صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

جوانان خوبی دارید که آینده بسکتبال ایران هستند

دمیر: می‌خواهیم به دور دوم جام جهانی برسیم

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار


بالاخره از هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال در هتل المپیک رونمایی شد. او صحبت‌هایش را اینطور آغاز کرد: «قبل از همه چیز باید بگویم ترکی صحبت می‌کنم. به همه خوشامد می‌گویم. تقریباً یک ماه است در ایران هستم و از اینجا به احترام و علاقه‌ای که به بسکتبال می‌گذارید، تشکر می‌کنم. خیلی خوشحالم که این توجه به بسکتبال و سرمربی تیم ملی ایران وجود دارد.»
دمیر در مورد شناختش از بسکتبال ایران، توضیح داد: «در این یک ماه، کم و بیش بسکتبال ایران را شناخته‌ام اما اگر یک ماه پیش از من این سؤال را می‌پرسیدید، فقط می‌توانستم بگویم که بسکتبال ایران جزو قدرت‌های آسیاست و بازیکنان خوبی معرفی کرده است. می‌توان جایگاه بسکتبال ایران در آسیا را با صربستان در اروپا مقایسه کرد. کارمان را از جام جهانی آغاز می‌کنیم و باید تا لحظه آخر هر بازی بجنگیم. باید به جوانان اعتماد بیشتری کنیم. طبق صحبت‌هایی که با فدراسیون داشتیم، قرارداد من بلندمدت خواهد بود و دوست دارم سال‌های زیادی به بسکتبال ایران خدمت کنم.»
او یادآور شد: «سه چیز مهم است که ما در نظر داریم؛ یکی اینکه در جام جهانی موفق باشیم، دوم رسیدن به المپیک و سوم اینکه جوانان ایران را به خوبی هدایت کنیم تا آینده بسکتبال ایران را بسازیم. ما برای این سه هدف تلاش می‌کنیم. در رؤیاهای‌مان می‌خواهیم جزو دو تیم اول باشیم و به دور بعدی جام جهانی برسیم. در بازی‌های آسیایی هم به فینال برسیم و به المپیک پاریس برویم.»
او درباره حامد حدادی نیز چنین نظر داد: «نه تنها من بلکه کل دنیا حدادی را می‌شناسند. او در بازی‌های بزرگی حضور داشته و برایش احترام زیادی قائل هستیم. به تیم ملی ایران خدمت زیادی کرده و با وجود بالا بودن سنش همچنان هیجان بازی بسکتبال را دارد. متأسفانه در پنج ماه گذشته مصدومیتی از آشیل پا داشته‌ که جراحی کرده است. فعلاً در حال ریکاوری است و تا زمانی که حاضر شود، او را حمایت می‌کنیم و تا جایی که بشود، سعی می‌کنیم آسیبی نبیند و در زمین حاضر شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی