یادداشت

همدلی برای پیشرفت

محمد حسن روزی طلب
مدیرمسئول

در نظام جمهوری اسلامی ایران، اصل و اساس این است که با تکیه بر آرمان‌ها و محکمات دینی، خدمت به مردم در صدر کارها و امور قرار بگیرد. این مدل حکمرانی بیرون از بستر پروپاگاندا، به خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنها باور دارد. برای همین است که رهبر بصیر انقلاب همواره و در تمام بزنگاه‌های مهم یک مطالبه جدی و کلیدی از مسئولان و کارگزاران نظام داشته و دارند و آن همدلی تمام قوا برای حل مشکلات و پرهیز از حاشیه‌هاست.
متأسفانه در برخی از ادوار، قوه مجریه با قوای دیگر وارد برخی از حاشیه‌ها و چالش‌هایی می شد که انرژی و ظرفیت کشور را به «انحراف» سوق می داد؛ بگو‌مگوهایی که مردم را خسته می‌کرد و تمرکز برای اداره کشور را از مسئولان ارشد و میانی می‌گرفت. در این میان هم، برخی جریان‌ها و افراد از وضعیت به‌وجود آمده سوءاستفاده می‌کردند. امروز کشور در شرایطی است که هر سه قوه خود را مکلف به خدمت می‌دانند و مطالبه راهبردی رهبرحکیم انقلاب مبنی بر همدلی و پرهیز از حاشیه سازی را نصب‌العین کرده‌اند و در میدان عمل نشان داده‌اند که تمرکز کشور بر مقوله «پیشرفت» برای «ایران قوی» است.
رسانه‌ها هم در این زمینه باید در مسیر همدلی همه قوا و نهادها حرکت کنند و اجازه ندهند که برخی جریان‌ها یا برخی افراد مسأله‌دار بخواهند در کشور حاشیه‌سازی کنند یا با تحریف و تخریب، القا نمایند که میان فلان قوه با قوه دیگر حاشیه یا اختلافی هست.
پایبندی خالصانه و صادقانه به مطالبه رهبرحکیم انقلاب، افتخار و باور جریان انقلاب است و با روشنگری رسانه‌ای در مقابله با معاندان و جریان تحریف و تخریب ایستاده‌ایم و قطعاً بدخواهان و هوچی‌گران ناکام خواهند ماند.

جستجو
آرشیو تاریخی