صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

محسن منصوری خبر داد

5 پروژه مواصلاتی افتتاح خواهد شد

 


 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اعلام اینکه در کشور حدود ۶۰ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۲۰۰ پروژه شاخص کشوری با پیشرفت بالای ۶۰ تا۷۰ درصد آغاز شده و در دست اقدام و بهره‌برداری قرار دارد.
محسن منصوری با اشاره به اینکه برای اجرای 60 هزار پروژه نیمه‌تمام، حدود ۹هزار همت منابع، با لحاظ تورم معقول مورد نیاز است، افزود: به طور عادی اگر میانگین سالانه ۳۰۰ همت به این پروژه‌ها اختصاص یابد، شاید نزدیک 30 سال تکمیل آنها به طول بینجامد، ولی دولت مردمی عزم کرده تا پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا و تأثیر‌گذار در زندگی مردم را در دستور کار قرار داده و سریع‌تر تکمیل کند.
به گفته وی، از این ۶۰ هزار پروژه حدود ۲۰۰ پروژه شاخص در سطح کشور با پیشرفت بالای ۶۰ تا۷۰ درصد آغاز شده و در دست اقدام قرار دارد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: در ماه‌های آتی آزادراه اصفهان-شیراز و آزادراه منجیل-رودبار افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد و افتتاح راه‌آهن رشت-کاسپین، میانه-اردبیل و همدان-سنندج و چند پروژه بیمارستانی از دیگر پروژه‌های مهم در دستور کار دولت است.
منصوری درباره طرح‌های نیمه تمامی که در سفر رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی و هیأت دولت به این استان مجموعأ بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه و تعهد برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شد که نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان آن تأمین اعتبار شده و تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه در دور دوم سفر آیت‌الله رئیسی مجموعأ بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوبه در نظر گرفته شد که تعهد بزرگی را در استان ایجاد می‌کند، گفت: عزم دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی دارای اهمیت است. متأسفانه به دلایل مختلف در کشور با پروژه‌های متعدد نیمه‌تمام مواجه هستیم.
منصوری با اشاره به افتتاح سد و نیروگاه چمشیر در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پنجمین سد بزرگ کشور، اظهار کرد: مطالعات ساخت این سد در سال ۱۳۷۳ و عملیات اجرایی از سال ۱۳۹۱ با اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های ذی‌ربط و با اعتباری حدود ۲۳۰ میلیون یورو شروع شده بود، اما عملیات ساخت آن با توقف و کندی مواجه بود که با تلاش‌های ۲۲ ماهه دولت‌ مردمی و تخصیص اعتبار ویژه، تکمیل شد و به مرحله بهره‌برداری رسید.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی گچساران یک پروژه بیست ساله بود، جلوگیری از خام فروشی نفت، تولید یک میلیون تن اتیلن در سال و ایجاد اشتغال پایدار برای ۷۰۰ نفر را از ویژگی‌های این پروژه برشمرد.
وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از جاده پاتاوه_دهدشت در این سفر، اظهار کرد: این جاده به‌جز آسان کردن عبور و مرور داخلی و استانی، محور ارتباطی شمال – جنوب به غرب کشور است که ارتباط استان‌های جنوب‌غرب کشور از جمله استان خوزستان را به استان مرکزی برقرار می‌کند و به نوعی این محور نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی