صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

فردا؛ تکلیف مسافران امریکا روشن می‌شود
سفارت امریکا، فردا تکلیف تیم ملی والیبال برای سفر به ینگه دنیا بابت هفته سوم لیگ ملت‌ها را مشخص می‌کند. تیم ملی والیبال ایران اردیبهشت ماه برای ویزای امریکا اقدام کرده بود که امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی پشت خط‌زن و لیبروی ملی‌پوش به همراه سه نفر از کادر فنی ریجکت شدند و ایمیل ریجکت ویزای  محمدطاهری وادی هم شب قبل از بازی با امریکا فرستاده شد و البته هنوز ویزای بهروز عطایی هم صادر نشده است. هرچند محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال قبل از آن تهدید به انصراف کرده بود اما با مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون جهانی علیه امریکا و به نفع والیبال ایران، حالا با اینکه تیم ملی والیبال ایران 6-7 ریجکتی دارد، به گفته میلاد تقوی دبیر فدراسیون نصفه و نیمه هم شده برای هفته سوم لیگ ملت‌ها به امریکا می‌رود. تیم ملی والیبال از دیروز در فرانکفورت اردو زده است و 11 تیرماه راهی امریکا می‌شود.


صعود آسانسوری پاکدامن
در رنکینگ جهانی
علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر ایران، با قهرمانی درآسیا، آسانسوری در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی هفتم شد. او دو هفته پیش در رقابت‌های قهرمانی آسیا همه حریفانش را از تیغ گذراند و صاحب مدال طلا شد. او که تا قبل از قهرمانی آسیا نفر شانزدهم رنکینگ جهان بود، با درخشش در ووجی چین در جدیدترین رنکینگ جهانی 9 پله بالا رفت و نفر هفتم شد. محمد رهبری هم با مدال برنز به رتبه ۳۰ جهان رسید. فرزاد باهر هم رنکینگ جهانی پیدا کرد. تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با نایب قهرمانی آسیا از ششمی رنکینگ جهانی تکان نخورد.


نوجوانان شنبه استارت می‌زنند
نوجوانان والیبال، بعد ازاستراحت چهار روزه، دوباره شنبه برای قهرمانی جهان تمرینات‌شان را ازسرمی‌گیرند. 14 بازیکن محمد وکیلی که دوشنبه با کاپ قهرمانی لیگ ملت‌های آسیای مرکزی به تهران رسید، تا جمعه استراحت می‌کنند و همراه 5 بازیکن دیگر عصر جمعه دوباره با برگشت به فدراسیون آماده شروع اردوی جدید می‌شوند. محمد وکیلی ، یک ماه شاگردانش را تمرین می‌دهد و ترکیب 12 نفره‌اش را برای قهرمانی جهان انتخاب می‌کند تا قبل از شروع رقابت‌ها برای آخرین اردو به برزیل بروند.


تاریخ‌سازی بانوان پاورلیفتینگ
ملی‌پوشان پاورلیفتینگ بانوان با کسب مدال طلا و نقره مجموع دسته 69 و70 کیلوگرم در مسابقات  جام بین قاره‌ای خوش درخشیدند.
شهلا قهرمانی در وزن 69 کیلوگرم  در حرکت اسکوات به مدال طلا، در حرکت پرس سینه به مدال نقره و در حرکت ددلیفت به مدال نقره رسید.
او دررکورد مجموع  هم کاری کرد کارستان تا در اولین اعزام تاریخ بانوان به این مسابقات، مدال طلا را بر گردن بیاویزد.
همچنین الهام سلیمیان  در وزن 76 کیلوگرم به مدال نقره حرکت اسکوات و برنزپرس سینه  رسید اما اوج کاراو در حرکت ددلیفت بود که با پشت سر گذاشتن رکورددار آسیا از کشور فیلیپین با ثبت رکورد 197.5کیلوگرم به مدال طلا دست یافت اما در مجموع به  مدال نقره رسید.

 
رستمی، جهانی را از دست داد
کیانوش رستمی وزنه بردار باتجربه تیم ملی بخاطرغیبت در رکوردگیری، مسابقات جهانی 2023 را از دست داد.با تصمیم نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی نفرات غایب در رکوردگیری مسابقات جهانی را از دست خواهند داد، بنابراین به نظر می‌رسد رستمی این مسابقات و به دنبال آن المپیک پاریس را از دست داد. همچنین با تصمیم کادرفنی رضا حسن‌پور، عباس فخر زارع، حسین بیرانوند، علی مکوندی، عارف خاکی و فرهاد اکبری نفراتی هستند که از جمع ملی‌پوشان جدا شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی