صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و چهار - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و چهار - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

ورود قوه قضائیه به ماجرای بیرانوند

پیشنهاد بیرانوند به پرسپولیس: نصف قرارداد استقلال را بدهید، می‌مانم!

سخنگوی قوه قضائیه: 90میلیارد دارید چرا از آسیا حذف شدید؟! مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری دیروز به ماجرای پیشنهاد استقلال به علیرضا بیرانوند ورود کرد. به گزارش برنا، وی گفت: «امروز یک باشگاه دولتی (استقلال) می‌خواهد ۹۰ میلیارد تومان به یک بازیکن (بیرانوند) بدهد. قوه قضائیه به این موضوع ورود خواهد کرد، سؤال مردم این است که منبع این پول‌‌ها کجاست؟ این باشگاه اگر چنین پول‌هایی داشت چرا بدهی‌های خود را پرداخت نکرد تا از آسیا حذف نشود؟»

موضوع فسخ قرارداد یکطرفه علیرضا بیرانوند با پرسپولیس، در چند روز اخیر، مهم‌ترین سوژه فوتبال ایران بوده که دیروز هم خبرهای مختلفی درباره آن در رسانه‌ها منتشر شد. مسئولان باشگاه استقلال که پیشنهادی ۹۵ میلیارد تومانی برای دو سال به او داده بودند، مذاکرات با این بازیکن را جدی‌تر پیگیری کردند تا او را به خدمت بگیرند اما تمایل این دروازه بان برای ماندن در پرسپولیس، باعث شد تا این مذاکرات فعلاً بی‌نتیجه بماند. به گزارش ایسنا، حسین شهریاری، رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس که با بیرانوند از گذشته دوست و رفیق بوده، دوشنبه شب به اتفاق حسین خبیری دیگر عضو هیأت مدیره سرخپوشان به منزل او رفت و برای ماندن این دروازه‌بان در پرسپولیس مذاکراتی با او انجام داد. در این جلسه بیرانوند می‌گوید که علاقه دارد در پرسپولیس بماند اما ابتدا این باشگاه باید مطالبات او مربوط به فصل گذشته را تسویه کند و از طرف دیگر نیمی از پیشنهاد باشگاه استقلال به عنوان دستمزد دو فصل آینده از سوی پرسپولیس به او پرداخت شود. به این ترتیب و با توجه به پیشنهاد حدود ۹۵ میلیارد تومانی استقلال به این دروازه‌بان برای دو فصل، بیرانوند حاضر است با ۵۰ میلیارد تومان دوباره با پرسپولیس قرارداد ببندد.
 
چرایی توقف مذاکرات
 با استقلال
اما در حالی که بازار شایعات داغ بود، خبر دیگری درباره بیرانوند منتشر شد و آن این بود که باشگاه استقلال با وجود تأمین منابع پیش‌پرداخت قرارداد بیرانوند، روند جذب این بازیکن را متوقف کرد و دلیل آن هم این بوده که مقام‌های غیرفوتبالی از استقلال و بیرانوند خواستند ادامه این روند را متوقف کنند! همچنین خبر رسید نزدیکان بیرانوند اعلام کرده‌اند او به درخواست بازیکنان پرسپولیس که خواهان مذاکره مجددش با مدیران باشگاه شدند، از قبول پیشنهاد استقلال خودداری کرده و امضای نهایی قراردادش را عقب انداخته و نزدیکان باشگاه استقلال هم مدعی شدند مدیران این باشگاه قصد داشتند دیروز استعلام بگیرند و مطمئن شوند عقد قرارداد با دروازه‌بانی که قراردادش را یکطرفه با پرسپولیس فسخ کرده برای استقلال خطر محرومیت و جریمه سنگین دارد یا نه. همچنین یکی دیگر از دلایل توقف مذاکرات بیرانوند و استقلال، واکنش‌های هواداران پرسپولیس و درخواست‌های آنها از دروازه‌بان اول تیم‌شان بوده که باعث شد تا او برای رفتن به استقلال مردد شود. در این چند روز، هواداران پرسپولیس با هجوم به صفحه شخصی بیرانوند از دروازه‌بان محبوب تیمشان درخواست کردند قید این انتقال را بزند و از رفتن به تیم رقیب خودداری کند.
 
رونمایی از مشتری ترکیه‌ای بیرانوند
با این حال، اگر علی بیرو به استقلال هم نرود، ممکن است به پرسپولیس هم بازنگردد چرا که بنابر اعلام مصطفی سلیمانی وکیل بیرانوند، استقلال تنها مشتری این بازیکن نیست و جدا از دو تیم لیگ برتری، یک تیم ترکیه‌ای هم او را می‌خواهد. اگرچه وکیل بیرانوند اسمی از مشتری ترکیه‌ای نبرد، اما او در برنامه «فوتبال برتر» اعلام کرد که این تیم به صورت رسمی خواهان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی شده است. در چنین شرایطی و در فضای مجازی، نام تیم خواهان علی بیرو لو رفته و از تیم فاتح کاراگومروک به عنوان مشتری بیرانوند نام برده شده است؛ تیمی که در رقابت‌های فصل گذشته سوپرلیگ ترکیه، با 51 امتیاز در رده هفتم قرار گرفت و گویا برای فصل جدید این تورنمنت، روی بیرانوند حساب کرده است.
 
شایعه پیشنهاد تراکتور و واکنش نصیرزاده
شایعه دیگری هم که درباره بیرانوند منتشر شد، این احتمال بود که او ممکن است فصل آینده در تراکتور توپ بزند! این در حالی است که تبریزی‌ها حسین پورحمیدی را در اختیار دارند. اما در این باره گفته شد پورحمیدی راهی استقلال خواهد شد تا هم استقلال دروازه‌بان مورد نظرش را داشته باشد، هم تراکتور با یک دروازه‌بان بزرگ به توافق برسد؛ موضوعی که با واکنش هوشنگ نصیرزاده هم مواجه شد و مدیرعامل تراکتور در واکنش به این خبر به فارس گفت: «کسی که چنین خیالاتی دارد، قطعاً در فیلمسازی تبحر خاصی دارد و بهتر است به سینما برود و یک فیلم هم آنجا بسازد زیرا تا این اندازه داستان‌سازی فقط از عهده یک فیلمساز برمی‌آید. من ندیده‌ام سلیمانی چه گفته است و شاید منظورش از باشگاه ایرانی، تیم دیگری بوده اما تراکتور تمایلی به جذب بیرانوند ندارد.»
 
توئیت بیرو
در این بین، توئیتی هم منتسب به صفحه بیرانوند در فضای مجازی منتشر شد که او در آن گفته بود: «هنوز هیچ تصمیمی نگرفتم، اگر به دنبال حقمون باشیم، آدم بده داستان می‌شویم.»

توافق شفاهی استقلال
و بیرانوند
دیروز علی امیری، معاون ورزشی باشگاه استقلال و دو نفر از نزدیکان این باشگاه با وکیل بیرانوند، جلسه‌ای برگزار کردند. پس از این جلسه خبر رسید موضوع مربوط به انتقال این بازیکن به استقلال تا حد زیادی پیش رفته و این توافق برای نهایی شدن به چند حرکت کوچک بستگی دارد. ظاهراً بیرانوند برای استقلالی شدن وقت کوتاهی به پرسپولیسی‌ها داده تا اگر شرایطش را بپذیرند، در باشگاه سابقش بماند و الا این بازیکن ملی‌پوش فوتبال ایران روانه رقیب دیرینه خواهد شد. به این ترتیب اگر پیش‌شرط‌های مالی و توافقات دیروز مسئولان استقلال و وکیل او به صورت کامل به مرحله اجرا برسد، بیرانوند تصمیم نهایی خود را برای عقد قرارداد با استقلال خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی