گزارش و خبر

وارد کردن VAR با روش خاص!
سمینار پیش‌فصل داوران لیگ برتر فوتبال دیروز برگزار شد و مهدی تاج در این سمینار اظهار داشت: «همه باید به این سمت برویم که دفاع از داوری منطقی باشد. اگر بگوییم هیچ اشتباهی صورت نمی‌گیرد که اشتباه است، اینکه حفاظ داوری را برداریم هم اشتباه دیگر است. کمیته انضباطی باید یک حفاظ برای داوری ایجاد کند. اگر اعتراضی وجود دارد باید قانونی و  در چهارچوب قانون باشد.» تاج در خصوص VAR گفت: «سیستم کمک داور ویدیویی وارد خواهد شد، اما از ۵ شرکت با ٣ شرکت امکان همکاری نداریم. از ٢ شرکت دیگر همه کارها انجام شده، اما بیش از ١٢درصد ساخت تجهیزات ساخت امریکا است و امکان واردات نداریم. تلاش کردیم از طریق فیفا که جا دارد از اینفانتینو نیز تشکر کنم، شرایط مورد بررسی قرار گرفته و همین الان دبیرکل، رئیس بین‌الملل و خزانه‌دار در سوئیس هستند تا با روش خاصی VAR را وارد کنیم. توقع من از دولت این است که جلسه‌ای برگزار کنند تا با همکاری در راستای رفع موانع پیش برویم. الان در بحث ورود بانوان همه دستگاه‌ها در تلاش و هماهنگی بسیار خوبی هستند تا این اقدام انجام شود، اما باید همین کار در بحث ورود تجهیزات کمک داور ویدیویی نیز صورت بگیرد. » تاج یادآور شد: «روز دوشنبه از قول من نوشتند که ورود رونالدو و بنزما به ایران ممنوع است، AFC پیگیری کرد که چرا اینطور است، توضیح دادم که منظور من این بود که با توجه به شرایط مورد نیاز نظیر اسپانسر و... امکان حضورشان را نداریم.»


فلاح، سیرجانی شد
بالاخره و پس از کش و قوس‌های فراوانی که درباره آینده سامان فلاح وجود داشت، کاپیتان جوان پیکان از جمع خودروسازان جدا شد و در فصل آینده برای باشگاه گل‌گهر به میدان می‌رود. او که یکی از ستاره‌های تیم ملی امید نیز به شمار می‌رود، در فصل نقل و انتقالات با پیشنهادهای مختلفی از جمله استقلال مواجه بود اما پیکان که رضایتنامه او را 30 میلیارد تومان اعلام کرده بود، در نهایت او را به گل گهر فروخت.


پرونده بازگشت قایدی بسته شد
اصلی‌ترین اولویت باشگاه استقلال در پنجره نقل‌و‌انتقالات تابستانی و به‌خصوص خواسته ویژه هواداران این تیم، انتقال دائمی مهدی قایدی، ستاره بوشهری آبی‌ها و برترین گلزن این تیم در فصل گذشته بود. اما یکی از مدیران رده‌ بالای باشگاه شباب‌الاهلی به ورزش سه اعلام کرد بدقولی‌های مکرر باشگاه استقلال در قبال باشگاه شباب‌الاهلی باعث شده تا مدیران این باشگاه نه‌تنها به باشگاه استقلال، بلکه برای قایدی با هیچ‌یک از باشگاه‌های داخلی ایران وارد مذاکره نشوند تا به این ترتیب پروسه بازگشت مهدی به فوتبال ایران در مقطع کنونی در همین جا بسته شود. آنها به دنبال کسب درآمد مکفی از این بازیکن هستند و در همین راستا یا از این بازیکن در ترکیب خود در این فصل از رقابت‌ها استفاده خواهند کرد یا او را با بازیکن دیگری در لیگ امارات معاوضه خواهند کرد.


خجالت از دستمزد ۱۰۰ دلاری!
موعود بنیادی‌فر، داور بین‌المللی فوتبال ایران و نفر اول لیست داوران الیت کشورمان به گلایه از شرایط داوری پرداخت و گفت:«در ایران به داوری به چشم یک بچه سرراهی نگاه می‌کنند. باور کنید وقتی به خارج از کشور می‌رویم، نمی‌توانیم به همکاران خود بگوییم برای هر بازی ۱۰۰ دلار می‌گیریم. از افشاریان گلایه‌مند هستم که می‌گوید دستمزد داوران باید دو برابر شود‌. خارج از کشور روی‌مان نمی‌شود حتی بگوییم برای هر بازی ۲۰۰ دلار می‌گیریم. پول یک جفت کفش مناسب پنج میلیون تومان است و با حقوق یک بازی ما برابر است. صحبت می‌شود یک بازیکن ۱۰۰ میلیارد می‌خواهد قرارداد ببندد اما حق‌الزحمه تمام داوران ۱۰ تا ۱۵ میلیارد هم نمی‌شود.»


پیروانی تبرئه شد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی خود را در خصوص افشین پیروانی اعلام کرد. پس از اینکه او با 20 روز محرومیت مواجه شد، در بازی تدارکاتی پرسپولیس و شمس آذر حضور پیدا کرد و در این شرایط از پیروانی خواسته شد دفاعیات خود را ارائه دهد. در ادامه کمیته انضباطی اعلام کرد با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و نظر به دفاعیات باشگاه پرسپولیس، این حضور موجه اعلام و پیروانی تبرئه شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی