صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و چهار - ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

‏ دورهمی برومندها برای تولد داوود رشیدی، واکنش امام جمعه اردبیل به حضور سفیر اسرائیل در باکو، یک فهرست خواندنی برای ماه محرم، درگذشت نویسنده «پنجره چوبی» همزمان با چاپ هجدهم این اثر و نوشته محمدمهدی سیار درباره آخرین قاب از برنامه «هماهنگ»، بخش‌های برگزیده از فعالیت‌های مجازی در روز گذشته است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

دورهمی برای تولد داوود رشیدی
یکشنبه 25 تیرماه سالروز تولد داوود رشیدی بود. برخی از چهره‌های سینمایی سالروز تولد 90 سالگی این بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما را تبریک گفتند. احترام برومند همسر داوود رشیدی نیز با انتشار ویدیویی از تولد او نوشت: «دیشب، با خواهر‌ها و برادرها، فرهاد و لیلى و عروس عزیزم مژگان دور هم بودیم و در شب تولدش یادش را زنده کردیم، این فیلم کوتاه یادآورى زیبایى است از تولد 67 سالگى (داوود) که اگر بود امروز 90 ساله می‌شد، عمر همگى شما عزیزانم همراه با سلامتى باشد و طولانى».

ما تا بیخ گوش شما آمده‌ایم
توئیت اکانت منتسب به سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل نوشت: «سفیر اسرائیل در جمهوری آذربایجان به کنار مرز ما آمد تا به ما بگوید ما تا بیخ گوش شما آمده‌ایم. برایم سخت و سنگین بود به همین دلیل در سفرم به لبنان به مارون الراس رفتم و در کنار مرز مشرف به شهرک صهیونیستی نشین‌ایستادم و بر قاتل فلسطینی‌ها که ۷۵سال است خون مسلمان‌ها را می‌ریزد، نفرین فرستادم».

فهرست پیشنهاد کتاب برای ماه محرم
صفحه رسمی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) پیشنهاداتی را برای مطالعه در ماه محرم منتشر کرده است. در معرفی و توضیحات این آثار آمده است: «خون آورد: گفت‌و‌گوی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، شهید مرتضی مطهری و مرحوم دکتر علی شریعتی درباره قیام و انقلاب امام حسین(ع) در سال ۱۳۵۵/ همرزمان حسین(ع): ده گفتار از حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (علیهم‌السلام)/‌ چهار گفتار: در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه عاشورا/ دو امام مجاهد: شش گفتار از آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین (علیهم السلام)/ ۷۲ سخن عاشورایی: گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) درباره مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی است که از خرداد ۱۳۶۸ تا تیرماه ۱۳۹۰ در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب ۷۲ سخن جمع‌آوری شده است/ آفتاب در مصاف: این اثر در قالب کتاب مرجع، در موضوع قیام عاشورا و بر گرفته از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی است.»
درگذشت نویسنده «پنجره چوبی»
کانال تلگرامی کتابستان از درگذشت فهیمه پرورش نویسنده رمان «پنجره چوبی» همزمان با چاپ هجدهم این اثر خبر داده است. فهیمه پرورش متولد سال 1348 است و رمان «پنجره چوبی» از آثار معروف این نویسنده است. کتابی که یک عاشقانه انقلابی است. این کتاب از وقایع تاریخی پیش از انقلاب آغاز می‌شود و در ادامه به روایت دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می‌پردازد و ماجراهای آن تا سال ۱۳۶۵ ادامه پیدا می‌کند.
قاب دوست‌داشتنی «هماهنگ»
محمدمهدی سیار، شاعر و مدرس دانشگاه که یکی از داوران مسابقه «هماهنگ» در شبکه افق بود، با انتشار ویدیویی درباره پخش آخرین قسمت این برنامه و اجرای تیم ملی «هماهنگ» نوشته است: «وقتی دو سه روز مانده به ضبط فینال، در آلاچیق‌های کنار استودیو این شعر را می‌نوشتم اصلاً فکر نمی‌کردم چنین اجرای باشکوهی در انتظار این کلمات است. اما بهزاد عبدی بزرگ و این بچه‌ها از سراسر ایران در کنار پیانیست زبردست محمود آقامحمدی کاری کردند کارستان. این قاب دوست‌داشتنی و آن شب بی‌نظیر را هرگز فراموش نخواهم کرد».

آغاز پخش سریال تازه کارگردان «سقوط»
سجاد پهلوان‌زاده از آغاز نمایش سریال «حیثیت گمشده» خبر داده است. اولین قسمت «حیثیت گمشده» دومین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده بعد از «سقوط» از صبح روز گذشته روی یکی از پلتفرم‌های آنلاین نمایشی بارگذاری شده است. مهدی حسینی‌نیا در نقش امیر، بهاره افشاری، مهدی زمین‌پرداز، الناز حبیبی، امیر نوروزی، بهزاد خلج و ستاره پسیانی از بازیگران این سریال هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی