صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نوزده - ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

رکوردگیری از ملی‌پوشان در آکادمی ملی المپیک

کیانوش غایب بود، سهراب ناکام ماند، معتمدی بازگشت

 

 

سالن مسابقات آکادمی ملی المپیک درغیاب کیانوش رستمی شاهد نخستین رکوردگیری از دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای شرکت در رقابت‌های جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو بود.
نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی و دستیارانش با نزدیک شدن به زمان برگزاری رقابت‌های جهانی عربستان برای محک اردونشینان و شناخت ترکیب تیم ملی هم اقدام به این رکوردگیری کرد.غایب بزرگ این رکوردگیری کیانوش رستمی ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان که همچنان تمریناتش را حتی در زمان ریاست سجاد انوشیروانی به صورت انفرادی در زادگاهش انجام می‌دهد، بود. با اینکه سرمربی تیم تأکید بر شرکت وزنه برداران در رکوردگیری کرده بود، ولی رستمی با ادعای مصدوم بودن از شرکت در آن امتناع کرد و اکنون باید منتظر ماند و دید که نصیرشلال چه تصمیمی برای او می‌گیرد!
علی داوودی ملی پوش فوق سنگین که به تازگی با سه مدال طلا از جایزه بزرگ کوبا برگشته بود به سالن آکادمی ملی المپیک آمد ولی وزنه نزد.بی‌شک ناکام بزرگ این رکوردگیری سهراب مرادی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان و دارنده چندین مدال جهانی، آسیایی و المپیک بود.
مرادی که پس از دو بار عمل جراحی روی کتفش بار دیگر به اردو دعوت شده بود، هنوز هم از قرار گرفتن زیر وزنه‌های سنگین هراس دارد. او در این رکوردگیری سه بار در حرکت یک ضرب برابر وزنه ۱۶۵ کیلوگرم متوقف شد و در حرکت دو ضرب به روی تخته نرفت.
برخلاف مرادی، رسول معتمدی دیگر مصدوم تیم ملی به روی تخته رفت.او که به زمان نیاز دارد که به دوران اوج خود بازگردد با حدنصاب‌های ۱۳۵ کیلوگرم یک ضرب و ۱۷۰ کیلوگرم دوضرب به کار خود پایان داد.معتمدی با حضور در جایزه بزرگ کوبا نام خود را در فهرست وزنه برداران شانس حضور در بازی‌های المپیک پاریس ثبت کرد، به نظر می‌رسد با همین وزنه‌ها هم یکی از نفرات اعزامی تیم ملی به رقابت‌های جهانی عربستان که مهمترین رویداد انتخابی المپیک است، باشد. نگاهی به حدنصاب‌های کسب شده دراین رکوردگیری حاکی از روند رو به رشد رکوردهای ملی پوشان کشورمان بویژه وزنه برداران اعزامی به آسیایی کره جنوبی بود. از جمله این ملی پوشان می‌توان به حسین سلطانی، رضا دهدار، مهدی کرمی، مصطفی جوادی و آیت شریفی اشاره کرد که چهره خوبی از خود نشان دادند.وی گفت: «یک فرصت دیگر به ملی پوشان می‌دهد تا 20 روز دیگر و در یک رکوردگیری دیگر خود را به کادر فنی تیم ملی ثابت کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی