صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به جنین در کشورهای مختلف

با وجود گذشتن چند روز از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جنین، محکومیت‌های آن همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش‌ها نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین در سخنانی در جریان بازدید از اردوگاه جنین، یورش اخیر رژیم صهیونیستی به این اردوگاه را محکوم کرد و آن را مصداق نقض قانون بین‌المللی دانست.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، یک هیأت دیپلماتیک متشکل از ۳۰ سفیر و نماینده از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای غربی از اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری اشغالی، با هدف انجام یک بازدید تحقیقاتی بازدید کردند تا نمایندگان از نزدیک میزان خسارات و تخریب‌های ناشی از تجاوز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به این اردوگاه را مشاهده کنند. در پایان این بازدید، سون کوهن فون بورگدورف، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین به شبکه خبری الجزیره گفت که حمله نظامی به اردوگاه جنین دردناک و نقض قوانین بین‌المللی است. وی در این گفت‌و‌گو خواستار افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی برای حل‌و‌فصل درگیری شد و تأکید کرد که در غیر این صورت، توقف خشونت غیرممکن است.
این در حالی است که در کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی تظاهرات در محکومیت رژیم صهیونیستی به جنین ادامه دارد. در جدیدترین تظاهرات‌ها علیه رژیم صهیونیستی، ده‌ها تن از فعالان مراکشی با تجمع در مقابل پارلمان این کشور، جنایت‌های این رژیم علیه فلسطینی‌ها در شهر جنین و اردوگاه آن را محکوم و از مقاومت فلسطین اعلام حمایت کردند. در امریکا هم چند راهپیمایی اعتراضی توسط شهروندان این کشور در ایالت‌های نیویورک، پاترسون و ایلینوی برگزار شد. این راهپیمایی‌ها و تجمع‌های اعتراضی در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک، پاترسون، نیوجرسی، شیکاگو و ایلینوی برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها، لزوم مداخله دولت امریکا و نهادهای تصمیم‌گیرنده در واشنگتن، برای مهار و پاسخگو کردن اشغالگران به‌خاطر جنایات علیه ملت فلسطین و توقف تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست علیه شهروندان بی‌گناه فلسطینی را خواستار شدند.گروهی از شهروندان ایتالیایی و فعالان حامی مردم فلسطین در شهر رم نیز برای همبستگی با فلسطینیان تجمع کردند. این فعالان پرچم‌های فلسطین را در دست و روی شانه‌های خود حمل می‌کردند و با سر دادن شعار، حمله تجاوزگرانه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه و شهر جنین را که به شهادت ۱۰ شهروند فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۲۱ نفر دیگر شد، محکوم کردند.
در همین حال سازمان ملل با ارزیابی نیازهای فوری پس از عملیات اخیر رژیم صهیونیستی در شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری، از کشورهای عضو خواست حمایت‌های مالی خود را افزایش دهند. فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل با این درخواست تأکید کرد: «به دلیل خسارات سنگینی که به زیرساخت‌های اردوگاه جنین وارد شده، این اردوگاه به شکل کامل آب ندارد و برخی ساکنان آن بی‌خانمان شدند.» تاکنون الجزایر ۳۰ میلیون دلار و امارات ۱۵ میلیون دلار را به حمایت از بازسازی شهر و اردوگاه جنین اختصاص دادند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی