صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اولین روز پرکار سرخپوشان با جذب شهاب زاهدی

بازگشت شوالیه به پرسپولیس

 

 

فصل نقل و انتقالات بالاخره برای پرسپولیس آغاز شد و رضا درویش، مدیرعامل سرخپوشان دیروز نخستین روز پرکار خود را در این فصل پشت سر گذاشت. اولین بازیکن ورودی سرخپوشان شهاب زاهدی بود و این مهاجم تیم ملی با پرسپولیس قرارداد یک ساله امضا کرد. او که خود را سرباز پرسپولیس می‌دانست در 19 سالگی از پرسپولیس جدا شد و به اروپا رفت و حالا در اوج پختگی در 27 سالگی به پرسپولیس برگشته است. او امیدوار است این بار برخلاف دورانی که از نظر سنی شرایط جوان‌تری را پشت سر می‌گذاشت و پشت سر چهره‌های مطرح‌تری قرار گرفته بود، بتواند توانایی خود را با پیراهن سرخ‌ها به اثبات برساند. تیم‌های وستمانایا ایسلند، سوون سامسونگ کره جنوبی، المپیک دونتسک اوکراین، زوریا لوهانسک اوکراین و پوشکاش آکادمیا مجارستان تیم‌هایی بودند که زاهدی در آنها حضور داشت.

سرلک می‌ماند
میلاد سرلک، هافبک دفاعی پرسپولیس یکی از بازیکنانی است که یحیی خواستار تمدید قرارداد با اوست. برهمین اساس در مذاکراتی که مدیر برنامه‌های سرلک با رضا درویش داشت، دو طرف به توافق‌های خوبی رسیدند. به گونه‌ای که مدیر برنامه‌های هافبک شماره 10 سرخ‌ها پس از خروج از باشگاه به هواداران حاضر در محل باشگاه تأکید کرد که میلاد در پرسپولیس می‌ماند.

یاسین سلمانی در انتظار
 پیشنهاد مالی درویش
یاسین سلمانی که مدتی قبل قرارداد خود با باشگاه سپاهان را فسخ کرده بود، طی روزهای گذشته در انتظار رضا درویش بود تا مذاکرات نهایی را با او انجام دهد. در مورد این هافبک تهاجمی ۲۲ ساله سپاهان ذکر این مورد ضروری است که او در لیست ابتدایی یحیی گل محمدی حضور داشت و مدیرعامل سرخ‌ها نیز با توجه به شرایط سنی این بازیکن و آینده درخشانی که برای او متصور است، اصرار زیادی به جذب او دارد و به همین دلیل نیز مذاکرات خود را با او ادامه داد. در این ارتباط شنیده می‌شود یاسین سلمانی که به همراه خانواده راهی سفر مشهد شده بود، دیروز به تهران بازگشت و قرار است بزودی تکلیف خود را مشخص کند. سلمانی که از استقلال نیز پیشنهاد مالی خوبی دریافت کرده، شخصاً علاقه زیادی به حضور در پرسپولیس دارد و باید دید در نهایت پیشنهاد مالی او با پیشنهاد مالی رضا درویش همخوانی دارد یا این بازیکن به همین دلیل تصمیم دیگری خواهد گرفت.

مربیان برزیلی پرسپولیس صبح دوشنبه در تهران
مدیران پرسپولیس در روزهای گذشته با 3 مربی خارجی این تیم به توافق رسیدند و قرارداد اوسمار لوس ویرا، ولسلی ننکا و پپه لوسادا را تمدید کردند. قرار است ویرا و ننکا تا روز دوشنبه در تهران باشند و حال خبرهای دریافتی حکایت از آن دارد که دو دستیار برزیلی یحیی گل محمدی، طبق برنامه و بلیت پرواز، ساعت یک بامداد یکشنبه به وقت برزیل، کشور خود را ترک می‌کنند و در اولین ساعات بامداد روز دوشنبه از طریق فرودگاه امام راهی تهران خواهند شد. علاوه بر این لوسادا، مربی بدنساز پرسپولیس که با نظر کارشناسان در فصل گذشته عملکرد قابل تحسینی داشت، طبق هماهنگی صورت گرفته قرار است روز سه‌شنبه اسپانیا را ترک کرده و بامداد چهارشنبه وارد تهران شود.

بیرانوند در پرسپولیس ماندنی شد
پس از جلسه علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس با رضا درویش مدیرعامل این باشگاه، این بازیکن فصل آینده هم در پرسپولیس خواهد ماند و خبری از فسخ قرارداد نخواهد بود. بیرانوند برای فصل دوم قراردادش، خواهان افزایش مبلغ قرارداد بود که درویش زیر بار این موضوع نرفت. همین مسأله باعث شد تا او دو نوتیس به باشگاه بفرستد و حتی تهدید به فسخ قرارداد کرد اما حالا گویا طرفین شروط همدیگر را پذیرفته‌اند تا بیرانوند بدون فسخ قرارداد در پرسپولیس بماند.

 

برش

سرانجام سیامک نعمتی از پرسپولیس رفت!
در این بین دومین فعالیت سرخپوشان جدایی سیامک نعمتی بود. بازیکنی که طی چند سال اخیر در پست‌های زیادی برای سرخپوشان به میدان رفته و افتخارات زیادی با پیراهن سرخ این تیم کسب کرده بود. نعمتی اگرچه هنوز یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد اما با توجه به قرار گرفتن در لیست مازاد یحیی گل محمدی از این تیم جدا شد. نعمتی پس از جدایی از پرسپولیس اعلام داشت: «فوتبال است، یک روز در پرسپولیس هستید و یک روز هم باید رفت. هر آمدنی یک رفتنی دارد و قسمت این است که بعد از 6 سال و کسب 12 جام از پرسپولیس بروم.»

جستجو
آرشیو تاریخی