صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

خبر

آغاز راستی آزمایی در مبلغ قرارداد‌ها
محمدرضا کشوری‌فرد، سرپرست سازمان لیگ فوتبال در نامه‌ای به تیم‌های سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور از این چهار باشگاه درخواست کرد که قراردادهایشان را تا امروز (سه‌شنبه) به این سازمان ارائه کنند. این نامه نکاتی به همراه داشت که یکی از آنها، ابلاغ آن به تنها چهار باشگاه لیگ برتری و همچنین مهلت این نامه تا ۲۷ خرداد بود، چرا که پایان نقل و انتقالات در تاریخ ۱۲ مرداد است. به همین دلیل ابهاماتی درباره این نامه به وجود آمد. شنیده می‌شود برنامه سازمان لیگ برای بررسی و راستی‌آزمایی قراردادهای باشگاه‌های لیگ برتری، مرحله به مرحله است که مرحله نخست آن با سپاهان، استقلال، پرسپولیس و تراکتور بوده است. در همین راستا پس از بررسی قراردادهای این چهار باشگاه، نوبت به ۱۲ باشگاه لیگ برتری دیگر خواهد رسید.


در انتظار سومین
بمب نقل و انتقالاتی آسیا
از آغاز شروع نقل و انتقالات تابستانی گمانه‌زنی‌های بسیاری درخصوص مقاصد احتمالی مهدی طارمی، ستاره بوشهری تیم ملی کشورمان و پورتو، شنیده می‌شود و طرفداران فوتبال منتظرند ببینند که سرنوشت الماس ایرانی چه خواهد شد. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو خبرنگار مشهور ایتالیایی فعال در حوزه نقل و انتقالات، ژرژ مندس‌ ملقب به پادشاه شیک‌پوش نقل و انتقالات که درحال حاضر معروف‌ترین و بهترین مدیر برنامه دنیاست، مدیر برنامه مهدی طارمی خواهد شد. مندس مدیر برنامه بازیکنان بزرگی در فوتبال دنیا بوده که معروف‌ترین آنها رونالدو فوق ستاره پرتغالی است. طبق گمانه‌زنی‌های مطبوعاتی و پیگیری‌ها، دو تیم رقیب و همشهری میلان و اینتر خواهان جذب مهدی طارمی هستند که از بین این دو تیم، آث میلان در جذب طارمی مصمم‌تر است. در این خصوص، میلان درحال حاضر یک سهمیه برای جذب بازیکنان خارج از اروپا وجود دارد که این سهمیه بطور حتم یا به طارمی تعلق خواهد گرفت یا به سامویل چوکووئزه، ستاره نیجریه‌ای ویارئال. درحال حاضر تک سهمیه میلان برای جذب بازیکنان غیراروپایی و همچنین اختلاف میلانی‌ها با سران پورتو در خصوص قیمت ستاره ایرانی پورتو، دو مانع مهم و اساسی برسر جذب طارمی توسط میلان هستند. پورتو در ازای دریافت ۲۵ میلیون یورو حاضر است طارمی را به میلان بفروشد اما میلانی‌ها باتوجه به شرایط سنی طارمی و اینکه تنها یک سال از قرارداد او باقی مانده، حاضر به پذیرش این مبلغ نیستند. گفته می‌شود که ژرژ مندس قرار است به عنوان ایجنت طارمی در جهت تسهیل شرایط حضور او در میلان با سران پورتو وارد مذاکره شود. ژرژ مندس رابطه نزدیکی با سران پورتو دارد و احتمال دارد که تلاش‌های او مثمرثمر واقع شود. این در حالی است که امسال لی کانگ، هافبک تیم ملی کره جنوبی به پاری سن ژرمن پیوست و کیم مین جائه یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی کره جنوبی راهی بایرن مونیخ شد. حالا همه در انتظار انتقال ستاره کشورمان به میلان هستند تا طارمی به عنوان سومین بمب نقل و انتقالاتی آسیا در لباس روسونری دیده شود.


نیما نکیسا مدیرعامل ذوب آهن شد
طی حکمی از سمت مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن ، نیما نکیسا دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه منصوب شد. نکیسا در مقطع دکتری در رشته آسیب‌شناسی تحصیل کرده است و سوابقی چون مدیر چندین آکادمی ورزشی، عضویت در هیأت مدیره چند مجموعه و مدیر کمیته آموزش فدراسیون فوتبال را نیز داراست.


رونمایی از جزئیات قرارداد کوین یامگا با استقلال
قیمت معقول ستاره فرانسوی آبی ها
کوین یامگا، هافبک استقلال در حالی خودش را برای سومین سال حضور در استقلال و لیگ برتر ایران آماده می‌کند که با قیمت معقولی برای آبی‌ها بازی می‌کند. این بازیکن فرانسوی در لیگ بیست‌ویکم وارد فوتبال ایران شد و در همان فصل نخست با ۱۰ گل زده به عنوان بهترین گلزن تیم قهرمان فصل رسید. یامگا در لیگ بیست و دوم هم یکی از مهره‌های مهم استقلال بود. به گزارش ایسنا، جزئیات قرارداد کوین یامگا در لیگ بیست‌ویکم و بیست‌ودوم نشان می‌دهد که این بازیکن فرانسوی با قیمتی معقول به استقلال پیوسته است؛ قیمتی که شاید پایین‌تر از برخی بازیکنان داخلی است که نیمی از کارآیی یامگا را هم ندارند. قرارداد یامگا برای فصل نخست مجموعاً ۳۰۰ هزار یورو بوده که با آپشن‌های قرارداد به ۳۷۵ هزار یورو می‌رسد. آپشن‌هایی که در سال اول برای یامگا فعال شده، ۲۰ هزار یورو بابت قهرمانی در لیگ برتر، ۳۲۰۰ یورو بابت پیروزی در بازی‌های لیگ برتر، ۲۶ هزار یورو بابت رضایت مدیرعامل و ۲۶ هزار یورو بابت رضایت سرمربی بوده است. اصل قرارداد یامگا برای فصل دوم با ۲۰ درصد افزایش به ۳۶۰ هزار یورو رسیده است. علاوه بر این آپشن‌ها دریافتی یامگا را به عدد ۴۲۷ هزار یورو رسانده که ۳۰۰۰ یورو بابت پیروزی‌های لیگ برتر و ۶۴ هزار یورو با فرض موافقت مدیرعامل و سرمربی تیم به این بازیکن پرداخت می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی