صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

توضیح درویش درخصوص ابهامات پرسپولیس

48 ساعت است در حال سکته هستم!

پرسپولیس قرار بود پنجشنبه برای برگزاری اردویی تدارکاتی راهی ترکیه شود، اما این اردو لغو شد. مدیرعامل پرسپولیس در مورد لغو اردوی ترکیه، پاسخ داد: «اسپانسر ما مقداری از تعهداتش را نتوانست انجام دهد‌. بنا شد خودمان پرواز دیگری بگیریم که ساعات آن پروازها مناسب نبود و یحیی گل‌محمدی گفت اگر با این پروازها برویم، عملاً ۲ روز را از دست می‌دهیم. او بسیار به برنامه‌ریزی مقید است. تمرینات را مقداری دیر شروع کردیم و لحظه‌ها برای ما بسیار مهم است. به همین دلیل دیدیم بهتر است به ترکیه نرویم‌. ضمن اینکه چهارشنبه به ما اعلام کردند به جهت مصاحبه‌ای که پیروانی کرده است، او نباید همراه تیم باشد و حتی حق حضور در تمرین را ندارد. خیلی جالب است ۱۸ تیر قرعه‌کشی بود که او یک مصاحبه کرد و نوزدهم گفتند حکمی برایش صادر شده است.‌ گفتیم ابلاغیه‌اش کجا است که گفتند تلفنی می‌گوییم. این مقداری غیر قابل تصور است.
 قرض برای پرداخت‌ طلب رادو
پرداخت قسط سوم بدهی به بوژیدار رادوشوویچ به یکی از دغدغه‌های باشگاه پرسپولیس تبدیل شده و آنها باید تا امروز این پول را به گلر کروات سابق‌شان پرداخت کنند. درویش در این باره توضیح داد: «48 ساعت است در حال سکته زدن هستم‌‌. باید ۲۰۰ هزار یورو به حساب رادو برود و اگر تا شنبه (امروز) این پول را ندهم، ۲۰۰ هزار یورو هم باید جریمه بدهم. نمی‌گویند ۸۵۰ هزار یورویی را که بر من تحمیل شد، باید از کجا بدهم؟ تاکنون ۲ قسط ۲۵۰ هزار و ۲۰۰ هزار یورویی دادیم و اگر قسط سوم را بدهیم باید ۲۰۰ هزار یوروی دیگر به عنوان قسط چهارم بدهیم. پول را جور کرده‌ام. از یک دوست خواهش کرده‌ام که این یک کار ملی است و اگر پرسپولیس ندهد، آبروی ایران رفته است. او نیز محبت کرد و به ما پول را امانت داد. انتقال پول خیلی سخت است. به حدی به این دوست مراجعه کردیم، خسته و شرمنده شدیم.»
 
فسخ قرارداد با پریرا
پرسپولیس که به دنبال فسخ قرارداد با لئاندرو پریرا بود، موفق به این کار شد و مهاجم برزیلی از جمع سرخپوشان جدا شد. درویش در این باره گفت: «باید از وی تشکر کنم‌. هیچ‌کس نمی‌گوید با این کار دیگر نیازی نیست ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار دلار بدهیم. در صورتی که اگر فسخ نمی‌کرد باید در طول فصل این پول را می‌گرفت. پریرا همکاری و قبول کرد. گفت زیاد بازی نکرده‌ام و ایرادی ندارد اما باید بقیه پول فصل گذشته را که به من بدهکار هستید، بدهید که الان این پول را نداریم. ۱۳۰ یا ۱۴۰ هزار دلارش مانده است‌.»
 
مذاکره با عزت‌اللهی
یکی از بازیکنانی که پرسپولیس به دنبال جذب اوست، سعید عزت‌اللهی است که گفته می‌شود توافق‌های لازم هم با او صورت گرفته و تنها دریافت رضایت‌نامه این بازیکن توسط خود او از باشگاه وایله مانده است. اما درویش در مورد وضعیت انتقال عزت‌اللهی به پرسپولیس، پاسخ داد: «او با تیم دانمارکی قرارداد دارد. در این حالت اگر با خودش صحبت کنیم، می‌شود اغوای بازیکن و فردا باید جریمه بدهیم. چند بار به جهت محبتی که به ما دارد با خودش صحبت کردم ولی فعلاً قرارداد دارد. هنوز وارد مذاکره با باشگاهش نشده‌ایم. زمانی می‌توانیم با وی صحبت کنیم که ابتدا وارد مذاکره با باشگاه شویم اما وقتی قرارداد دارد، این کار حرفه‌ای نیست؛ همان‌گونه که باشگاه دیگری نباید چنین کاری را با بازیکن پرسپولیس انجام دهد.»

ترابی پیشنهاد داشت اما نرفت
مهدی ترابی، بدون تردید یکی از ستارگان ارزشمند و تأثیرگذار فصل گذشته پرسپولیس بود که نقش مهمی در قهرمانی سرخ پوشان در لیگ برتر و جام حذفی داشت. طبیعی است که او با نمایش‌های خیره‌کننده تیم های مختلف را برای جذب خود ترغیب کرده باشد. موضوعی که رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس درباره آن گفته است:« شاید تنها بازیکنی که الان واقعاً از تیم‌های خارجی درخواست دارد، آقای ترابی است. یک تیمی خیلی سمج ایستاده تا ایشان را ببرد ولی خب ایشان اصلاً توجهی ندارد و حتی یکبار هم به باشگاه نیامده تا مثلاً بگوید من یک چیزی بیشتر می‌دهم تا بروم.» نکته ای که درباره ترابی وجود دارد، این است که او استخدامش خیلی ارزان نیست و پیشنهاد اولیه برای استخدام ترابی 1.2 میلیون دلار (60 میلیارد تومان) است.

 

برش

قرارداد بیرو، 15 میلیارد و 500!

سرخپوشان پایتخت بعد از پیروزی بر شمس آذر قزوین یک روز استراحت کردند و پنجشنبه مجدداً به تمرینات برگشتند. نکته مهم این تمرین که از ساعت ۱۹ آغاز شد و ۸۰ دقیقه به طول انجامید، بازگشت علیرضا بیرانوند به تمرینات گروهی بود. نکته‌ای که درباره دروازه بان ملی‌پوش پرسپولیس وجود دارد، این است که حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده قرارداد بیرانوند 15 میلیارد و 500 با 20 درصد آپشن است. در همین رابطه، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس که دیروز میهمان برنامه ورزش و مردم بود، در پاسخ به این سؤال که آیا این باشگاه بیشتر از 15 میلیارد تومان به بیرانوند نداده است زیرا خیلی‌ها به این موضوع شک دارند، توضیح داد: «بیرانوند به دلیل برخی مشکلات قراردادش را فسخ کرد بنا بود ما مشکلش را حل کنیم. با وجود این قرارداد باطل شده، باید قرارداد جدیدی می‌نوشتیم. از روز اول هم به بیرانوند و وکیلش گفته بودیم سقف قرارداد ما برای سال آینده 15 میلیارد تومان است. او هم امضا ‌کرد. یک نکته را بگویم که شاید جالب باشد وقتی بیرانوند قرارداد را خواند دید مبلغش از سال گذشته کمتر است، نمونه‌اش را در باشگاه‌های دیگر دیدید اما در پرسپولیس نبود. امسال طبق قانون حداکثر می‌توانید 20 درصد برای هر قرارداد آپشن بگذارید ولی در قرارداد سال گذشته بیرانوند چند آپشن دیگر نیز وجود داشت. در مورد باشگاه‌های دیگر خیلی رسانه‌ای شده که طرف 11 میلیارد قرارداد و 15 میلیارد آپشن داشته است البته برای بیرانوند این‌گونه نبود و کل آپشن‌هایش 4، 5 میلیارد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی