صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

دیلی نیوز
ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر سوئد را به اجرای تعهدات خود در مبارزه با تروریسم به عنوان پیش شرطی برای پیوستن به ناتو ملزم کرد. وی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشکده دفاع ملی گفت: «ما نمی‌توانیم از کسانی که برای تروریست‌ها آغوش باز می‌کنند حمایت کنیم. از طرفی چطور کشوری با این ویژگی می‌تواند عضو ناتو باشد.»

 

عرب نیوز
عربستان

4 معاون ارشد بانک مرکزی لبنان به خاطر تهدید به استعفا، به نداشتن حس میهن‌پرستی متهم شدند. امین سلام، وزیر اقتصاد لبنان اعلام کرد، استعفای دسته‌جمعی می‌تواند کرسی‌های خالی در بالاترین نهاد مالی این کشور را به خطری جدی تبدیل کند و این‌گونه تصمیمات برای ترک مشاغل، دلیلی جز فرار از مسئولیت و اقدامی علیه میهن ندارد.
 

پاکستان تودی
پاکستان

دلالان ارز پاکستانی بار دیگر به خرید و احتکار دلار روی آورده‌اند، به طوری که گفته می‌شود روز پنجشنبه دلالان ارز با هجوم به بازار بین 270 تا 280 روپیه، دلار تهیه کردند. از آنجا که خرید دلار محدودیتی در پاکستان ندارد، کارشناسان بر این باورند که دلالان با این هدف قصد فروش بیشتر و سود بالاتر از خرید و فروش دلار به مشتریانشان و در دست گرفتن بازار را دارند.
 

واشنگتن پست
امریکا

کارشناسان اقتصادی امریکا معتقدند دولت بایدن با ایجاد 206 هزار موقعیت شغلی در ماه ژوئن که رقم کوچکی از دسامبر 2020 به این سو بوده است، گرچه شاخص بیکاری را پایین آورده است اما همچنان روند پیشرفت را به کندی طی می‌کند. ناظران بر این باورند این اعداد و ارقام پویایی بازار را به خوبی نشان می‌دهد اما همچنان روند بازگشت بازار کامل نیست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی