صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و نه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گفت‌و‌گوی «ایران» با شاهرخ بیانی، هافبک محبوب آبی‌ها در دهه 60

استقلال سیاهی لشکر نمی‌خواهد

استقلال به مدیر متعصب نیاز دارد خوب شد بیرانوند نیامد

محمدمحمدی سدهی
روزنامه نگار

 تیم فوتبال استقلال در دوران سرپرستی حجت کریمی با حواشی زیادی روبه‌رو شد. آبی‌ها تا به اینجا در فصل نقل و انتقالات با جذب 2 بازیکن (مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان) استارت خوبی داشتند اما پس از آن پیشنهاد به علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم رقیب باعث شد این تیم با حاشیه‌های زیادی مواجه شود که نتیجه آن استعفای حجت کریمی و حضور علی خطیر در پست سرپرستی این باشگاه بود. از سوی دیگر آبی‌ها مهدی قایدی و محمد محبی، 2 ستاره فصل گذشته خود را از دست دادند و در این شرایط فصل نقل و انتقالات برای آبی‌ها در حال سپری شدن است.
شاهرخ بیانی، پیشکسوت استقلال در خصوص حواشی مدیریتی این تیم به «ایران» می‌گوید: «استقلال در دوران مدیریتی حجت کریمی با موضوعات و مشکلات عجیب و غریبی مواجه شد. مشکلاتی که باعث شد تیم به حاشیه برود و فرصت نقل و انتقالات را از دست بدهد. شرایط برای استقلال بسیار اسفناک است و تمام مشکلات روی هم انباشته شده و روز به روز هم بدتر می‌شود. متأسفانه در بهترین زمان که استقلال می‌توانست یک تیم خوب ببندد، کاری کردند که فرصت را از دست بدهد. بدتر از آن جدایی محبی و قایدی از استقلال است که فصل قبل از ستاره‌های تیم بودند و حالا این دو بازیکن هم در اختیار باشگاه نیست.»
هافبک محبوب آبی‌ها در دهه 60 شمسی در خصوص تغییرات مدیریتی و حضور خطیر این‌گونه صحبت می‌کند: «علی خطیر جزو مدیران خوب و باسواد ورزشی است که سابقه حضور در استقلال را دارد. او فرد شایسته‌ای است که می‌تواند مشکلات استقلال را برطرف کند. امیدوارم در کنار نکونام، خطیر بتواند مشکلات باشگاه را حل کند. علاوه بر این او تعصب خوبی هم دارد و در واقع استقلال به مدیر متعصب نیاز دارد تا بتواند کارها را بخوبی و با دقت پیش ببرد و همه تلاش خود را برای موفقیت تیم بکند. هر چند خطیر هم کار سختی پیش رو دارد.»
او در خصوص مشکلات مالی استقلال بیان می‌کند: «اصلی‌ترین مشکل مدیران باشگاه‌های ایرانی مشکلات مالی است که همیشه گریبانگیر تیم‌ها بوده و باعث شده تا ضربات سنگینی به تیم‌های ما وارد شود. تیم‌های ما به هیچ وجه درآمدزا نیستند و این موضوع باعث می‌شود تا مدیران‌مان ندانند که سقف بودجه‌شان چقدر است و چقدر باید برای فصل بعدی هزینه کنند. در این بین استقلال بیشتر از سایر تیم‌ها با این مشکل مواجه بوده و این موضوع باعث شده تا این تیم با مشکلات فراوانی مواجه شود. در این بین تیم‌های صنعتی تکلیف‌شان در ابتدای فصل مشخص است و بودجه مشخصی دارند که این موضوع باعث می‌شود مدیرعامل بداند که می‌تواند چقدر هزینه کند.»
این پیشکسوت استقلال صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: «استقلال و پرسپولیس همیشه با مشکلات مالی روبه‌رو بوده‌اند و هر از گاهی این مشکل به‌صورت موقتی همانند تزریق آمپول برطرف می‌شود اما این راه درستی نیست و در واقع باید فکری اساسی برای حل این معضل شود. در این سال‌ها مدیران عامل استقلال پول‌های بی‌موردی پرداخت کرده و قراردادهای اشتباه با برخی از بازیکنان و مربیان منعقد کردند.»
بیانی می‌افزاید: «در این سال‌ها بازیکنانی با قراردادهای آنچنانی به تیم اضافه شدند که هیچ بازدهی نداشتند این در حالی است که استقلال سیاهی لشکر نمی‌خواهد و به 11 بازیکن درجه یک نیاز دارد و در کنار این بازیکنان هم می‌توان از جوان‌ها استفاده کرد. امسال لیگ قهرمانان را نداریم و تنها باید در لیگ و جام حذفی بجنگیم و با این شرایط نمی‌توان امیدوار بود که در این 2 میدان
نه چندان سخت موفق باشیم. اگر مشکلات مالی حل نشوند صددرصد چالش‌های زیادی خواهند داشت.»
او در ادامه در خصوص جذب و جدایی برخی از بازیکنان تیم رقیب این‌گونه صحبت می‌کند: «پرسپولیس عملکرد خوبی در فصل نقل و انتقالات داشت اما استقلال به‌دلیل اشتباه مدیریتی نتوانست نقاط ضعف خود را تا به اینجا پوشش دهد. البته این عملکرد خوب پرسپولیس در نقل و انتقالات تنها مختص امسال نیست و این تیم در سال‌های گذشته هم موفق‌تر از استقلال عمل کرد و بازیکنان خوبی در اختیار گرفت. پرسپولیس آن‌قدر بازیکن دارد که این بازیکنان فوق‌العاده را نمی‌خواهد. استقلال باید به فکر حفظ بازیکنان موجود و تقویت تیم باشد.»
این پیشکسوت استقلال با اشاره به اشتباه مدیران استقلال از پیشنهادی که به علیرضا بیرانوند دادند، بیان می‌کند: «مدیران استقلال پیشنهاد 100 میلیاردی به بیرانوند دادند که این پیشنهاد عجیب و غریبی بود. خوب شد بیرانوند به استقلال نیامد اگر این اتفاق می‌افتاد بازیکنان کنونی استقلال هم خواستار افزایش مبلغ قراردادشان بودند و با توجه به بی‌پولی، باشگاه استقلال با چالش‌های عجیب و غریبی مواجه می‌شد. برای من عجیب بود که مدیران استقلال با وجود آن کری‌هایی که بیرانوند برای هواداران استقلال خوانده بود چگونه با او مذاکره کردند؟»

جستجو
آرشیو تاریخی