صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

تأکید سران قوا بر تدوین قانون جامع در موضوع عفاف و حجاب

نشست سران سه قوه با حضور محمدباقر قالیباف، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر دیروز به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. سران قوای سه‌گانه در این نشست بر لزوم تدوین قانونی جامع در موضوع عفاف و حجاب در سریع‌ترین زمان ممکن، تأکید کردند.

 

 نشست صمیمی مخبر
با اهالی صنعت کفش دست‌دوز

معاون اول رئیس‌جمهور صبح دیروز (شنبه)‌ با حضور دو ساعته در بازار کفش بازار بزرگ تهران و گفت‌و‌گوی صمیمی با کسبه و تولیدکنندگان و با توضیحات مسئولان مربوطه و بازاریان از مشکلات و خواسته‌های آنها مطلع شد و بر ضرورت رفع موانع تولیدات داخلی صنعت کفش کشور برای تأمین بازارهای بین‌المللی و رسیدن به جایگاه ممتاز در منطقه تأکید کرد.
محمد مخبر همچنین در بازدید از یکی از پاساژهای این بازار در جریان روند اطفای حریق و اقدامات ایمن‌سازی برای عملیات آواربرداری قرار گرفت و دستورات لازم را برای رسیدگی به وضعیت کسبه و تولیدکنندگان و تسریع در بازسازی این پاساژ صادر کرد. معاون اول رئیس‌جمهور  در نشست صمیمی با اهالی صنعت کفش دست‌دوز و همچنین خسارت‌دیدگان حادثه حریق، تأکید کرد: پس از بررسی میدانی از حجم خسارات وارده و گزارش‌های ایمن‌سازی برای آوار‌برداری باید مجوز بازسازی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و مالک این پاساژ صادر شود تا کسبه و تولیدکنندگان هر چه سریع‌تر به چرخه تولید بازگردند. مخبر همچنین دستور داد با برگزاری یک جلسه با حضور سازمان‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری، آتش‌نشانی، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صمت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین مالک پاساژ، اقدامات لازم برای بازسازی و همچنین ارائه تسهیلات برای جبران خسارت به حادثه‌دیدگان هر چه سریع‌تر انجام شود. معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: صنعت کفش ایران با پیشینه و قدمت خود توانسته است به‌رغم تحریم‌های ظالمانه سهم بسزایی در رونق تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد، بنابراین دولت با هماهنگی و همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت تمام توان خود را برای تأمین مالی و ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان خرد صنعت کفش دست‌دوز به کار می‌گیرد. مخبر پس از شنیدن مشکلات و موانع فعالان صنعت کفش برای انتقال این صنف به شهرک‌های صنعتی ادامه داد: تفاهمنامه منعقد شده بین اتحادیه صنعت کفش دست‌دوز با شهرک‌های صنعتی باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود که در این زمینه هماهنگی لازم با بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات و وزارت صمت برای تأمین مواد اولیه این بخش مهم اقتصادی کشور به‌سرعت پیگیری می‌شود. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: منطقه بازار بزرگ تهران نیازمند احداث و ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی و پایگاه نیروی انتظامی است که برنامه‌ریزی و اقدامات در این راستا در دستور کار قرار خواهد گرفت. مخبر با اشاره به ظرفیت تولید۲۸۰ میلیون جفت کفش در کشور خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته این میزان به ۲۰۰ میلیون جفت کاهش یافته است که باید به‌سرعت کاستی‌ها در این بخش جبران شود، چرا که تولید و صادرات کفش همیشه جزو مزیت‌های کشور بوده و باید کمک کنیم تا صادرات این صنعت بار دیگر رونق یابد.  وی تصریح کرد: در بازدید از صنف صنعت کفش دست‌دوز، هنر دست جوانان مشهود بود که کیفیت بالای تولیدات آنان قابل قیاس با مشابه خارجی نیست و اگر این تولیدکنندگان به شهرک‌های صنعتی منتقل شوند، انتظار می‌رود با افزایش سرعت و میزان تولید، صنعت کفش ایران بار دیگر جایگاه خود را در منطقه بازیابد و این امکان در کشور وجود دارد به رقم تولید ۵۰۰ میلیون جفت کفش دست یابیم.

 

دیدار سفیر ایران در چین
با دبیر کل سازمان شانگهای

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین از دیدار خود با دبیر کل سازمان همکاری شانگهای و تبادل نظر در خصوص تقویت همکاری‌های اقتصادی با هشت کشور عضو خبر داد. محسن بختیار در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «دیروز در اولین ملاقات رسمی و در آستانه برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و اعلام رسمی عضویت کامل ایران، با آقای جانگ مینگ دبیرکل سازمان ملاقات کردم. در این دیدار مشارکت فعال ایران در سازمان و تقویت همکاری‌های اقتصادی با هشت کشور عضو از جمله چین مورد تبادل نظر قرار گرفت.» گفتنی است عضویت کامل ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای در نشست آتی این سازمان، به صورت رسمی اعلام خواهد شد و از تاریخ چهارم جولای
(۱۳ تیرماه) جمهوری اسلامی ایران از کلیه حقوق مربوط به کشورهای عضو سازمان برخوردار خواهد بود.

 

کنگره امریکا درباره موضوع رابرت مالی توضیح خواست

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا با ارسال نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، خواستار جزئیات بیشتر درخصوص انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی، فرستاده ویژه امریکا در امور ایران، به دلیل سوء استفاده احتمالی وی از اسناد محرمانه شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این نامه همچنین از وزارت و دولت خواسته شده تا آبرام پیلی، نماینده ویژه جانشین در امور ایران و برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی برای خاورمیانه و شمال آفریقا را برای شهادت در یک جلسه عمومی و ارائه یک گزارش محرمانه به کمیته تا پایان ژوئیه در دسترس قرار دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی