صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

استقرار تجهیزات نظامی لهستان در مرز با بلاروس

 در بحبوحه تنش‌های غرب با روسیه، ارتش لهستان گفته که ظرف روزهای آینده هزاران نظامی و تجهیزات جنگی را در مرز بلاروس مستقر می‌کند. به گزارش راشاتودی، باوجود آنکه ارتش لهستان جزئیات اندکی درباره این مأموریت ارائه داده است، « ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان اوایل روز گذشته به این برنامه ارتش کشورش اشاره کرد و گفت: «ارتش لهستان در تلاش است یک مهاجم بالقوه را مهار کند و متعهد است، به تمامی این تهدیدات پاسخ دهد.»
 

 

پیوستن اتریش و سوئیس به طرح آلمان

باوجود مخالفت‌های داخلی در اتریش و سوئیس و تأکید‌ها درباره لزوم حفظ بی‌طرفی این دو کشور، وزرای دفاع آنها در مراسمی با حضور همتای آلمانی، تفاهمنامه الحاق به طرح «سپر آسمان اروپا» را امضا کردند. به گزارش آناتولی، این طرح از سوی آلمان به بهانه جنگ اوکراین پیشنهاد شده است و هدف از آن، کاهش هزینه‌های دفاع هوایی از طریق دادن اجازه خرید و آموزش سامانه‌های دفاعی به صورت مشترک است.
 
آغاز به کار کمپین
 رد صلاحیت ترامپ
دو سازمان حقوق مدنی در امریکا اعلام کرده‌اند که در حال راه‌اندازی کارزاری برای ردصلاحیت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ به دلیل رهبری شورش ۶ ژانویه هستند. به گزارش تارنمای هیل، این گروه‌های وزرای خارجه ایالتی بر اساس متمم چهاردهم قانون اساسی امریکا این اختیار را دارند که ترامپ را از نامزدی در انتخابات به دلیل رهبری شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ منع کنند. این دو سازمان بنا دارند از امروز یکشنبه تجمعاتی را در ایالت‌های کالیفرنیا، اورگان، کلرادو و جورجیا برگزار کنند.
 
پیشروی ارتش سودان
 به سمت ساختمان
 رادیو و تلویزیون
یک منبع وابسته به ارتش سودان خبر داد، نیروهای ارتش همچنان در حال پیشروی به سمت ساختمان رسمی رادیو و تلویزیون در منطقه مرکزی ام درمان در نزدیکی خیابان «نیل» هستند. همزمان با ادامه درگیری‌ها، مارتین گریفیث، معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که اوضاع انسانی سودان شاهد روند بهبودی نیست. وی گفت که اوضاع دارفور غربی به شدت خطرناک و وخیم است و سازمان ملل برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه با مشکلاتی مواجه است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی