صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی - ۲۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی - ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر

کشته‌سازی جدید با استفاده از اموات!
 خبر اول اینکه، ضدانقلاب و رسانه‌های معاند در تازه‌ترین کشته‌سازی باهدف بهره‌برداری رسانه‌ای و سیاسی، یک فرد مرده را کشته‌سازی کردند! این جریان ادعا کردند که فردی به نام موسی اسماعیلی در زندان درگذشته است، درحالی که این فرد که یک تروریست مسلح بوده، اساساً در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده و حتی پایش هم به زندان نرسیده است. «میزان» دراین‌باره نوشت: موسی اسماعیلی سال ۹۷ به اتهام عضویت در گروهک تروریستی دموکرات به زندان می‌افتد و پس از تحمل دوران حبس در اسفند ماه سال ۹۸ از زندان آزاد می‌شود. این گزارش اضافه می‌کند: اسماعیلی در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در حالی که مسلح بوده با مأموران حافظ امنیت درگیر می‌شود و نهایتاً کشته می‌شود. (بنابراین) ادعای کشته شدن این تروریست که هنگام مرگ مسلح و در تلاش برای ضربه زدن به نیرو‌های حافظ امنیت بوده است در حالی مطرح شده که وی حتی در صحنه درگیری بازداشت هم نشده و در همانجا کشته شده است.

رضا پهلوی لیدر سیاسی نیست، یک خیّر سیاسی است!
 خبر دیگر اینکه، تعابیر خنده‌دار و عجیب و غریب مجری‌های شبکه بهایی منوتو از رضا پهلوی که وی را نه یک لیدر یا رهبر سیاسی، بلکه یک سلبریتی و خیر سیاسی معرفی کرده‌اند، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. این مجری‌ها حتی به این حقیقت اذعان کردند که اساساً راه فرزند شاه مخلوع ایران و مردم ایران، از هم جدا است. مجری‌های این شبکه، در پاسخ به اینکه چرا فرزند شاه مخلوع ایران اساساً کار چندانی نمی‌کند یا نمی‌تواند بکند، اینطور گفتند که «شاهزاده در اتوبان دیگری دارد می‌رود، ما مردم داریم در اتوبان دیگری می‌رویم. این دو مسیر مانند ریل قطار هیچ وقت همدیگر را قطع نمی‌کنند.» این مجری اضافه کرد: «ما مدام نشستیم که شاهزاده چرا کاری نمی‌کند، او اصلاً نمی‌تواند کاری بکند.» نقطه اوج زمانی بود که مجری دیگری گفت: «ما شاهزاده را نباید یک لیدر سیاسی در نظر بگیریم، بلکه باید در شکل سلبریتی سیاسی در نظر بگیریم، مثل کسی که کار خیر انجام می‌دهد.» البته وی نگفت  آیا سفر به سرزمین‌های اشغالی و سفر تفریحی و شنای مختلط بخشی از خیریه رضا پهلوی است یا نه؟

اعلام جرم دادستان تهران علیه مدیر مسئول شرق
 دست آخر اینکه،  دادستانی تهران علیه مدیر مسئول روزنامه اصلاح‌طلب شرق، بابت انتشار مطالب خلاف واقع و غیرمستند در حوزه زنان اعلام جرم کرد. به گزارش روابط عمومی دادگستری تهران، علی صالحی گفت: به دنبال انتشار چند گزارش در روزنامه شرق و شبکه وابسته به آن، با موضوع زن آزاری، مدیر مسئول و خبرنگاران آن رسانه جهت اخذ توضیح و ارائه مستندات دعوت شدند. وی افزود: با عنایت به اینکه توضیحات و مستندات ارائه شده از سوی مدیر مسئول روزنامه شرق و همکاران ایشان قانع کننده و کافی نبود؛ پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی به اتهام ایشان و سایر عوامل مربوطه به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و غیره به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شد. دادستان تهران تصریح کرد: روزنامه شرق و شبکه اینترنتی وابسته به آن در روز‌های ۱۱، ۱۳ و ۱۴ تیرماه جاری با انتشار سه گزارش خبری با عناوین «ابهام در تشابه قتل زنان مثله شده»، «سارقانی با نمای جدید» و «هر چهار روز یک زن کشی» به طرح ادعا‌ها و مطالبی غیر مستند پرداخته است که موجب هراس زنان شده و مورد سوء‌استفاده رسانه‌های معاند قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی