در حافظه موقت ذخیره شد...
مخبر در جلسه عدالت آموزشی مطرح کرد
گامهای بلند دولت برای رفع موانع عدالت آموزشی
به گزارش ایرنا، محمد مخبر در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش و مسئولان پژوهشکدهها و نهادهای عمومی و انقلابی حضور داشتند، افزود: غفلت از نظام آموزشی زمانی نمایان میشود که جبران نیروی تحصیلکرده امکان پذیر نباشد و باید با توجه به اهمیت این موضوع در دولت سیزدهم و همچنین هوش و استعداد کودکان و نوجوانان ایرانی با برنامهریزی منظم و کمک اندیشکدهها و پژوهشکدههای مطالعاتی آمار بازماندگان از تحصیل را به صفر رساند. وی تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم گامهای بزرگی در رفع موانع عدالت آموزشی و بازگشت بازماندگان از تحصیل برداشته است و آمادگی کامل داریم تا اهداف سند تحول را محقق کنیم.
وی با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل در برخی از استانها، بر ضرورت شکل دادن یک قرارگاه و رفع چالشهای این استانها در حوزه آموزش و پرورش تأکید و وزیر آموزش و پرورش را موظف کرد برنامه عملیاتی این قرارگاه بسرعت آماده و عملیاتی شود. مخبر با تأکید بر ضرورت مهارت آموزی در دوره دانشآموزی گفت: باید برای عقب ماندگی مهارتی دانشآموزان در دوره کرونا یک برنامه ویژه تمهید شود و این موضوع با کمک مجلس در برنامه هفتم نیز گنجانده شود. معاون اول رئیسجمهور افزود: تهیه و تدوین لایحه تقویت مدارس در وزارت آموزش و پرورش میتواند برخی اشتباهات گذشته در خصوص سرانه مدارس، سرانه تغذیه و جابهجایی دانشآموزان را جبران نماید. در این نشست، وزیر آموزش و پرورش از اولویت آموزش و پرورش در برنامههای دولت خبر داد و افزود: لایحهای تحت عنوان لایحه تقویت مدرسه در حال آمادهسازی است تا پس از تصویب، ساختار حمایت از مدارس و همچنین نقش مدارس در محلات و مناطق تحت پوشش را متحول سازد و همچنین از ظرفیتهای مردمی برای مدیریت مدارس و رسیدگی به وضعیت دانشآموزان مناطق محروم استفاده شود. در ادامه تأکید شد در دولت سیزدهم هزینه ایاب و ذهاب و سرانه مدارس احیا شده است که با توجه به اهمیت این موضوع برنامهریزیها برای افزایش این دو موضوع در کنار برقراری سرانه تغذیه در مدارس در وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری و اجرایی است. وزارت آموزش و پرورش نیز گزارشی از نرخ بازماندگان از تحصیل در دوران کرونا و پساکرونا ارائه و تأکید کرد در دولت سیزدهم و با اجرای طرح شهید محمودوند با همکاری گروههای جهادی و محوریت آموزش و پرورش در حدود ۲۶ هزار دانشآموز بازجذب نظام آموزشی و کلاسهای درسی شدند.