صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

مهرداد محمدی، اولین خرید آبی‌ها شد

خرید از جایگاه ۲۶ پرسپولیس!

 

 

پس از چند روز سکوت خبری، استقلال فصل نقل و انتقالات را آغاز کرد و مهرداد محمدی را به خدمت گرفت. بازیکنی که در چند سال اخیر در لیگ‌های پرتغال و قطر بازی می‌کرد و حالا با عقد قراردادی دو ساله به جمع شاگردان جواد نکونام اضافه شد. محمدی در جلساتی با حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی استقلال شرکت کرد و پای میز مذاکره نشست. او که گزینه اصلی نکونام برای تقویت خط حمله بود، با سرمربی آبی‌ها نیز صحبت‌هایی داشت و در نهایت نیز این مذاکرات با توافق میان طرفین همراه بود. محمدی که با حضور در تیم راه‌آهن خود را به فوتبال کشور معرفی کرد، چندین سال پیش و به همراه برادرش میلاد، با حضور در تمرینات استقلال، فاصله چندانی تا عقد قرارداد با آبی‌ها نداشت اما بنا بر دلایلی، حضور این دو بازیکن در تیم امیر قلعه‌نویی منتفی شد. پس از آن، محمدی راهی سپاهان شد و در ادامه نیز با حضور در فوتبال پرتغال، لباس تیم دپورتیوو آوس را بر تن کرد. این بازیکن در سال‌های اخیر برای تیم‌های العربی و السیلیه به میدان رفت و در 58 مسابقه‌ای که برای تیم‌های قطری بازی کرد، 29 گل زد و 6 مرتبه نیز پاس گل داد. حالا مهرداد قرار است پس از چهار سال یک بار دیگر به لیگ برتر ایران برگردد و این بار با لباس استقلال و به‌عنوان شاگرد جدید نکونام، دوران جدیدی را در حرفه خود تجربه کند. نکته‌ای که درباره محمدی وجود دارد این است که او شاید منتظر بود پرسپولیس به او پیشنهاد همکاری بدهد چرا که او در زمان درخشش در راه‌آهن به همراه برادرش میلاد به برنامه نود رفته و با لحن خاص و دوست‌داشتنی خود عنوان کرده بود: «ما در ورزشگاه آزادی دستفروشی می‌کردیم و آنجا لیدر بودیم؛ لیدر جایگاه ۲۶ پرسپولیس بودیم. از همان اول هم پرسپولیسی بودیم و دروغ هم نداریم بگوییم. آقا مجتبی محرمی بازیکن مورد علاقه‌ام است.» اما حالا باید به تیم رقیب رفته و با عوض کردن رنگ مورد علاقه خود امیدوار است بتواند با جلب نظر امیر قلعه‌نویی به تیم ملی هم دعوت شود.

محمدی: اطمینان دارم می‌توانم عالی کار کنم
مهرداد محمدی در خصوص عقد قرارداد با استقلال گفت:« قراردادم دوساله است. حجت کریمی و علی امیری خیلی تلاش کردند. یک هفته مذاکره کردیم و خدا را شکر توانستیم این قرارداد را ببندیم. خیلی خوشحالم که در خدمت باشگاه استقلال هستم. امیدوارم بتوانم با عملکردم هواداران، جواد نکونام که به من اعتماد کرده و سرپرست باشگاه را خوشحال کنم.»
او در مورد حرف ‌هایی که پیرامون پرسپولیسی بودنش مطرح شده، چنین واکنشی داشت:« من نگران هیچ چیز نیستم. به خودم آنقدر اطمینان دارم که بتوانم عالی کار کنم تا دل هواداران استقلال شاد شود. با نکونام هم صحبت کردم. او به من خیلی لطف داشت و تشکر می‌کنم. او به من زنگ زد و به من اعتقاد داشت. من هم دیدم شرایط خوب است و امیدوارم بتوانم جواب اعتمادش را بدهم.» محمدی در مورد اینکه ممکن است جانشین مهدی قایدی شود، عنوان کرد:« به استقلال آمده‌ام که همه تلاشم را به کار بگیرم. در هر تیمی بودم همه تلاشم را کردم. نمی‌دانم جای قایدی آمدم یا محبی، هر دو بازیکنان خوبی هستند. کاری به آنها ندارم و تمرکزم روی کار خودم است.» او در مورد اینکه آیا با انگیزه تیم ملی به استقلال آمده، گفت:« مطمئناً استقلال باشگاه بزرگی است. آمده‌ام که دیده شوم، هواداران را شاد کنم و به تیم ملی دعوت شوم. هر بازیکنی صددرصد دوست دارد به تیم ملی دعوت شود. من هم همه تلاشم را به کار می‌گیرم. اگر دعوت شدم خدا را شکر، اگر نه مثل همه مردم برای تیم ملی دعا می‌کنم.»
محمدی در مورد اینکه از نظر آمادگی بدنی چه وضعیتی دارد و آیا خیال هواداران بابت این مسأله راحت باشد، توضیح داد:«خیال شان راحت باشد. تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم و دل شان شاد شود.»

 

برش

مهری قرارداد خود با استقلال را فسخ کرد!
سعید مهری در حالی که یک فصل دیگر از قراردادش با آبی پوشان باقی مانده بود، تصمیم به فسخ قرارداد گرفت و ظهر دیروز با حضور در سازمان لیگ به طور یک طرفه این کار را انجام داد تا رسماً از این تیم جدا شود .  مهری که در فصل گذشته یکی از مهره‌های مورد علاقه ریکاردو ساپینتو بود در ۲۷ بازی لیگ برتر به میدان رفت و یک گل هم به ثمر رساند. او پس از بی‌توجهی این باشگاه به نوتیس‌های داده شده، با حضور در سازمان لیگ قراردادش را فسخ کرد تا راهی یک باشگاه جدید شود و دوباره زیر نظر ساپینتو کار کند. سرمربی پرتغالی که پس از جدایی از استقلال هدایت آپوئل نیکوزیا قبرس را عهده‌دار شده، از مهری درخواست حضور در تیمش را داشته و این بازیکن هم  تصمیم گرفت دوباره زیر نظر سرمربی پرتغالی فصل گذشته‌اش که اعتقاد ویژه‌ای به او داشت، کار کند. مهری با نمایش خوب خود در استقلال به تیم ملی هم رسید و امیدوار است با اعتماد ویژه‌ای که ساپینتو نسبت به او دارد، بتواند همچنان ملی‌پوش بماند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی