قانع: واقعاً همه کاروان مدال می‌گیرد؟

خدیجه قانع سرمربی تیم هندبال زنان که تیمش به خاطر دو سال صعود به قهرمانی جهان، وعده حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو را گرفت، حذف تیم‌های زنان را اجحاف در حق ورزش زنان می‌داند: «سال قبل هر عنوانی که هندبال می‌گرفت، حرف از اعزام تیم به بازی‌های آسیایی هانگژو به خاطر سهمیه جهانی بود. امسال هم که تیم برای دومین بار سهمیه جهانی را گرفت هم گفتند شک نکنید تیم هندبال زنان به بازی‌های آسیایی می‌رود. حتی معاونت ورزش بانوان هم وقتی فینال لیگ هندبال را دید، گفت فینال متفاوت بود و شک نکنید به هانگژو می‌رود. ما به خاطر بازی‌های آسیایی حتی خیلی فرصت ریکاوری به بچه‌ها ندادیم و اردوها را شروع کردیم. مسئولان به خاطر پیشرفت ورزش زنان گفتند هندبال در کاروان هست. هندبالی که اولین تیم توپی تاریخ ورزش زنان، سهمیه جهانی گرفت. فقط سؤال من این است واقعاً همه تیم‌هایی که به بازی‌های آسیایی می‌روند مدال می‌گیرند که ما نمی‌گیریم نباید برویم؟ هندبالی که دو دوره پیش چهارم آسیا شده، به نظرم حذفش از کاروان بازی‌ها اجحاف در حق ورزش زنان است.»
سرمربی تیم ملی هندبال ندیده گرفتن ورزش زنان را ضعف بزرگی می‌داند: «کاش مسئولان وقتی قول می‌دهند روی قولشان بمانند. باید هندبال را به هانگژو اعزام کنند.»
قانع حذف تیم‌های زنان به بهانه نگرفتن مدال را قبول ندارد: «هرچه تیم‌ها در مسابقات مختلف شرکت کنند اعتماد به نفس و سطح بازی‌های بازیکنان هم بالا می‌رود. نه فقط هندبال که حتی والیبال و بسکتبال هم همین وضعیت را دارند. من می‌خواهم بدانم همه رشته‌هایی که در کاروان ایران هستند واقعاً با مدال برمی‌گردند؟ مگر ما چین هستیم که احتمال مدال‌هایمان بالا باشد؟ در همه مسابقات فقط سه تیم اول یا سه نفر اول مدال می‌گیرند، با این حساب بقیه تیم‌ها نباید اعزام شوند. اینکه می‌گویند تیم‌های بانوان مقامی بهتر از دهم و یازدهم نمی‌گیرند اصلاً استدلال خوبی نیست. با شرایط موجود باید دو رشته توپی به هانگژو بروند.»
به گفته او، خبر حذف تیم ملی هندبال، انگیزه بازیکنان را به شدت کم کرده: «این خبر باعث شد تا کیفیت تمرین بچه‌ها به شدت پایین بیاید. بازیکنان در اردو بی‌انگیزه بودند و اصلاً مثل دو روز قبل از شنیدن خبر نبودند. حتی ما به بچه‌ها می‌گفتیم برای قهرمانی جهان تمرین داریم اما باز هم فرقی نداشت.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی