پایان ماموریت کاراته با طلا و نقره کومیته تیمی آسیا

سومی ترسناک ایران در تاتامی مالزی!

فائزه زمانی/  تیم ملی کومیته مردان با قهرمانی در تاتامی مالزی، آخرین مبارزه سکانس پایانی قهرمانی آسیا را باشکوه به اتمام رساندند ؛ هرچند کاراته ایران در مجموع این مسابقات سوم شد تا در آستانه بازی های آسیایی کمی نگرانمان کند.
مأموریت مهم انجام شد تا پسران با دفاع از عنوان قهرمانی خود مجدداً بر بام آسیا بایستند. دختران کاراته‌کا هم با مبارزاتی درخشان، مسیر را مقتدرانه تا فینال طی کردند، اما ویتنام سد راه آنها شد تا طلا روی خوش به دختران‌مان نشان ندهد.
همچنین تیم ملی کاتا تیمی مردان هم با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر با شکست چین، برنز را در آغوش کشید اما دست کاتا تیمی بانوان در عین ناباوری به مدال نرسید.
مردان طلایی ایران در اولین مبارزه تیمی 3-1 عربستان را درهم کوبیدند، در بازی دوم با 2 پیروزی عراق را براحتی کنار زدند، در بازی نیمه نهایی و در دیداری نفسگیر، بازی مقابل اردن به تساوی 2-2 رسید اما سامان عدالتی با برد قاطع جواب اعتماد کادر فنی را بخوبی داد تا یک تنه تیم را به فینال برساند.  شاگردان شهرام هروی در دیدار پایانی با 3 برد و یک تساوی قزاقستان را تسلیم  کردند تا امپراطوری خود در کومیته تیمی آسیا را دودستی بچسبند.
تیم ملی کومیته دختران هم در یک قدمی طلا، زورش به ویتنام نرسید تا نقره را بر گردن بیندازد، نقره‌ای که انصافاً کم‌ترین حقش بود. آنها با درخشش در مبارزات‌شان، فینال را بغل کردند؛ اولین رقابت آنها مقابل تایلند با تساوی 2-2 مبینا کاویانی استارت خورد، در بازی دوم مبینا حیدری در حالی که از حریف خود 3-0 جلو بود، مصدوم شد تا بازی به نفع حریف تمام شود. در بازی سرنوشت‌ساز سوم آتوسا گلشادنژاد پدیده نوظهور بانوان یک تنه جور تیم را کشید و با برد 8-0 کار را به تساوی کشاند، او در ادامه هم در مبارزه‌ای دیگر 5-0 برنده شد تا نشان دهد به تنهایی یک ارتش تک نفره است.  در بازی دوم، دختران باید به جنگ ازبکستان می‌رفتند، این مسابقه هم به لطف درخشش گلشادنژاد با برد شروع شد، در ادامه هم لیلا برجعلی برد تا تیم راهی مرحله بعد شود. در سومین بازی تیم ملی مقابل گربه سیاه همیشگی خود ژاپن قرار گرفت؛ باز هم گلشادنژاد با برد 2-0 گل کاشت، برجعلی و کاویانی هم ژاپن را ناکار کردند تا مقتدرانه راهی فینال شوند. در نیمه نهایی هم گلشادنژاد و برجعلی تیم را راهی فینال کردند.
درحالی که دختران با مبارزاتی مقتدرانه تا فینال گل کاشته بودند، نتیجه دیدار نهایی مقابل ویتنام آن طوری نشد که انتظار می رفت تا دختران بر سکوی دوم آسیا بایستند.
با وجو د اینکه روز پایانی رقابت ها با 1 طلا، 1 نقره و 1 برنز برای ما خوش یمن بود اما در مجموع مسابقات ما با 3 طلا، 2 نقره و 7 برنز سوم آسیا شدیم، آن هم در شرایطی که سامورایی ها با تیم اصلی خود پا به این مسابقات نگذاشتند تا احتمالا در آستانه بازی های آسیایی، نفرات اصلی خود را رو نکنند.
هم چنین  قهرمانی قزاق ها در این مسابقات، همه را خیره کرد  تا نشان از پیشرفت آنها برای قرارگرفتن در بین قدرت های آسیا بدهد، قدرتی که ترسناک به نظر می رسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی