صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

طارمی در ایتالیا به مسی تشبیه شد
 در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی درخصوص پیشنهاد باشگاه‌های ایتالیایی و انگلیسی به مهدی طارمی مطرح شد. منچستر یونایتد، میلان، تاتنهام، آرسنال، مارسی و آ.اس رم اسم باشگاه‌هایی است که در رسانه‌های اروپا مطرح شدند که علاقه‌مند به امضای قرارداد با مهدی طارمی هستند. در این بین میلان یکی از مشتری‌های اصلی طارمی است که سایت «اسپورت مدیاست» ایتالیا در گزارشی درباره مزاحمت باشگاه الهلال عربستان برای میلان در جذب مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران و عضو باشگاه پورتو پرداخت. این رسانه ایتالیایی، نوشت: «باشگاه میلان برای جذب مهدی طارمی ستاره پورتو با مشکلی مواجه شده است چرا که باشگاه الهلال عربستان با پیشنهاد دستمزد سالیانه 15 میلیون یورویی برای جذب این بازیکن وارد عمل شده است.» باشگاه الهلال دست‌بردار طارمی نیست و این اقدام باشگاه سعودی نگرانی میلان را دوچندان کرد. رسانه‌های اروپایی علاوه بر میلان اعلام داشتند که باشگاه آرسنال هم خواستار جذب طارمی است. بر این اساس جونز مسئول نقل و انتقالات باشگاه آرسنال در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: «نام مهدی طارمی ناگهان با باشگاه‌های زیادی مرتبط شد. من درمورد علاقه واقعی آرسنال در مورد طارمی نشنیدم و او در لیست خرید تابستانی ما قرار ندارد.» علاوه بر این جوزپه برگومی اسطوره باشگاه اینتر که اکنون مفسر فوتبال شبکه «اسکای اسپورت» ایتالیا است به تمجید از مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران بعد از علاقه‌مندی باشگاه میلان پرداخت. بازیکن سابق تیم ملی ایتالیا در این مصاحبه گفت: «طارمی فصل گذشته در نیم فصل اول لیگ قهرمانان اروپا از نظر موقعیت‌های خلق شده و پاس گل‌ها ارقامی مشابه مسی داشت. او یک مهاجم قوی است که در میلان بازیکن ثابتی خواهد شد. از میان نام‌هایی که ذکر شد، طارمی بیشتر از همه مرا متقاعد می‌کند.» این در حالی است که طارمی فصل گذشته موفق شد با به ثمر رساندن 22 گل جایزه آقای گلی لیگ برتر پرتغال را کسب کند و بدین‌ترتیب در رادار باشگاه‌های بزرگ اروپا قرار گرفت.


واکنش مجیدی به خریدهای تابستانی
فرهاد مجیدی سرمربی سابق استقلال در مصاحبه با نشریه «الخلیج» امارات درباره آمادگی تیمش و خریدهای تابستانی در فصل جدید صحبت کرد و گفت: «ما 6 هفته برنامه آمادگی داریم که به 3 مرحله تقسیم می‌شود. مرحله اول آماده‌سازی به پایان رسیده که روی بدنسازی متمرکز بود. دومین مرحله هم با اردوی خارجی در اسلوونی آغاز شد که باید 4 بازی دوستانه انجام دهیم.» پیش از این رسانه‌های امارات از توافق باشگاه اتحاد کلباء با شباب الاهلی دبی برای جذب مهدی قایدی خبر داده بودند. ولی به نظر می‌رسد با این حرف‌های مجیدی هنوز تکلیف خریدهای خارجی باشگاه مشخص نیست.


انتشار نامه جعلی به نام پرسپولیس
گمانه‌زنی در مورد جذب بازیکن خارجی در خط حمله سرخپوشان به اوج خود رسیده و هر روز اسامی زیادی هم در فضای مجازی منتشر می‌شوند. از مهاجمان عراقی تا ستاره‌های اروپایی و برزیلی. در این بین، دیروز نامه‌ای منتسب به باشگاه پرسپولیس منتشر شد که در نوع خود عجیب بود. نامه حاوی قسمت‌های محو شده است که سربرگ باشگاه و امضای مدیرعامل را پوشانده و حدود دو سوم مطلب را هم کدر کرده است. با این حال در بخش واضح این نامه، جملاتی با مضمون پیشنهاد برای جذب استفان یووتیچ، مهاجم مونته‌نگرویی سابق منچسترسیتی، اینتر و سویا دیده می‌شود! این نامه از سوی باشگاه پرسپولیس تکذیب شده و مسئولان این باشگاه تأکید دارند که به دنبال جذب چنین مهاجمی نیستند و هیچ نامه رسمی هم برای او نزده‌اند اما حتی سر و شکل تصویر منتشره هم جعلی بودن این نامه را به وضوح نشان می‌دهد. درخواست جذب یووتیچ در حالی در این نامه زده شده که این بازیکن 33 ساله، چهره شاخصی در بین مهاجمان اروپایی محسوب می‌شود و حداقل مشتریانی در پنج  لیگ معتبر دنیا خواهد داشت. او فصل گذشته در هرتابرلین نیز موفق شد 11 گل بزند اما به همکاری خود با این تیم خاتمه داد.

جستجو
آرشیو تاریخی