صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و نه - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و نه - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

مصاحبه و خبر

برتری فوتبال ساحلی مقابل امارات
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران دیروز در دومین دیدار خود در تورنمنت چهارجانبه سن‌پترزبورگ به مصاف تیم ملی فوتبال ساحلی امارات رفت که درنهایت این دیدار با برتری ۱۰ برصفر ساحلی‌بازان ایران به پایان رسید. گل‌های ایران را در این دیدار علی میرشکاری(۲)، مهدی شیرمحمدی(۲)، حمید معصومی‌زاده، امیرحسین اکبری(۲)، محمدعلی مختاری، رضا امیری‌زاده و مسلم مسیگر به ثمر رساندند. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در اولین دیدار خود در این تورنمنت موفق شد با نتیجه‌ 5-1 سنگال را شکست دهد.


پرونده انتقال طارمی  به میلان بسته شد
فرار مشتریان با اقدام عجیب پورتو
ماجرای مهدی طارمی و میلان با وجود علاقه‌مندی طرفین در نهایت منجر به عقد توافقنامه میان دو باشگاه نشد، چرا که باشگاه پورتو برای آزاد کردن مهاجم ایرانی خود که آقای گل فصل گذشته لیگ پرتغال است، مبلغ ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار طلب می‌کرد. طبق گزارش رسانه‌های اروپا، میلان با پیشنهاد 15 میلیون یورویی جلو آمد اما باشگاه پورتو خواهان 20 میلیون یورو شد. روسونری در آخرین پیشنهاد خود راضی شد تا 20 میلیون یورو پرداخت کند ولی باشگاه پورتو در اقدامی عجیب تغییر موضع داد و رقم فروش طارمی را به 25 میلیون یورو افزایش داد تا میلان قید جذب طارمی را بزند و به سراغ ساموئل چوکووئزه، ستاره ویارئال برود. در این شرایط طارمی فعلاً در پورتو به کار خود ادامه خواهد داد، مگر آنکه مشتری جدیدی برای او پیدا شود؛ یک مشتری دست به نقد که بتواند مبلغ مدنظر باشگاه پورتو را روی میز بگذارد. بر همین اساس لوکا بیانچین، خبرنگار ارشد لاگاتزتا دلو اسپورت، پرتیراژترین روزنامه فوتبال ایتالیا، ادعا کرد که رویای انتقال طارمی به میلان به صورت قطعی به پایان رسیده است.


گزینه‌های آفریقایی برای تیم ملی
تیم ملی فوتبال کشورمان روز ۱۶ شهریور در اولین دیدار دوستانه خود در فیفادی شهریور به میزبانی ورزشگاه هریستو بوتف شهر پلوودیف به مصاف بلغارستان خواهد رفت. مدیران تیم ملی برای انتخاب حریف دوم تیم ملی در این فیفادی مذاکراتی را با کشورهای آفریقایی انجام داده‌اند و طبق اعلام مهدی نبی، این تیم در روز ۲۱ شهریور به مصاف یک تیم بزرگ از این قاره خواهد رفت. نیجریه(تیم ۳۹ رنکینگ فیفا)، غنا(۵۹ رنکینگ فیفا) و کیپ ورد(تیم ۶۶ رنکینگ فیفا) جزو کشورهایی هستند که تاکنون برای دیدار با ایران با فدراسیون‌های آنها نامه‌نگاری شده است. در صورت قطعی شدن بازی با حریف آفریقایی، احتمال دارد این دیدار در دوحه یا تهران برگزار شود.


حزباوی: شماره 55 برایم خوش یمن است
باشگاه السد قطر جمعه شب از چهار بازیکن خارجی جدید تیمش در مراسم ویژه‌ای رونمایی کرد و محمدامین حزباوی در کنار مدیر باشگاه السد به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت. این مدافع 20 ساله اهوازی گفت: «از بین پیشنهاداتی که برای جذب من به باشگاه فولاد رسید، السد را انتخاب کردم، چون این تیم همیشه دنبال قهرمانی در لیگ داخلی و آسیایی است و بازیکنی که برای السد بازی می‌کند، همواره باید به موفقیت و رسیدن به جایگاه‌های بالاتر فکر کند. حضور بیش از 10 بازیکن ملی‌پوش قطری و خارجی در السد باعث می‌شود که رقابت سختی برای رسیدن به ترکیب داشته باشیم و این یک چالش جذاب است. من در ابتدای مسیر حرفه‌ای هستم و باید از الان یاد بگیرم که با بازیکنان مطرح و حرفه‌ای رقابت کنم.» او در خصوص پوشیدن پیراهن شماره 55 در این تیم قطری هم توضیح داد: «فصل گذشته در فولاد با پیراهن شماره 55 بازی می‌کردم و این شماره در فولاد برایم خوش‌یمن بود، به همین دلیل از مسئولان السد درخواست کردم که همین شماره را در قطر به تن کنم.»


محبی؛ مهندس نفتی و دنباله‌رو ام‌باپه!
یک سایت روسی در گزارشی به حضور ستاره سابق استقلال در لیگ این کشور پرداخته است. به گزارش سایت vestikavkaza، رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که محبی در دانشگاه خلیج فارس به عنوان مهندس نفت تحصیل کرد اما معلوم نیست که فارغ‌التحصیل شده یا خیر. محبی، کیلیان ام‌باپه را الگویش می‌داند. البته برخلاف ستاره فرانسوی، محبی در خط میانی بازی می‌کند و رؤیای او بازی در جام جهانی است.

جستجو
آرشیو تاریخی