صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

پرافتخارترین بازیکن پرسپولیس با قرمزها خداحافظی کرد، سرلک تمدید

کامیابی‌نیا: نسل ما میدان نزدیک باشگاه را هم به نام خودش زد

 

 

تغییرات در فوتبال حرفه‌ای، بخشی انکار‌ناپذیر است که بازیکنان و مربیان مختلف در هر فصل ممکن است با آن مواجه شوند و حتی باسابقه‌ترین ستاره‌های یک تیم هم روزی از تیم‌های محبوب‌شان جدا می‌شوند. مثل تغییراتی که حالا به نسل طلایی پرسپولیس رسیده است. سال گذشته بود که سیدجلال حسینی دیگر امکان ادامه حضور به‌عنوان بازیکن را برای سرخپوشان پایتخت پیدا نکرد و پس از آن به‌عنوان مربی کارش را در کادرفنی قرمزها آغاز کرد. در این فصل هم سیامک نعمتی یکی از بازیکنان موفق پرسپولیس که در چند فصل گذشته موفق به کسب جام‌های زیادی با این تیم شده بود، از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی جدا شد و به تراکتور پیوست. چندی پیش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که دیگر راه کمال کامیابی‌نیا و پرسپولیس از هم جدا شده و با تشکر از این بازیکن باسابقه او را یک بازیکن آزاد خواند. اتفاقی که سبب شد تا تیم‌های مختلفی برای جذب این هافبک دفاعی دست به کار شوند. از فولاد و تراکتور و ذوب‌آهن که این آخری از همه محتمل‌تر شد و دایی کمال پرسپولیسی‌ها از فصل آینده در جمع شاگردان محمد ربیعی توپ خواهد زد. بازیکنی که به لطف قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس به تنها بازیکن در فوتبال ایران بدل شده که بیشترین قهرمانی در لیگ برتر را با پیراهن یک تیم داشته و شش بار جام را با این تیم بالای سر برده است. ضمن اینکه کامیابی‌نیا با دو قهرمانی در جام حذفی و پنج قهرمانی در سوپرجام، در کل با 13 جام، پرافتخارترین بازیکن تاریخ پرسپولیس نیز محسوب می‌شود. او که در نفت تهران به فوتبال ایران معرفی شد و سپس نظر برانکو را برای حضور در پرسپولیس از لیگ پانزدهم جلب کرد، در هشت فصل حضور در این تیم، در ۲۳۶ مسابقه به میدان رفت که ماحصل آن ۲۳ گل زده و ۷ پاس گل بود.  
 
 انصراف پرسپولیس از شکایت علیه استقلال
در ماجرای پرتنش فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با سرخپوشان و مذاکره این بازیکن با استقلال، مدیران باشگاه پرسپولیس قصد داشتند به‌دلیل اغوای بازیکن تحت قرارداد آنها علیه باشگاه استقلال به کمیته وضعیت شکایت کنند اما در جدیدترین تصمیم، سرخ‌های پایتخت از این شکایت صرف‌نظر کردند.
 
مبلغ آپشن خارجی‌های پرسپولیس
رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یکشنبه در صفحه شخصی خود اعلام کرد که مطالبات بازیکنان این تیم در فصل گذشته پرداخت شده است. این در حالی است که پیگیری‌ها مشخص کرد فعلاً قراردادهای بازیکنان ایرانی پرداخت شده اما هنوز آپشن قهرمانی‌های پرسپولیس پرداخت نشده است. این تیم بابت قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی باید مبلغ 66 میلیارد و 310 میلیون تومان به مربیان و بازیکنان ایرانی خود بپردازد که هنوز این اتفاق رخ نداده است. ضمن اینکه پرسپولیس باید مبلغی به‌صورت دلار به مربیان و بازیکنان خارجی‌اش پرداخت کند. به گزارش فارس، این باشگاه باید مبلغ 101 هزار و 250 دلار به مربیان و بازیکنان خارجی خود پرداخت کند. هنانوف 20 هزار و 250 دلار، ننکا و لوسادا 10 هزار دلار، شیخ دیاباته 25 هزار دلار، گولسیانی 8 هزار دلار، اوسمار ویرا 10 هزار دلار و لئاندرا پریرا 18 هزار دلار بابت آپشن‌های قهرمانی از پرسپولیس پول خواهند گرفت.
 
پرسپولیس قید سلمانی را می‌زند؟
یکی از بازیکنانی که در لیست اولیه یحیی گل‌محمدی قرار داشت، یاسین سلمانی کاپیتان تیم امید ایران و بازیکن فصل قبل سپاهان بود که حتی مذاکرا ت ابتدایی هم صورت گرفت اما مدیربرنامه‌های سلمانی اولویت این بازیکن را بازی در خارج از کشور اعلام کرده بود و سلمانی حتی برای مذاکره با العربی به قطر رفت ولی این مذاکرات به نتیجه نرسید. در این باره گفته می‌شود سرمربی پرسپولیس، بنا به دلایلی قید جذب این بازیکن را زده و به نوعی سلمانی از تفکرات او برای پیوستن به این تیم خارج شده مگر اینکه روند مذاکرات در یکی دو روز آینده باز هم تغییر کند!
آل‌کثیر به سپاهان پیوست
یکی دیگر از بازیکنان پرسپولیس که در این چند وقت وضعیت نامشخصی داشت، عیسی آل‌کثیر بود که با این تیم بر سر مبلغ قرارداد خود به توافق نرسید و گفته شد از گل‌گهر و سپاهان پیشنهاد بسیار خوبی دارد. در این میان، دیروز خبر رسید باشگاه سپاهان نیز شرایط آل‌کثیر را پذیرفته و این بازیکن با قراردادی 2ساله به جمع شاگردان ژوزه مورایس پیوست.

 

برش

خداحافظی بدون گله اما با یک یادآوری

کامیابی‌نیا در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «هشت سال … قطعاً روز اول که برای قرارداد از پله‌های ساختمان باشگاه بالا می‌رفتم تصوری از آینده نداشتم اما نسل ما میدان نزدیک باشگاه را هم به نام خودش زد؛ پرسپولیس تا همه نشدنی‌ها را ممکن کند. خوشحالم که بخشی از یک دوره استثنایی در تاریخ باشگاه پرسپولیس بوده‌ام و ناراحت از این جدایی. راستش هنوز برای کندن از زمین فوتبال آماده نبودم و فکر می‌کردم تجربه و عملکردم به تیمم کمک کند اما دیگر فضایی برای من نبود. بنابراین، حالا آماده‌ام برای یک شروع جدید. در این لحظه خداحافظی حس عجیبی دارم. بی‌گله. اما اگر روزی خودم بودم و چنین موقعیتی، سعی می‌کنم آداب خداحافظی با سرمایه‌های انسانی را به جا بیاورم و در نهایت… خاطرات شیرین نه یادآوری‌های تلخ. روزهای خوبی بود. خداحافظ پرسپولیس عزیز.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی