صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

برگزیدگان «مبارک» معرفی شدند

حجازی‌فر: بیش از حد قانع بودیم!

آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره نمایش‌های عروسکی تهران-مبارک شامگاه یکشنبه ۱۸ تیرماه با حضور مدیران و مسئولان هنری و نمایشگران عروسکی در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار شد.
محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقصود نعیمی‌ذاکر مدیرعامل خانه تئاتر، مرضیه برومند، هما جدی‌کار، بهرام شاه‌محمدلو، عادل بزدوده، مریم سعادت، محمد بحرانی، آرش نوذری، امیر سلطان‌محمدی، آناهیتا غنی‌زاده، آلبرت بیگجانی، فریبا دلیری، محمد اعلمی، ناصر آویژه، حسن دادشکر و احمد جولایی از مسئولان و هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.
اجرای این مراسم را محمد سلوکی برعهده داشت که در ابتدا به زبان فارسی و انگلیسی به میهمانان داخلی و خارجی خیرمقدم گفت.
هادی حجازی‌فر در سخنانی عنوان کرد:من و دوستانم مفتخریم به میزبانی گروه‌های نمایش، مخصوصاً آنهایی که از شهرستان آمدند و گروه‌های خارجی. ممنونم از اسپانسرهای جشنواره که به ما اجازه گفت‌و‌گو دادند و ما توانستیم نصف هزینه‌های جشنواره را در بخش خصوصی تأمین کنیم. همچنین تشکر می‌کنم از بچه‌های اداره کل هنرهای نمایشی که کیفیت حضورشان در کنار ما باورنکردنی بود.
او ادامه داد:من و گروهم تلاش کردیم سطح مطالبه‌گری بچه‌های عروسکی را بالا ببریم، چون ما بیش از حد قانع بودیم. ما میزبانی ۴۰ میهمان از شهرستان‌ها، از اساتید و پیشکسوتان گرفته تا گروه‌هایی را که پذیرفته نشده بودند برعهده داشتیم و می‌توانم بگویم بزرگ‌ترین افتخارم وانتی است که توانستم برای گروه‌ها تهیه کنم.
دبیر جشنواره با اشاره به پذیرفته شدن ۴ نمایش برای اجرا در تئاترشهر و حضور ۲۰ نمایش در پلتفرم روبیکا به مدت یک سال عنوان کرد:در بخش داوری، کارگردانان بخش‌های مختلف کارهای همکارانشان را داوری کردند و ۷۰ درصد داوری‌ها را این دوستان و ۳۰ درصد بقیه را داوران مخفی ما انجام دادند که البته اسامی‌شان شفاف است و در کمال تعجب حدود ۹۵ درصد تطابق داشتیم که جای شگفتی دارد.
او ادامه داد:رقابتی شدن جشنواره هم به این دلیل بود که حدود یک میلیارد تومان بودجه مربوط به جوایز به جیب بچه‌ها برود. جشنواره که تمام شود، شب آخر حضور من در جشنواره است و امیدوارم نسل جوان بعدی بتوانند جشنواره خوبی برگزار کنند و من هم همه جوره در کنارشان هستم.
حجازی‌فر در بخشی از برنامه عنوان کرد: قرار است دو میلیارد تومان از بودجه جشنواره را برای راه‌اندازی صندوق تئاتر عروسکی اختصاص دهند تا هنرمندان این حوزه بتوانند از تسهیلات آن استفاده کنند.
در ادامه نوبت به بخش اهدای جوایز رسید که در این بخش برگزیدگان بخش بهترین موسیقی، بهترین طراحی فضا، بهترین صداپیشگی، بهترین بازی‌دهندگی، بهترین متن، طرح، ایده اجرایی، بهترین کارگردانی و بهترین نمایش در بخش بزرگسالان و کودک و نوجوان معرفی شدند.
بخشی از برنامه به تجلیل از حسن دادشکر هنرمند پیشکسوت تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان اختصاص داشت. دادشکر در این مراسم گفت:«حاصل عمر من جز خدمت و تربیت نسلی برای فردای ایران نبوده است. ما باید بی‌نهایت برای نسل آینده هزینه کنیم. مسئولان باید به تئاتر کودک به‌عنوان یک پدیده سرمایه‌ای نگاه کنند. امروز هزینه می‌کنند و ۳۰ سال بعد نتیجه‌اش را می‌گیریم.» در بخش پایانی این مراسم اعلام شد انجمن نمایشگران عروسکی به نمایش‌های «ماهی سیاه کوچولو»، «مثلث» و «شیلو» از بخش‌های اصلی و نمایش «مهرنگ» از بخش فراگیر جوایزی اهدا کرده است. هادی حجازی‌فر دبیر جشنواره اعلام کرد که به همه نامزدهای بخش‌های مختلف مبلغ ۲ میلیون تومان تعلق گرفته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی