آیت‌الله رئیسی در پایان سفر سه مرحله‌ای به کنیا، اوگاندا و زیمبابوه روز گذشته وارد تهران شد

تقویت عمق راهبردی ایران در قاره آفریقا

در جریان سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی 21 سند همکاری به امضای طرفین رسید

سفر فشرده آیت‌الله رئیسی به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه پنجشنبه گذشته به پایان رسید و رئیس‌جمهور بامداد جمعه، با استقبال معاون اول خود وارد تهران شد. در این سفر که نخستین حضور رئیس‌جمهور ایران در قاره آفریقا پس از 11 سال محسوب می‌شود، 21سند همکاری به امضا رسید. امضای این اسناد و نیز آغاز طرح‌هایی مانند کشت فراسرزمینی ایران در اوگاندا، نشان از استحکام نخستین گام‌های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با این قاره است؛ امری که جزو اهداف سفر رئیس‌جمهور نیز بود. رئیس‌جمهور در بدو ورود به تهران با بیان اینکه نباید ارتباط با قاره آفریقا که سرزمین فرصت‌هاست، مورد غفلت واقع شود، از اینکه در سال‌های گذشته این ارتباط مورد کم‌مهری قرار گرفت، ابراز تأسف کرد. آیت‌الله رئیسی، تقویت عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران در قاره آفریقا، گسترش و تقویت ارتباطات اقتصادی و تجاری با کشورهای این قاره، ارتقای امنیت غذایی کشور با تسهیل دسترسی به کالاهای اساسی تولیدی در آفریقا و نیز ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای تولیدات ایرانی را از اهداف این سفر عنوان کرد.

سود کشاورزی ایران
 از بازار آفریقا

تهاتر محصولات پتروشیمی با کالاهای اساسی، واردات این  کالاها در قبال ایجاد خط مونتاژ تراکتور، تهاتر گوشت قرمز با نیسان آبی و توسعه کشت فراسرزمینی از مهمترین دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به سه کشور آفریقایی است.

 

آغاز صادرات دارو
و تجهیزات پزشکی به آفریقا

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بازار آفریقا را فرصتی جذاب برای شرکت‌های دانش بنیان دانست و از آغاز فرایند صادرات ۵۰ دستگاه‌ پزشکی و ۱۰ داروی ساخت ایران به این قاره خبر داد.

 

2    7    12

جستجو
آرشیو تاریخی