فضای مجازی

کار تازه حسن روح‌الامین برای ایام محرم و رونمایی از «یاس کبود» راضیه تجار، بخشی از مطالبی هستند که در مجازی امروز می‌‌خوانید.

انتشار نقاشی عاشورایی دیگری از روح‌الامین
حسن روح‌الامین تازه‌ترین اثر خود را با محوریت ایام محرم کشیده؛ او انتشار این نقاشی را که روایتگر شب سوم محرم است با این چند بیت شعر همراه کرده که: «امروز شبیه موی تو سوخت/ آن موی بلند دخترانه/ اوضاع مناسبی ندارم/ چه خوب که آمدی شبانه/ دیگر ز سفر بدم میاید/ کی می‌بری‌ام پدر به خانه» این هنرمند نقاش، از چندی پیش تمامی آثار عاشورایی خود را با کیفیت بالا و سایز اصلی منتشر کرده تا به رایگان در اختیار مردم و هیأت‌های عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) در ماه محرم قرار بگیرند. وی به همراه هر نقاشی نیز یک خط روضه یا قطعه شعری انتخاب و منتشر کرده است.

رونمایی از «یاس کبود» تجار
راضیه تجار، نویسنده و مدرس داستان نویسی چند سطری درباره برپایی آیین رونمایی رمان تازه‌اش، یاس کبود نوشته: «کتاب «یاس کبود» را با قلب و دلم نوشتم.» آن‌طور که در معرفی‌ این رمان آمده، یاس کبود عاشقانه‌ای آرام، در حال و هوای روز‌های تهران قدیم است؛ جایی حوالی چهارراه سرچشمه، در خانه‌هایی با دیوار‌هایی خوش رنگ، حیاط‌هایی بزرگ و محاط بر حوض‌های آبی رنگ. پر از گلدان و بوته‌های یاس خوش‌عطر که درز دیوار‌ها را می‌گیرند و بالا می‌روند و سر می‌کشند داخل کوچه‌ها. روز‌هایی خوش عطر که هم‌عصر با استبداد رضاخانی شده است و بیرون این چهار‌دیواری‌ها را به غایت ناامن ساخته است. دیگر کوچه‌های تهران محل امنی برای زنان نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی