صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و پنج - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و پنج - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فضای‌مجازی

پیشنهاد مؤدب‌زاده برای خواندن یک کتاب شعر، واکنش حمزه‌زاده به خبر برکناری محسن یزدی از مدیریت شبکه مستند، سریال تازه جواد رضویان و کنسرت مشترک سهراب پورناظری و علی قمصری، قدردانی لاریجانی از نمایش «هفت خان اسفندیار» و... بخش‌های برگزیده از تازه‌ترین فعالیت‌های اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

 پیشنهاد مؤدب‌زاده برای یک کتاب شعر
علی محمد مؤدب‌زاده شاعر و نویسنده معاصر، در استوری اینستاگرامش خواندن کتابی در حوزه شعر شفاهی را پیشنهاد داده است. کتابی که به دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش توصیه کرده، کتاب «بوطیقای چهاربیتی شعر شفاهی شرق خراسان» است. این کتاب که از نوشته‌های غلامرضا بهرام‌پور است توسط نشر خاموش منتشر شده است.

واکنش حمزه‌زاده به خبر برکناری یزدی
محمد حمزه‌زاده، در استوری اینستاگرامش با اشاره به برکناری محسن یزدی از مدیریت شبکه مستند نوشته است: «امروز به محسن خداقوت گفتم و گفتم باور دارم این تغییر می‌تواند خبر و نشانه‌ای باشد از مأموریتی مهمتر که در آینده اوست؛ مأموریتی که نه شاید مسئولیت دولتی و نهادی باشد. شاید بار زمین مانده بزرگی از انقلاب است که در انتظار دست‌ها و فکر توانمند اوست. باورم را گفتم و اینکه قانون و سنت الهی چنین ایجاب می‌کند.»

قدردانی لاریجانی از نمایش
«هفت خان اسفندیار»
صفحه اینستاگرام سازمان اوج ویدیویی از حضور علی لاریجانی و تماشای نمایش «هفت خان اسفندیار» را منتشر کرده است. طبق اطلاعات ارائه شده در این ویدیو لاریجانی ضمن قدردانی از عوامل این نمایش طی یادداشتی نوشته است: «در میان کارهای هنری کشور جزو ماندگارترین آثار به همت نیروهای ارزشمند هنری و مؤسسه ارزشمند اوج خلق گردید. از همه دست‌اندرکاران این اثر فاخر سپاسگزارم. امید که این سیر پویاتر شود.»

سریال تازه جواد رضویان
جواد رضویان با انتشار تیزر سریال «فوفو» دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامش را به تماشای این سریال ویژه کودک و نوجوان دعوت کرده است. پخش سریال «فوفو مسافری از کامادو» به کارگردانی میثم معراجی و تهیه‌کنندگی حسین بهمنی از سه‌شنبه ۱۳ تیرماه آغاز شده است. از ویژگی‌های مجموعه این است که هر قسمت با قصه‌ و عنوانی مستقل پیش می‌رود. جواد رضویان، الیکا عبدالرزاقی، بهراد خرازی، پاشا جمالی، رضا شفیعی‌جم، السا فیروزآذر، ستاره حسینی، سارا مقربی، محمدمهراد دادخواه با هنرمندی یدالله شادمانی، مجید افشاری، لاله صبوری و یوسف صیادی از جمله بازیگرانی هستند که در «فوفو مسافری از کامادو» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

دعوت آزیتا موگویی به تماشای یک فیلم
آزیتا موگویی کارگردان سینما هم تماشای فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید» را پیشنهاد داده و با اشاره به سابقه آشنایی کارگردان این فیلم نوشته است: «دقیقاً تابستون 30 سال پیش با قربان نجفی در اولین فیلم سینمایی‌اش همکاری داشتم، خلاق و با سواد بود و البته بی‌ادا و بی‌ادعا، همچنان بعد از 30 سال همان آدم است، ولی با کلی تجربه و موفقیت در عرصه‌های مختلف هنری» فیلم «فصل ماهی سفید» اولین ساخته قربان نجفی، یک فیلم اجتماعی و خانوادگی است که در آن بازیگرانی همچون محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، میلاد کی‌مرام، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، بهزاد خداویسی و ژاله علو، المیرا دهقان و رها خدایاری ایفای نقش کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی