بخشنامه خرداد ماه معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با هدف تأمین و تضمین رویکرد سلامت انتخابات 11 اسفند آمده، به معاونین سیاسی، فرمانداران و بخشداران تأکید شده ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و... با نمایندگان مجلس در مدت باقی مانده تا انتخابات به گونه‌ای تعامل کنند که هیچ گونه شائبه و سوءبرداشتی از همراهی آنها در جلسات دولتی و پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های منطقه‌ای به وجود نیاید؛ اقدامی که در راستای زمینه‌سازی برگزاری انتخابات سالم و رقابتی و جلب مشارکت عمومی مردم و صیانت از رأی آنها به عنوان «حق الناس» مورد استقبال چهره‌های مطرح جریان‌های مختلف سیاسی بود.

جستجو
آرشیو تاریخی