صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

قرارداد مشروط با قلعه‌نویی
پس از گذشت بیش از چهار ماه از آغاز فعالیت کادر فنی جدید تیم ملی، عقد قرارداد امیر قلعه‌نویی و دستیارانش به مرحله نهایی رسیده و تنها نیاز به امضای مهدی تاج دارد؛ قراردادی که به احتمال فراوان در روزهای آتی به امضا خواهد رسید. با اینکه پیش از این اعلام شده بود قرارداد قلعه‌نویی تا پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اعتبار خواهد داشت اما طبق پیگیری‌ها فدراسیون برای همکاری با سرمربی تیم ملی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ به توافق رسیده است. البته برای نشستن قلعه‌نویی و دستیارانش روی نیمکت ایران تا پایان جام جهانی، شرایطی هم در نظر گرفته شده است. به گزارش فارس، در صورت صعود نکردن تیم ملی به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌ها، فدراسیون اختیار فسخ قرارداد را خواهد داشت و می‌تواند به‌راحتی آن را فسخ کند. در غیر این صورت و با راهیابی به نیمه نهایی، قرارداد خودکار تا پایان مقدماتی جام جهانی و در صورت صعود به این مسابقات، تا پایان بیست و سومین دوره جام جهانی تمدید خواهد شد.


لیست جدید تیم‌ملی امید اعلام شد
شاگردان عنایتی در راه ترکیه
تیم‌ملی امید ایران که با هدایت رضا عنایتی نخستین تورنمنت خود را با حضور در رقابت‌های زیر ۲۳ سال غرب آسیا در کشور عراق پشت‌سر گذاشت و به نایب‌ قهرمانی در این مسابقات رسید، اکنون اردوی آماده‌سازی ترکیه را در پیش دارد. تیم‌ملی از چهارشنبه به مدت ۱۰ روز راهی ترکیه می‌شود، به همین علت عنایتی فهرست ۲۶ نفره جدید تیم‌ملی امید را اعلام کرد. دروازه‌بانان: محمدرضا خالدآبادی (هوادار)، سینا سعیدی‌فر (استقلال) و پیام پارسا (صنعت نفت)، مدافعان میانی: سامان فلاح (پیکان)، محمد قربانی (سپاهان)، میلاد کر (تراکتور)، دانیال ایری (ذوب‌آهن) و سینا قاسمی (آکادمی کیا)، مدافعان راست: آریا یوسفی (سپاهان) و سامان تورانیان (مس کرمان)، مدافعان چپ: امیر جعفری (گل‌گهر) و حسین گودرزی (نفت مسجدسلیمان)، هافبک‌ها: محمدحسین زواری (استقلال)، یاسین سلمانی (سپاهان)، علیرضا باویه (فولاد)، احمد شریعت‌زاده (صنعت نفت) و علی‌اصغر صادقی‌نسب(مس رفسنجان)، وینگرها: محمدحسین اسلامی (ذوب‌آهن)، محمدمهدی احمدی (پرسپولیس)، مهدی هاشم‌نژاد (تراکتور) و مرصاد سیفی (نساجی)، مهاجمان: آریا برزگر(نفت مسجدسلیمان)، عرفان قربانی (آکادمی کیا)، سعید کریم‌آذر (تراکتور)، امیررضا اسلام‌طلب (تراکتور) و طاها طباطبایی (سایپا). البته در این نام‌ها بسیاری از بازیکنان لیگ‌برتری و همچنین امین حزباوی، مدافع السد قطر دیده نمی‌شود و ظاهراً عنایتی طی تعامل با باشگاه‌ها تصمیم گرفته است برخی از نفرات مدنظرش را به این اردو نیاورد. بازیکنان دعوت شده باید ساعت ۱۲ امروز خود را به مرکز تیم‌های‌ملی در ورزشگاه آزادی برسانند و به کادر فنی تیم المپیک معرفی کنند. شاگردان عنایتی که خود را برای مسابقات مقدماتی انتخابی المپیک در ازبکستان و بازی‌های آسیایی هانگژو در شهریورماه آماده می‌کنند، به دنبال آماده‌سازی مناسب برای حضور در این رقابت‌ها هستند.


جدایی حسینی از کایسری اسپور
سید مجید حسینی مدافع ملی‌پوش کشورمان که از سال 2021 برای کایسری اسپور بازی کرده، با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود از این تیم ترکیه‌ای خداحافظی کرد. قرارداد حسینی با این تیم به پایان رسیده و دو طرف نیز برای تمدید قرارداد به توافق نرسیدند. این در حالی است که برخی تیم‌های اروپایی برای جذب حسینی ابراز علاقه کرده‌اند. حسینی از سال 2018 و پس از انتقال به ترابزون اسپور، طی 5 فصل اخیر در سوپرلیگ ترکیه به میدان رفته و نزدیک به 140 بار برای این دو تیم و در مسابقات مختلف به میدان رفته است. هنوز مقصد بعدی مجید حسینی مشخص نیست و این مدافع ملی‌پوش در حال بررسی پیشنهادات خود است و باید دید او همچنان به حضور در فوتبال ترکیه ادامه می‌دهد یا راهی کشور دیگری می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی