در ششمین جلسه شورای اقتصاد در سال‌جاری با حضور مخبر بررسی شد

حکمرانی ریال باهدف تقویت پول ملی

در ششمین جلسه شورای اقتصاد در سال‌جاری که روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، عملکرد سه ماهه دولت در خصوص مصوبه تحقق شعار سال ۱۴۰۲، اهم اقدامات انجام شده در زمینه برنامه مهار تورم و رشد تولید، گزارش پیشرفت طرح حکمرانی ریال و سه پیشنهاد دستگاه‌های مختلف بررسی، تصمیم‌گیری و مصوب شد.
محمد مخبر در این جلسه با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» و تعیین معیارهای کمی برای رسیدن به اهداف محقق شده در سال‌جاری اظهار کرد: تدوین مصوبه تحقق شعار سال ۱۴۰۲ و تعیین اقدامات دستگاه‌های مختلف در 19بند در خصوص برنامه مهار تورم و رشد تولید نشانگر عزم جدی دولت در راستای اجرای تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.
وی پس از شنیدن گزارش پیشرفت طرح حکمرانی ریال از سوی بانک مرکزی بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی و در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیاز به بانک مرکزی تأکید کرد و گفت: از طریق حاکمیت ریال، پول ملی جایگاه خود را در برابر ارزهای خارجی بازمی‌یابد.
معاون اول رئیس جمهور در این جلسه، دستور داد مصوبات و اقدامات مورد نیاز برای اجرای طرح حکمرانی ریال با مشخص شدن وظایف سازمان‌های مختلف هر چه سریع‌تر تهیه و تدوین شود.
محمدرضا فرزین،رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اهمیت و اقدامات بانک مرکزی دولت سیزدهم درباره طرح حکمرانی ریال تصریح کرد: ‌از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از فرار سرمایه در کشور اجرای طرح حکمرانی ریال است که اگر دستگاه‌های مختلف با بانک مرکزی همکاری کنند قطعاً به افزایش ارزش پول ملی و حکمرانی ریال در کشور کمک شایان توجهی می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی