صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و شش - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و شش - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

یادداشت یک ناشر درباره انتشار کتاب در محرم، روایت یک فوتبالیست کتابفروش را در فضای مجازی امروز بخوانید.

توفیق انتشار کتاب در ماه محرم
محمد حقی، مدیر انتشارات کتابستان در توئیترش نوشت: «الحمدلله در چند سال اخیر توفیق داشتیم که ایام ماه محرم کتاب‌هایی با محوریت امام حسین علیه‌السلام و با عنایت ایشان منتشر کنیم. از روایت عاشورا گرفته تا برادر من تویی. از وسوسه‌های ناتمام تا نشان حسن و عناوین دیگر. امسال هم توفیق شد و کتاب‌های عاشورایی و غم‌نامه منتشر شد.»
 
فوتبالیستی که کتابفروش شد
مجتبی جباری، فوتبالیستی که به تازگی یک کتابفروشی دایر کرده، در اینستاگرامش در این باره نوشت: «هر مکان همچون عصاره‌ای است از گذشته که در دلش روایت‌ها و نام‌هایی جمع آمده، یعنی که برای خودش قصه‌ای دارد. قصه مکانی هم که حالا ما در آن گرد آمده‌ایم، ادامه داستان پرفرازونشیب روز‌های گذشته است. روزگاری تفرجگاهی ییلاقی بوده، ایامی محل گرد آمدن نامداران فرهنگ و هنر و روزهایی محل تحصیل و کسب علم. و امروز، ما اینجاییم تا با همراهی شما چراغ آن روزها را روشن نگه داریم ‌و دنباله‌رو مسیری باشیم که راهش مشخص است و بااین‌حال پرپیچ‌وخم، که این بنا از دیرباز محلی برای ارتقای فرهنگ و هنر بوده. با روایت‌هایمان راه را برای هم هموار کنیم.» پست او در میان اهالی فرهنگ بازتاب زیادی داشته و افرادی چون سهراب پورناظری آن را استوری کرده‌اند.
 
دغدغه رهبری در نقد اشخاص و چهره‌ها
زهرا چخماقی، خبرنگار صداوسیما در توئیتر نوشت: «در یکی از پنجشنبه‌های تابستان ۹۸ با حدود ۲۰ نفر از معاونت سیاسی صداوسیما به دیدار رهبر رفتیم و گفتیم و شنیدیم... رهبر در کنار همه نکات یادآور شدند: «در نقدهاتون به اشخاص و چهره‌ها، حواس‌تون به رعایت ادب و دوری از تمسخر و تخریب باشه، نقد کنید اما از ادب و احترام اصلاً دور نشید.»
جستجو
آرشیو تاریخی