کار ما این بار در آسیایی سخت‌تر می‌شود

ارسلان کاظمی: به دمیر فرصت بدهید!

شکست اسپانیا غیر ممکن است

پریسا غفاری
روزنامه نگار

ارسلان کاظمی بسکتبالیست اصفهانی جام جهانی چین را از دست داده بود ولی این بار می‌خواهد با تمام قوا برای تیم ملی به میدان برود. او به همراه حامد حدادی و محمد جمشیدی از باتجربه‌های تیم محسوب می‌شوند و با جمعی از جوانان و این بار با یک مربی خارجی دیگر به اندونزی می‌روند تا با تیم‌های همگروه خود اسپانیا، برزیل و ساحل‌عاج بازی کنند. آنها امیدوارند در این گروه یک برد به دست بیاورند و به دور دوم بروند تا به سهمیه المپیک نزدیک شوند.
 
شما هنوز مصدوم هستید و شرایط تمرینات سخت اردو را ندارید؟
در آخرین مسابقه مرحله مقدماتی با تیم ذوب‌آهن مقابل بیروت گردنم ضربه خورد و بعد از آن هم مجبور شدم مقابل تیم‌های کاله در لیگ و شهرداری گرگان در نیمه نهایی به میدان بروم. در آن بازی‌ها به گردنم بیشتر ضربه خورد که به تشخیص پزشک اعصاب گردنم تحت فشار و یا به نوعی له‌شدگی برایش پیش آمده است. حالا باید تا یک هفته دیگر فیزیوتراپی کنم. البته در اردو هستم و تمرینات بدنسازی را به‌طور سبک انجام می‌دهم.
ارسلان فصل خوبی داشت؟
همیشه عملکرد تیمی‌ام مهم است نه فردی. ذوب‌آهن دو فصل پیش یارگیری‌هایش را بموقع انجام داد و پیش‌فصل خوبی را هم پشت‌سر گذاشتیم و تا فینال هم رفتیم اما فصل پیش مسئولان باشگاه خیلی دیر تصمیم به تیمداری گرفتند و کادر فنی تحت فشار بود. به همین خاطر در پیش‌فصل با 7 تا 8 بازیکن تمرین می‌کردیم. همین مسأله در طول فصل تأثیرش را گذاشت و نتوانستیم فینالیست شویم.
می‌گویند تیم ملی به‌واسطه نتایج تیم‌های دیگر به جام جهانی رسید. قبول دارید؟
روی سخن من با جامعه بسکتبال است که اگر تیم ما یک درصد شانسی هم رفته باشد، آن را به فال نیک بگیرید که حضور ما در این رویداد بزرگ می‌تواند به نفع بسکتبال ما باشد. پس به جای این حرف‌ها بهتر است از این موفقیت خوشحال باشیم و تیم ملی را هم حمایت کنیم.
هاکان دمیر قادر به تغییرات در بسکتبال ما هست؟
او یکی از مربیان بزرگ ترکیه است و در یک هفته‌ای که تمرینات او را دیده‌ام و با تغییرات و فشاری که در اردو است، سعی دارد در سبک بازی ما تغییراتی ایجاد کند اما برای آن باید حداقل سه، چهار سال به او فرصت داد. به نظرم نقطه اوج کارش را باید در سال 2027 بررسی کرد، نه اینکه در یک‌سال قرارداد انتظار معجزه از او داشت.
برای ما خیلی جالب بود که برعکس سایر مربیان خارجی که به تهران آمدند، او کادر خارجی برای خود انتخاب کرد!
برای من هم جالب بود. کسانی را با خود همراه کرده که در باشگاه با او همکاری دارند و با خصوصیات و روند کاری‌اش آشنا هستند تا پروسه تغییرات را جلو بیندازد.
نظرتان راجع به تیم‌های همگروه در جام جهانی چیست؟
در جام جهانی بهترین‌های تیم‌های دنیا حاضر می‌شوند. مسلماً در مصاف با اسپانیا قهرمان جهان و عنوان‌دار المپیک باید واقع‌بینانه ارزیابی کرد، برد غیرممکن است اما دو مسابقه اول برابر برزیل و ساحل‌عاج برای ما سرنوشت‌ساز است. تلاش ما این است که ساحل‌عاج را ببریم.
بازی‌های آسیایی در راه است، فکر می‌کنید با قدرتمندتر شدن تیم‌های شرقی باز هم فینالیست بشویم؟
همیشه یاد گرفتم به فینال فکر نکنم؛ باید بازی به بازی پیش رفت تا بهترین نتیجه رقم بخورد. به نظرم تیم‌های لبنان، چین، اردن و ژاپن که مثل ما در جام جهانی شرکت می‌کنند، اگر با همان ترکیب جهانی به هانگژو بیایند، مسلماً کارمان سخت می‌شود. تلاش ما برای کسب بهترین نتیجه است که امیدوارم موفق شویم.

جستجو
آرشیو تاریخی