در قهرمانی جهان دوباره به ژاپن می‌خوریم

فتوحی: می‌توانستیم سه مدال آسیا را بگیریم

مهری رنجبر
روزنامه نگار

 محمد فتوحی شمشیرباز ملی‌پوش سابر، بدجوری از بی‌توجهی مسئولان ورزش به تیمشان دلخور است، آن هم با دو مدالی که از قهرمانی آسیا گرفته‌اند: «فاصله تیم ما با خارجی‌ها از زمین تا آسمان است. تیم ما با سرمربی 5 نفر است، آنقدر کم هستیم که حتی پورسلمان جزو کادر می‌آید. وزارت و کمیته واقعاً به ما کم‌لطف هستند. ما نشان دادیم می‌توانیم سه تا مدال بگیریم؛ جایی که کره 4 نفره می‌آید. شک نکنید در هانگژو هم حداقل دو مدال می‌گیریم اما دریغ از سرکشی مسئولان به اردوی ما. از بودجه هم که می‌پرسیم، می‌گویند هیچی. با این گرانی همه بودجه فدراسیون از اسپانسرها هم ته کشید. ما کارمان را تمام و کمال انجام دادیم و حالا باید وزارت و کمیته بیایند وسط.»
او شانس مدال انفرادی آسیا را داشت، اما در جدول 16تایی با باخت مقابل محمد رهبری حذف شد. خودش معتقد است ایران می‌توانست هر سه مدال انفرادی آسیا را هم داشته باشد: «ما تلاش کردیم در انفرادی به‌هم نخوریم. من، علی و محمد حساب و کتاب کرده بودیم اگر تمام برد باشیم، به‌هم نمی‌خوریم، اما در شرایطی استثنایی من و محمد در جدول 16تایی به‌هم رسیدیم و کار خراب شد. اگر به‌هم نمی‌خوردیم، شک نکنید می‌توانستیم برای اولین‌بار، هرسه مدال انفرادی را بگیریم. اتفاق خوبی می‌شد، اما قسمت نبود.»
ملی‌پوش سابر خوشحال است برنده دوئل تیمی قهرمانی آسیا با ژاپن بودند: «ما با امتیاز خوبی که در تیمی آسیا گرفتیم، نصف راه را برای سهمیه تیمی المپیک رفته‌ایم. به نظرم یک ماه دیگر در قهرمانی جهان میلان هم در جدول 16تایی به ژاپن می‌خوریم. اگر آنجا ژاپن را بزنیم، از گردونه رقابت خارج می‌شود، مگر اینکه اتفاقات غیرمترقبه‌ای بیفتد. من از بازی با ژاپن در قهرمانی آسیا راضی هستم چرا که حالا دیگر سرنوشت دست خودمان است. من قبلاً هم گفته بودم تیم ما خیلی قوی‌تر از ژاپن است اما ما با اختلاف زیاد در آسیا برنده شدیم. ما بابت آن چند بازی با ژاپن، فشار زیادی را تحمل کردیم. کسی نمی‌دید ما ایتالیا را برده‌ایم، فقط باخت به ژاپن به چشم می‌آمد و هر بار از ما می‌پرسیدند چرا به ژاپن باختید؟ اما حالا در قهرمانی جهان خیلی راحت‌تر بازی می‌کنیم و دیگر استرس قبل را نداریم. من اتفاقاً دوست دارم قهرمانی جهان هم با ژاپن بازی کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی