صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

کدهای سرمربی آبی‌ها نشان دهنده چالش‌های جدید در این تیم است

استقلال درگیر هیولای درون!

واعظ آشتیانی: نکونام پاسخ دهد که «بچه» چه تأثیری در استقلال دارد؟

محمد محمدی سدهی
روزنامه‌نگار

هیولای درون؛ ترکیب این واژه نخستین بار در دهه 70  توسط رسانه ها استفاده شد که به موضوع اختلافات داخلی باشگاه استقلال اشاره داشت و در مقاطع مختلف بارها به کار رفته است. هیولایی که به نظر می رسد دوباره بیدار شده است!
اردوی پیش‌فصل استقلال در شرایطی در حال برگزاری است و آبی‌پوشان روز پنجشنبه در یک بازی دوستانه با 3 گل پیکان را شکست دادند که پس‌از این بازی جواد نکونام، سرمربی آبی‌ها صحبت‌های عجیب و غریبی مطرح کرد؛ صحبت‌هایی که نشان می‌دهد استقلال با چالش جدیدی مواجه و این تیم پیش از آغاز فصل با برخی حواشی روبه‌رو است. او در ابتدا به موضوع عجیبی اشاره کرد و گفت: «قرارداد من، مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان در باشگاه نیست. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده اما اینکه یک نفر می‌تواند اسناد یک باشگاه را راحت ببرد، خنده‌دار است. من و هواداران باید بنشینیم و به حال تیم استقلال گریه کنیم.» سرمربی استقلال ادامه داد: «بدترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران در استقلال و برای من می‌افتد‌. از بیرون پای یک بچه بار دیگر در این باشگاه باز شده است. خیلی ساده و شفاف بگویم که این بچه هیچ‌وقت نمی‌گذارد آب خوش از گلوی استقلال پایین برود.» او درپاسخ به این سؤال که منظورش از بچه چه کسی است، توضیح داد: «همه او را می‌شناسند و نیازی به گفتن نیست‌. اینها در استقلال خیلی کارها می‌کنند و الان هم در این باشگاه جولان می‌دهند.»

منظور نکو کیست؟
فردی که نکونام در مورد او صحبت کرد، محمود رضا بابایی نام دارد که در باشگاه استقلال در سمت‌هایی همچون مسئول روابط عمومی باشگاه فعالیت می‌کرد که بازیکنان و مربیان صاحبنامی همچون رضا عنایتی، سیاوش اکبرپور و امیر قلعه‌نویی در گذشته با او به مشکل‌ برخوردند. بابایی در زمان مدیران مختلف در باشگاه حضور داشت و از او عکس‌هایی در کنار بازیکنانی همچون فرهاد مجیدی و مهدی رحمتی منتشر شده بود. البته بابایی با فرهاد مجیدی رابطه خوبی داشت و بیشتر از همه عکس‌های او با مجیدی منتشر شده است.

قربان‌زاده ارتباط خود با بابایی را تکذیب کرد
پس از صحبت‌های نکونام هواداران این تیم با انتشار عکسی از بابایی در کنار رئیس سازمان خصوصی‌سازی، ورود او به استقلال را به حسین قربان‌زاده ربط دادند که او با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود هرگونه ارتباط و آشنایی با فردی ملقب به «بچه» را تکذیب کرد و مدعی شد عکس منتشر شده او در کنار این فرد مربوط به مجلس ترحیم افروغ است که اتفاقی از او گرفته شده است.

پاسخ آشتیانی درخصوص حضور بابایی در دوره مدیرعاملی‌اش
گفته می‌شود این فرد توسط واعظ آشتیانی به استقلال آمد و دیگر نرفت و اگر هم رفت رد پایش در استقلال باقی مانده است. این موضوع باعث شد تا با واعظ آشتیانی گفت‌و‌گو کنیم و مدیرعامل اسبق استقلال چنین واکنشی در خصوص حضور این فرد در دوره مدیرعاملی‌اش در استقلال داشت: «این فرد از زمان مدیریت فتح‌الله‌زاده یعنی در سال 1386 در استقلال بود و در دوره‌ای که من در استقلال بودم هم حضور داشت و در دوره‌های بعدی هم در استقلال بود. در زمانی که من معاون وزیر صنایع بودم این فرد مقطعی مسئول دفتر من بود و در آن زمان فتح‌الله‌زاده را به دفتر من آورد. اینکه این فرد را به من ارتباط می‌دهند عجیب است چرا که او در زمان فتح‌الله‌زاده (پیش از مدیرعاملی من) معاون مدیرعامل استقلال بود.» او در پاسخ به این سؤال که چطور بابایی در همه دوره‌ها حضور داشت؟ می‌گوید: «دلیل این را نمی‌دانم اما تا آنجایی که می‌دانم این فرد در آن زمان نفوذی در استقلال نداشته. نکونام این سؤال را به افکار عمومی پاسخ دهد که این فرد چه تأثیری در استقلال دارد و چه اتفاقی در این تیم رقم خورده است؟ اینکه یک مربی تریبون داشته باشد و بتواند به همه بتازد، درست نیست. برای من تعجب‌برانگیز است که چطور این فرد را پرنفوذ می‌دانند! تا آنجایی که من می‌دانم این فرد نفوذی در استقلال ندارد.»

انتقاد در مورد جذب بازیکن
استقلال تا اینجا در فصل نقل و انتقالات تنها 2 بازیکن (مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان) را جذب کرد که جذب بازیکنان جدید این‌گونه با انتقاد سرمربی استقلال همراه شد: «می‌گویند اجازه بده 3-2 روز بگذرد، بازیکن می‌گیریم. کجا بازیکن می‌گیرید؟ تمام شد. می‌گوییم امیرحسین حسین‌زاده ولی می‌گویند گران است. می‌گوییم خالدآبادی و فلان بازیکن و بازهم می‌گویند گران هستند. با بازیکنی هم که در جلسه صحبت می‌کنند، می‌گوید مثلاً ۲۰ میلیارد اما مسئولان ما می‌گویند می‌شود ۸ میلیارد بگیری؟ جوری حرف می‌زنند که طرف می‌رود و دیگر پشتش هم نگاه نمی‌کند. به من می‌گویند قهرمانی نمی‌خواهیم. گفتم من هم آدمی نیستم که برای قهرمانی نجنگم ولی می‌گویند تیم پنجم شود‌. بازیکن ما قرارداد دارد اما سر تمرین نمی‌آید.» او عنوان کرد: «باشگاه شارلروا برای حضور حسین‌زاده در استقلال ۸۰۰ هزار دلار می‌خواهد که مدیران می‌گویند گران است. من با حسین‌زاده صحبت کردم و می‌دانم عاشق استقلال است و دوست دارد برگردد، اما شرایط فراهم نیست.»

محمد محبی به روستوف پیوست
سرمربی استقلال در ادامه به عملکرد مدیران استقلال در فصل نقل و انتقالات این‌گونه واکنش نشان داد: «از اولین روزی که شروع کردیم، سعی داشتیم کارمان را به بهترین شکل انجام بدهیم اما هیچ اتفاقی در این باشگاه نیفتاده و نخواهد افتاد. اوایل حضورم لیست اولیه دادیم که هیچ‌کدام از آنها جذب نشدند‌. مهرداد محمدی هم که جذب شد، خود من با ۲ برادر صحبت کردم و او را آورد‌م. ۳ دفاع وسط می‌خواستیم اما در شرایطی که باید دست‌کم ۲ مدافع می‌گرفتیم، فقط یک دفاع وسط به نام سهرابیان گرفتیم. سایر نفرات به تیم‌های دیگر رفتند.» جدایی محمد محبی و مهدی قایدی بدترین خبر برای آبی‌پوشان بود. محبی، روز پنجشنبه با امضای قرارداد 3 ساله به روستوف روسیه پیوست و علاوه بر این نکونام در خصوص مهدی قایدی این‌گونه ادعا کرد که بحث حضور او در استقلال تمام شده است.

بازگشت سعید مهری به استقلال
سعید مهری بعد از تورنمنت کافا و بازگشت به ایران قراردادش را با استقلال فسخ کرد تا بتواند قرارداد جدیدش را با مبلغ بالاتر ببندد.
 با این حال ظاهراً فسخ قرارداد او از دید کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال پذیرفته نبوده است و به همین دلیل هم او روز پنجشنبه جلسه‌ای با علی خطیر، سرپرست پست مدیرعاملی باشگاه برگزار کرد. سعید مهری با رقم قبلی باید به قرارداد با استقلال برگردد و در این بین بحث‌هایی برسر معاوضه او با فرشاد احمدزاده هم وجود دارد که باید دید آیا در نهایت این موضوع نهایی می‌شود یا نه.

فصل بدنسازی بدون مربی بدنساز!
در کادر فنی جواد نکونام در استقلال بجز چند مربی ایرانی، دو دستیار اسپانیایی هم حضور دارند که یکی از آنها بدنساز است اما چون آبی‌ها پیش‌پرداخت این 2 دستیار را پرداخت نکرده‌اند، هنوز آنها به جمع آبی‌ها اضافه نشده‌اند. جالب است بدانید در حال حاضر بخش عمده‌ای از تمرینات استقلال به کارهای بدنسازی اختصاص دارد اما آبی‌ها مربی بدنساز ندارند و این شرایط آماده‌سازی تیم را با مشکل روبه‌رو کرده است.

 

 

بــــرش

 نکونام این بازیکن را نمی‌خواهد
از زمانی که جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده است، اخبار زیادی در مورد عقد قرارداد با محمد نادری مطرح شده است، آن هم در شرایطی که آبی‌ها در پست دفاع چپ جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی را دارند. اخیراً نکونام برای چندمین بار اعلام کرده است علاقه‌ای به جذب نادری ندارد و سمت چپ دفاعی تیمش تکمیل است. با این شرایط انتظار می‌رود محمد نادری ظرف روزهای آینده تیم دیگری را برای ادامه فوتبالش انتخاب کند چون استقلالی شدن او برای فصل آینده غیرممکن به نظر می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی